Irma01 skrev 2015-05-30 17:39:01 följande:
Johjen,
Det går inte ens att citera längre, måste vara något fel på hemsidan...
Iaf, förstår att du är riktigt arg!! Det hade jag också blivit... Hon ville säkert inte förstöra för er, men tänkte inte på konsekvenserna. Vad jag minns från tidigare inlägg är det väl inte första gången hon håller på så, och att du blev arg är bara helt normalt. Jag skulle vänta tills jag har lugnat ner mig lite innan jag tar en ordentlig diskussion med henne och ber henne att respektera mina önskemål. Kan hon inte respektera er som familj och att ni vill bli varnade så kanske ni borde ta en liten paus, så hon förstår allvaret...
Kram!!
villsågärna38 skrev 2015-05-30 19:31:46 följande:
Nej men fy va jobbigt!!!! Stackars dig. Så tanklöst. Det enda jag kan trösta dig med är att magsjuka ju bara smittar om man får i sig bajs el kräks (äckligt jag vet) men dvs om ni tvättat händerna och även de, intr använt samma toa osv så kan ni inte bli sjuka. Ni kan inte heller smitta någon innan ni själva blir sjuka. Är inte som med förkylningar som ju smittar innan de bryter ut med. Sen vet ni ju såklart inte om ni blir sjuka. Ni kan ju få nåt ikväll om din mammas sambo slarvat med sin handhygien och ni tagit i honom, använt samma handduk osv. Håller tummarna att ni klarar er!! Jag hade vänt på klacken i dörren om nån sa till mig att de var magsjuka alt varit och det inte gått 48 timmar. Det är ju ingen slump att barn ska stanna hemma så länge från dagis om de varit magsjuka. Jag hade också gjort som Irma säger. Är ju totalt respektlöst av din mamma och så himla tråkigt med din vän!
Kram
Tack jag ska försöka lugna ner mig innan jag pratar med min mamma igen. Ligger ju så mycket i detta, sett fram emot att få träffa min väninna och hennes familj så mycket och när man går hemma på vardagarna blir helgerna så viktiga. Samt att min mamma alltid utgår ifrån sig själv och vad hon vill och blir sur om det inte blir så. Skönt att höra Villsågärna att vi inte kan smitta någon innan vi själva i så fall blivit sjuka men ville inte ta risken att åka till en trebarnsfamilj och bli sjuka där och smitta ner dem.. Vet du hur länge det brukar gå innan man själv blir sjuk om man blivit smittad? Givetvis skulle vi vänt i dörren med facit i hand men vi satt vi bordet och skulle precis dricka kaffe, som mammas man gjort (!), när de berättade det och mamma hade värsta bortförklaringarna, ja man blir nästa manipulerad av hennes prat.. Både sambon och jag känner oss konstiga i magen men varit en konstig dag och ätit dåligt och Adam bajsar två ggr på en timme nu innan läggdags men vi får hoppas att detta är en slump..
Som sagt min mamma utgår i från sig själv och hon vill så gärna träffa Adam och tänker inte på vilka konsekvenser det kan få. Detta medför ju dock att jag vill träffa henne mindre och att jag inte kan lita på henne. Varför ska det vara så svårt att respektera vad jag och min familj vill?
Håller tummarna att vi håller oss friska och att vi kan fira första morsdag imorgon!
Kram