• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-02-23 15:23:15 följande:
    Verkar vara en allmän gnälldag idag! Skönt gymmet, var det mammajympa du var på?

Kram
    Ja, lite roligt att de alla tre är gnälliga idag

Ja, mammapass var vi på, värsta lyxen då vi bara var 5 stycken (sportlov)!

När det gäller TV så händer det absolut att Victor ser den en oftast om jag tittar på något så vänder jag babysittern så han tittar på mig i stället.

Kram
  • Irma01
    Längtar12345 skrev 2015-02-23 22:34:12 följande:

Ligger i sängen och bredvid mig ligger min fina dotter och sover lugnt. Jag kan inte fatta att hon är här. Tänk att vi lyckades tillslut. Någonstans trodde jag nog aldrig att det skulle gå vägen. Känner mig så lycklig och ödmjuk!

Även när vi har det tufft och jobbigt och är trötta så är vi så lyckligt lottade.

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt smile1.gif

Så sant <3.
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-24 07:56:35 följande:

Hur har natten varit tjejer? Irma och Johjen - allt väl?

Träningsvärk idag Irma? Blir så impad av din träning.

Toppen mer matsedel och veckohandling Johjen. Vi gör så med, här lagas det ju middag varje dag eftersom vi har en större tjej och alltid vill äta tillsammans när maken kommer hem. Sen är det ju lite kaos till och från med bebis som ibland är gnällig då vi ska äta och tvååring som då blir påverkad av detta och får svårt att sitta still men ambitionen är god iaf smile1.gif och maten med smile5.gif

Kram

Hej!

Natten har varit så där, han vaknade relativt många ggr (kl 23, 01, 04.30) ovh tyckte vid halv fem att det var morgon...

Skönt att det enda på schemat idag är hundträning kl 15, vi hinner förhoppningsvis vila lite, om inte annat framför VM och Kalla . Måste ju passa på heja när man kan titta!

Lite stel i benen idag . Behöver verkligen träna då jag känner att jag har dålig hållning och svankar alldeles för mycket. Svårt att alltid tänka på det när man bär osv!

Hoppas ni får en bra dag, här är det dags för lite amning...

Kram!
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-02-24 01:52:30 följande:
    Mycket fint skrivet! För min del är det så lätt att glömma bort denna lyckan då det har varit så kämpigt men den finns där långt inne och det börjar nog rätta till sig. Alice har inte haft ont i magen sedan i lördags morse och lärt sig att sova på sidan samt att fönstret ger mindre täppa så det börjar bli bättre allt nu :)

Dock sover hon fortfarande inte så bra på morgonen, kanske har hon blivit van vid att vakna stup i kvarten. Hoppas att det rättar till sig och att även jag kan sova de stunder som erbjuds, inte alltid så lätt när man har jour.

Kram
    Men så skönt Lelle!! Riktigt bra kämpat, kram!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-24 08:13:39 följande:

Oj vilken natt.. Adam somnade kl 21 och jag kom inte i säng förrän kl 22;30. Kl 22:45 började hunden hulka och jag fick släppa ut honom då han mådde dåligt. Sen hade vår käre hund svårt att komma till ro, han tassade runt på parketten, grejade i sin säng, min säng, sambons säng tills han äntligen kom till ro kl 01. Kl 02 vaknar Adam och vill äta. Liggammar honom i min säng och slumrar till kl 03 vaknar jag av att jag ligger intryckt mellan min och Adams säng. Lägger över Adam i sin säng och kl 03:45 vaknar han till och jag lägger handen på honom en stu så han somnar om. Kl 04 somnar jag och vaknar kl 07 att Adam vill äta! smile1.gif Han vill inte somna om efter denna amning så dags att gå upp! Blir till att sova någon gång med Adam under dagen..

Ha en fin dag alla!

Kram

Det där med hunden som blir dålig under natten är verkligen inte kul

Hoppas den kryar på sig så du slipper behöva ta dig till veterinären också!

Är också rätt trött idag, har dock varit ute med både vagn o hund och ska iväg och träna vovven senare (killen har börjat skälla vid hundmöte och jag vill verkligen lösa problemet). Nu sitter jag med Victor som har somnat i min famn efter att ha ätit och tittar på VM! Hoppas det går bra för Kalla idag.

Vi får hoppas att natten blir bättre än de senaste!

Kram.
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-24 16:31:42 följande:
    Hoppas att det går bra på hundträningen. Har inte hund själv men mina föräldrar har, låter smart att lösa det med en gång om vovven börjar skälla vid hundmöte. Han kanske skyddar/vaktar Victor?

Här har det varit gnällig madam idag med som bara sov ett par halvtimmar (vaknade 07) tills hon däckade vid 14.30 i vagnen då jag gick till dagis. Sover ännu smile1.gif Skönt det!! Slappar i soffan en stund nu medan storasyster leker själv. Hon är sån stor tjej nu, leker med sitt Pippihus och små dockor. Vi har haft mysstund och fika sen hon kom hem. "Mammatid" som hon säger lilla hjärtat!! Men nu längtar vi båda tills Lovisa vaknar smile1.gif . Hur har Victor varit idag, lugnare?

Ha en skön kväll!!

Kram
    Tack, det gick fint . Han är bara såå glad, så jag tror inte alls att det är aggression och det trodde inte experten heller...nu har vi fått läxa till nästa gång!

Victor har varit lite gladare idag men när han är arg då är han jättearg...han äter som en häst av sina puréer, och blir förbannad när nästa sked inte kommer tillräckligt snabbt

Härligt med "mammatid" <3.

Hoppas natten blir bra!

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-02-24 19:02:42 följande:
    Tack tack, det känns verkligen jättebra. Idag har hon varit en liten solstråle och det märks att hon är tre månader nu. Hon har dessutom börjat suga på tummen, såå gulligt.

Jaha, så alla barn sover lite oroligt på morgonkvisten, det visste jag inte. När brukar det bli bättre?

Märkt att när jag liggammar så hamnar tutten mot hennes näsa så att hon knappt får luft, så känner mig lite orolig över att amma så, vår säng är så mjuk så det går inte så enkelt i den. Men prövat i en annan säng som det är enklare att liggamma i, men där kan vi inte sova tyvärr. Dessutom somnar jag lätt när jag liggammar och har ingen kontroll på lillan då. Är du inte orolig över att Lovisa ska vända sig på magen eller lägger du ngt i vägen?

Har ett litet dilemma på natten. Alice brukar amma ena bröstet och då somnar hon väldigt fort om och det går lätt att lägga ner henne själv på en gång. Men om jag ger henne andra bröstet så verkar hon vakna till liv och då brukar det ta ngn timme innan hon somnar om igen. Vad tycker ni att jag ska göra? Räcker det att amma bara ena bröstet? Risken finns kanske att hon vaknar tidigare istället för att hon blir hungrig fortare, funkar det så? Är så galet trött på natten så glömmer att "ta tiden".

Kram

Kram
    Hej Lelle,

Jag brukar aldrig ge båda bröst på natten, Victor äter från den ena och brukar sluta själv och då lägger jag honom igen.

Vaknar Alice snabbt igen om du bara ge ena bröstet per gång?

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-02-24 20:52:46 följande:
    Nu förstod jag din fråga. Är så trött och borta på natten så har glömt att kolla på klockan så har inte tänkt på det, men ska försöka att kolla inatt.

Kram
    Ja, det är nästan det värsta med tröttheten, att man blir rätt trög i hjärnan

Som du skriver, prova bara ge den ena några ggr nu, och se om tiden förändrats. Håller tummarna att du får en bra natt!

Kram
  • Irma01
    Primolut88 skrev 2015-02-24 20:35:48 följande:

Hej alla

Har hittat den här tråden idag och tänkte haka på. Vi gjorde ivf i maj förra året. Lyckades på första försöket med ett ägg som vid Rul visade sig bli två bebisar och den 23/1 föddes våra prinsessor Lelia och Tilda i v.26+5 efter igångsättning. Tyvärr va det bara Lelia som kom ut den vanliga vägen och Tilda fick komma ut via urakut kejsarsnitt men vi mår alla bra och vi börjar så smått komma in i det här med att vara föräldrar smile1.gif

Stort grattis till dina tjejer och varmt välkommen till tråden
  • Irma01

God morgon tjejer!

Hur har natten varit för er?

Här har det gått fint, vi smörjde lite Alvedon på tandköttet på Victor innan läggning, då vi misstänker att gnällandet gäller en tand som är på väg.

Han somnade kl 19, vaknade 01.30 och sedan 06.40 underbart!

Synd för mig att magen krånglade och att jag fick besöka badrummet mitt i natten när han sov så bra men men...mår fint nu iaf!

Blir spännande idag, har tid hos frisören...hoppas att han inte är gnällig då

Kram på er!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015