• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Tack för grattis till Adam förresten! Tänk om lika länge är han ett år!

• johjen

Någon som fortfarande har ont i bäckenet? Jag märker att om jag går i "fel" skor dvs inte dämpade typ träningsskor får jag ont i bäckenet när jag liggammar.. Några tips vad man gör åt det?

• johjen
    Danisen skrev 2015-04-09 09:58:00 följande:

Jag köpte hem skrädmjöl igår. Tänkte prova göra välling och gröt. Hur gör du din gröt? Köpte hem plommon och ska göra puré av de och se om hon vill ha. Hon är febrig idag efter vaccinet igår. Så lär nog bli tutten hela dagen idag. Gav alvedon innan hon ville icke ha så vet inte hur mycket hon fick i sig av de flytande måste köpa supparna istället tror jag.

Se recept ovan!

Hur mår hon idag?

Kram
  • johjen

Dagens i-lands problem, Adam sovit jättebra på sistone, hela natten i natt och jag har aldrig varit så trött som idag.. Hur kommer det sig?

• johjen
    Danisen skrev 2015-04-10 10:16:53 följande:

Ja, jag har väldigt ont vissa dagar,framförallt i västra fogen där bak liksom samma för mig som du skriver med liggamma och fel skor. Jag har alltid en kudde mellan knäna. Har du det? Om inte så använd det.

Tack för tipset!

Vi mår bättre, min förkylning börjar äntligen släppa och Adam verkar frisk, peppar peppar..
  • johjen

Lelle, stora kramar till dig! Hoppas det vänder för er snart och att du får sova lite mer.

Irma, så bra att kunna vara borta en dag och veta att allt funkar hemma! Hur gick det på 40 års festen? Jag ska på kurs i barn HLR på tisdag kväll och Adam och hans pappa blir då ensamma mellan 17-22. Håller tummarna att det går bra!

Villsågärna, så klart det kan vara hormoner! I natt vaknade Adam en gång och känner mig på något konstigt sätt piggare.. Hur är det med Lovisa idag? Fortfarande feber? Hur ver man att det är tredagars feber?

Glader, Hedda verkar vara en glad lite tjej! Så härligt och passa på och njut! Man ver ju aldrig hur hon blir som tonåring..

Här börjar nedräkningen till dopet nästa lördag. Känns lite som om vi tagit vatten över huvudet och det blir lite för stort men nu är det bara till att tuta och köra! Håller tummarna att vi får vara friska denna vecka.

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-04-12 12:49:07 följande:

Blä, ingen kul natt här. Vid midnatt var Lovisa helt superprickig i ansiktet och hela huvudet plus mage och rygg. Problemet var att ansiktet blivit rött och irriterar och verkade klia. Hon grät och försökte klösa, vred sig och kunde inte ligga still. Jag smörjde med Mildoson för att lindra klådan då det mer såg ut som nässelutslag/allergi och efter en timme kunde hon somna igen men var jobbigt även vid 3.30 och 5.30. Prickig som bara den imorse men har sovit i vagnen på fm och nu har det lagt sig. Puh!! Pratat med Närakuten och 1177 som menade att vi skulle åka in till Närakuten på Astrid Lindgren om det blev värre igen. Kan vara tredagarsfeber och att det blev värmeutslag då hon sov alt så är det allergi. Hon fick lite mat från en Hipp burk igår med kyckling och är hon äggallergisk kan hon ha reagerat på kycklingen.

Håll tummen att det ger sig för nu reser maken utomlands i em ( i jobbet) och blir borta i tre dar. Hoppas det är bra med er alla andra iaf!

Kram

Nej men stackars er!! Hoppas Lovisa mår bättre!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-04-12 21:07:51 följande:

Bättre nu! Utslagen har blivit mkt bättre och feber har hon inte haft sen i fredags. Var rätt oberörd av febern tidigare i veckan också så vi tror nog det är tredagarsfeber iaf men väntar ändå ett tag till vi testar kyckling igen Lovisa somnade 19.30 och storasyster sover sen 20.30. Än så länge går det på räls här Skönt då jag är ensam hemma med barnen.

Kramar och tack för uppmuntrande ord Irma pch Johjen!

Hur har natten varit? Verkar Lovisa bättre nu?

Kram
  • johjen

Vad roligt med ny valp Irma, det har jag glömt att skriva!

Skönt stt

Bell13 skrev 2015-04-13 15:17:46 följande:

I natt kl 01.21 födde jag min son, 52 cm lång och 3700 g tung.

Värkarna startade 20.30 så det tog ca 5 h och allt gick jättebra. Hade 2-minuters värkar och det var vidrigt smärtsamt men klarade mig i badet med lustgas.

Gick inte sönder nånting och han ammar var tredje timme ca

Är så oerhört lycklig

Så roligt Bell, stort grattis till dig och din familj!
  • johjen

Oj blev lite konstigt mitt förra inlägg, ligger bredvid Adam och han sover och passar på och kolla in här en stund!

Kul med valpen Irma, hur gammal är den nu? Vill gärna se bild på den och Victor! Idag har jag haft vår hund hemma och vi alla, utom husse då, har varit på långpromenad. Hann dessutom med ett mamma fitness pass imorse så verkligen tränat min kvot idag. Dock verkar vågen stå still, gått ner 5 kg men har fortfarande 10 som jag vill gå ner! Förberedelser inför dopet går enligt planerna, lite nervös hur vi ska få ihop allt på lördag men några kommer ju att hjälpa till med dukning och framtagning av mat mm. Gjorde ett dopprogram i Word igår och tanken var att vi skulle skriva ut det på sambons företag men det blev inte snyggt så vi får skicka det till en reklamfirma som får skriva ut det.. Men det blir ju ett fint minne för dem som kommer på dopet! Igår handlade vi dricka kaffe mm och korv och bröd till alla barn som kommer. Hade tänkt och köpa vin också men eftersom alla får köra hit och det är så mycket barn som kommer, ca 25 st, så hoppar jag nog det. Beställ några buketter blommor som kommer gå i vitt och blått ( för att knyta an till Adams sjömanskostym ) som vi ska ha i församlingshemmet sen och en av buketterna ska vi lägga på svärfars grav strax utanför så han också får vara med.. Pappa och svärmor hjälper mig att ställa i ordning lokalen på fredag och hoppas vi kan duka då också. Ja de är helt klart mycket att göra!

Villsågärna, hur har dagen varit?

Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015