• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-04-03 09:23:39 följande:

Hej,

Undrar om ni vill dela med er av när ni födde. Jag är 40+1 idag och känner mig klar nu. Oerhört påfrestande att bara gå och vänta här hemma, känner mig rastlös och magen blir stenhård som en kanonkula bara jag reser mig upp. Står jag för länge känns det som jag har mjölksyra i benen och måste sätta mig ner igen

Hej Bell!

Förstår att det känns frustrerande! Adam kom en dag innan bf men var på väg ut redan i v 33, fick värkar och blev inlagd och vila och medicin stoppade honom. Men alla inkl läkare och bm sa att han kommer tidigare så att vänta ända till dagen innan bf kändes jätte jobbigt. Hoppas er guldklimp kommer nu i helgen! Jag kände ingenting på morgonen, kl 11 gick vattnet, 11:30 startade värkarna och 19:19 föddes Adam!

Kram
  • johjen

Glad påsk alla cybervänner!

Har åkt på världens förkylning men Adam mår bra nu i alla fall.

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2015-04-03 14:17:56 följande:

Glad påsk till dig med

Här är Victor fortfarande förkyld, annars är allt bra.

Är ni hemma i Sverige nu? Gick resan hem bra trots Victors förkylning? Vi har precis haft besök av Adams kusiner som älskar honom och ska klappa och pussa honom så nu har jag tvättat av hela honom för vill inte att han ska bli sjuk igen.

Kram
  • johjen
    Längtar12345 skrev 2015-04-06 19:58:32 följande:

Hej idag är det ett år sedan vi plussade. Det känns allt lite speciellt och jag minns dagen såå väl. Underbar känsla!

Å så härligt att minnas tillbaka! Man kommer verkligen ihåg känslan och allt runt omkring.
  • johjen
    linnea83 skrev 2015-04-04 21:57:35 följande:

Har ju glömt att skriva..!I måndags var det 3-månaders vaccin,gick jättebra och numera 64,7 cm lång och 6600 g :).Nu börjar han äntligen få lite hull på benen med ;).

Härligt att han växer så det knakar!

Verkligen olika, när Adam var 5 månader var han 69,5 cm och vägde 7,3. Sen har han alltid varit långsmal!
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-04-03 22:13:34 följande:

Ja, vi kom hem i tisdags! Körde 6 timmar, med paus och Victor var så snäll så. Sedan två timmars väntan på CDG, då vi var lite tidiga (man vet aldrig hur det ser ut runt Paris med trafiken), så Victor börjar bli lite kinkig just innan vi skulle ombord. Väl i planet skrek han tio minuter, somnade sedan och jag fick väcka honom när vi hade landat . Så jag kan verkligen inte säga att det är jobbigt att resa med honom! Fick dessutom flera kommentarer från medresenärer som spontant sa att han var så snäll och så söt min lille prins <3.

Mormor & Morfar var så lyckliga att få njuta av honom i tio dagar

Vad kul att kusinerna älskar Adam <3. Förstår dock att du är noga så han inte blir sjuk igen!!

Kram

Så skönt att allt gick bra! Victor är verkligen en liten exemplariskt bebis! Hoppas ni haft en fin påsk. Jag har tyvärr varit ganska så förkyld hela påsken men kunnat vila mig en del.

Kram
  • johjen
    Jenkis skrev 2015-04-04 06:04:24 följande:

Med oss är det bra.

W kan sitta mycket korta stunder utan stöd nu.

Inga tänder framme ännu, men säkerligen på gång.

Han växer och frodas. Vägde nästan 8 kilo och var nästan 70 cm lång vid femmånderskontrollen. Äter bra av både bröst och vanlig mat.

Äter fortfarande varannan till var tredje timme hela nätterna En riktig tuttegris. Sover bäst om han får sova tätt intill. Då har det hänt att vi haft fyra timmar mellan amningarna faktiskt. Jag sover dock inte så bra då...

Hoppas allt är bra med er alla! Har inte läst bakåt...

Kul att höra från dig Jenkis! Adam är också en tuttgris men börjar äta bättre och bättre av smakportionerna. Sömnen går upp och ner, som bäst vaknar han 1 gång per natt och som sämst varje till varannan timme..
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-04-07 12:51:41 följande:

Fick hinnsvepning vid 10.30 och hoppas den gett effekt. Hon sa att det kändes mjukare nu. Fått tid för ul på fredag för att kolla mängd fostervatten och om inget händer blir det igångsättning nästa fredag.

Det är nära nu! Håller alla tummar för att han ska komma snart!
  • johjen

Välkommen hem Villsågärna! Härligt att höra hur ni haft det! Kan tänka mig att det varit fullt upp men ändå skönt med miljöombyte.

Här har det varit sjukstuga för hela familjen. Adam dålig längre och jag åkte på en megaförkylning och typ däckad hela påsken.. Men på benen idag och håller på och göra i ordning oss till öppna förskolan där vi inte varit på två veckor.

Adam blir 6 månader idag!!! Inte klokt vad tiden går! Äter mer och mer smakisar men tutten ändå bäst. Ska testa ögggulesmör idag och han äter nu skrädmjölsgröt med aprikospure på kvällen och verkar stå sig på det för igår sov han hela natten och i natt vaknade han 1 gång! Fortfarande små portioner dock och som sagt tuttarna är still nr one..

Kram på er!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-04-09 10:06:29 följande:

Oh grattis till lille Adam Skönt att ni är piggare nu. Inte kul med sjukstuga.

Gröten låter ju jättebra. Kan du lägga ut receptet? Är det den med skrädmjöl och kokosolja i? Har hittat en sån på nätet och tänkte också börja med gröt nu men vill inte köpa nån av de färdiga med e:n i. Lovisa vaknar ca 00 och 04 just nu så helt ok men sova hela natten är ju inte heller fel Så underbart!! Det är ni verkligen värda.

Kram

Det är nog det receptet som du hittat,

1,5 till 2 dl vatten

2 msk skrädmjöl

1 tsk kokosolja

5 gr mortlat palttunbröd (inte haft i det ännu)

Rör ut skrädmjöl skrädmjölet i kallt vatten och koka upp under omrörning och låt sjuda till önskad tjocklek.

Kompletterar med aprikospure för att kunna ta upp järnet bättre.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015