Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hur har ni andra det idag?
Vi har det ok, Adam sover just nu och jag dricker kaffe och deklarerar.
Har också beställt lite från ekologiska barnmatsbutiken, HIPPS havregröt och tillskottsblandning (typ ersättning som jag tänkte kan vara bra att testa då det blir svårare att pumpa nu) och ekologisk skrädmjöl. Igår gjorde jag storkok och lagade köttpure, laxpure, frikadellar, olika grönskaspureer, sås, fruktpure och kokade potatis som man lätt kan värma till. Mamma och hennes man var här och passade Adam under tiden då sambon var ute på jobb. Om någon hade frågat mig för 5 år sedan så hade jag aldrig trott att jag skulle göra barnmat själv men det är ändå ganska lätt när man väl kommer in i det. Men det tar tid och kommer köpa lite brukmat och komplettera med för jag vill inte alltid stå en heldag i köket per vecka!
Adam sover lite oregelbundet just nu, häromnatten sov han 8 h i sträck, i natt vaknade han 3 ggr. Fick ingen Alvedon igår för jag tyckte han verkade bättre i munnen men idag har han tagit sig en del i munnen igen så får se vad vi gör i kväll.
På fredag ska vi på en öppen klass i babysim för första gången! Lite nervös och kommer åka själv men det ska nog gå bra. Något speciellt som jag bör tänka på förutom att Adam är mätt och utvilad? Adam kan ju inte sitta själv ännu så lite orolig hur jag ska göra i omklädningsrummet och duschen, kan ju inte lägga honom golvet/marken direkt..
Kram på er!