• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-12 11:03:36 följande:
    Nä men fy va jobbigt!! Stackare va frustrerande. Vi har Skellefteåkraft och har faktiskt aldrig haft strömavbrott. Men kanske äger Fortum ledningarna så det inte spelar nån roll?? Har inte riktigt koll. Skönt du fick kaffe till slut iaf smile1.gif Ha en bra dag!!

Kram
    Precis så är det! Vi har inte heller Fortum som elleverantör men de äger ledningarna så abonnemang är hos dem...

Nåväl, nu är det bättre!

Victor verkar väldigt förtjust i smak nummer två som vi började testa, banankompott

Nästa vecka blir det purjolök på smak meny!

Hur mår ni?

Kram
  • Irma01

God morgon!

Hoppfulla Fia, vad jobbigt det låter. Hoppas Olles förkylning försvinner fort. Skickar lite styrkekramar!

Bengalen, grattis, skönt att nu slipper ersättningen.

Sillavi, vad roligt att höra ifrån dig och så underbart att Tyra är en nöjd bebis! Som Johjen skrev, bara att njuta!

Lelle, hang in there, det kommer ju att vändas snart. Stora kramar!

Johjen, härligt med Adams nya rytm

Med oss är det bra, Victor var dock pigg som bara den kl halv sex i morse...Skönt med fredag!

Ha det gott alla mammor

• Irma01
    johjen skrev 2015-02-14 10:13:54 följande:

Säg den lycka som varar för evigt.. Efter att Adam har sovit bra ett tag har han i natt vaknat flera ggr och vaknar varenda gång jag lägger tillbaka honom i hans säng. I går var han extra klängig också så kanske har han ett större närhetsbehov så här i slutet på Eventfase?

I vårt fall var det väldigt mycket upp o ner under hela fasen. Kanske det som var svårast, då man aldrig visste hur natten skulle bli!

Hoppas det bara var i natt!

Kram
  • Irma01
    lelle75 skrev 2015-02-13 20:27:37 följande:
    Tack glader, skönt att höra och hoppas på ett längre första pass innan hon hinner bli täppt i näsan. På morgonkvisten så funkar det inte ändå då hon vaknar av täppan. Låter otroligt bra att hon somnar själv så där, har svårt att tro att Alice ngnsin kommer att göra det.
    Lelle, självklart kommer Alice också att somna själv, även om det känna avlägsen just nu.

Tror att det är väldigt olika och Glader och jag har säkert haft det lättare då vi båda fick barn som trivdes bäst i egen säng från början. I vårt fall har det också inneburit att Victor aldrig har haft en rutin att jämnt sova med tutten i munnen eller bredvid mig, eller att vara vant vid att hålla handen osv...

Han får närhet på dagen och under amningstiden på nätterna. Men det är för att det har fungerat så från början. Vissa spädbarn har större närhetsbehov och du gör ditt allra bästa för Alice.

Du ska se att den dagen kommer!

Kramar,
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-14 07:32:29 följande:

Glad Alla Hjärtans Dag på er!!

Stora kramar smile1.gif

Tack detsamma till dig och alla fina mammor i tråden <3
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-14 12:41:04 följande:

Här har både jag och storasyster blivit dunderförkylda smile4.gif jag känner mig under isen och hon rosslar så mycket igen nu att det är astmaspray två ggr per dygn sen några dar. Stackars liten! Hoppas att vi började i tid den här gången så det inte blir så långdraget. Nu väntar vi bara på att Lovisa blir sjuk hon med. Så rädd för rs-viruset isf så då ska jag åka till vårdcentralen och testa med en gång tror jag. Just in case!

För övrigt har vi en bra dag trots att vi är krassliga. Har blivit bortskämda här idag av maken som hade köpt smycken till alla sina tjejer idag smile1.gif Och jag som bara hade köp blommor till honom. Skäms lite. Men får kompensera annan dag istället smile1.gif

Ha det bra!!

Kram

Bläää! Krya på er!!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-15 07:07:33 följande:

Irma, Johjen och Bell - tack för era fina ord!! Somnade 19 med Lovisa igår. Så slut. Och i natt har hennes förkylning brutit ut. Lilla tjejen! Hon har legat på min arm eller på sidan bredvid mig i natt men vi har ändå sovit bra. Ammat två ggr. Blev rossligt först runt 05 och då har hon legat på mitt bröst sen dess för att få riktigt mycket lutning (jag nästan sitter i sängen) och då har det lättat så hon kunnat sova. Och jag med till och från smile1.gif Hoppas på kort och enkel förkylning. Jag känner mig faktiskt bättre idag och började känna av detta i torsdags så blir kanske kortvarigt om vi har tur.

Hoppas ni sovit gott i natt!!

Kram

Hon blir verkligen härdad stackars Lovisa! Håller tummarna att det är en kortlivad förkylning, kramar!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-15 09:13:36 följande:
    Å jobbigt att även Lovisa blivit sjuk nu.. Stackars er ni har verkligen inte haft det lätt med alla förkylningar. Tur att det är vår snart! Och som du skriver vi hoppas på en kort och enkelt förkylning för er alla <3.

Adam har verkligen stort närhetsbehov just nu! Från att ha sovit hela nätter i sin egna säng med avbrott för amning till att vakna så fort jag lägger över honom i hans säng eller runt 30 min efter. Vill sova brevid mig och äta oftare också. Innan åt han vid 3 tiden och sen vid 7 om han somnade runt 21-22. I natt somnade han 21 åt vid 01, 03, 05, 7:30.. Så trött idag! Vet att många av er har det värre och jag har haft det ganska bra en tid så ska vara nöjd med det..Vi ska ha bror med familj här på middag men det ska nog gå!

Nu blir det frukost här och sen en.promenad med Adam i babybjörnen. Kram på er!
    Förstår dig...som sagt, det är nog Event fasen som sjunger på sista versen!

Samma här i natt. Somnade 19, vaknade 21 och åt lite, somnade om, vaknade halv två och sedan 30 min senare. Tog upp honom och han somnade i min famn, lät honom sova där 1 timme, la honom tillbaka i son säng och så vaknade han vid halv sex. Är rätt så slut idag! Vid frukost var han på ett strålande humör och nu sover han efter amning igen. Antar att det är den fasen han befinner sig i (relationships) som spökar. Han vaknar nästan aldrig av att behöva vara nära, då självklart får han det om han visar det behovet. Vi får se hur det fortsätter. Mycket som händer i hjärnan just nu!

Känns sådär att jag har årsmöte i hundklubben idag, behöver nog ett antal koppar kaffe för att få igång hjärnverksamheten

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-15 11:08:36 följande:
    Verkar som Victor och Adam är i samma fas fast inte i samma utvecklingsfas! Närhet och amma ofta verkar vara det som behövs! Igår var vi på ikea och ammade i ettan deras amningsrum och när vi satt o bilen på väg hem så började han gallskrika och ville komma upp och få ligga vid bröstet även om det bara var 1 h sedan vi ammade sist. Så vi fick stanna på en busshållplats och ammade 10 min sen somnade han och sov hela vägen hem..Förstår din trötthet, ska faktiskt dricka en kopp kaffe idag vilket jag inte har gjort sedan jag började med ivf behandlingen i januari förra året.. Hoppas mötet går bra! Kram
    Du är bra duktigare än jag...kunde absolut inte sluta helt med kaffe, jag hade nog bara gått runt som en zombie

Ja, bara att ge de små närhet och hoppas att det lugnar sig igen snart! 

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-16 06:44:42 följande:

Hej tjejer!

Hur har er natt varit? Jobbigt här Lilla Lovisa har varit så rosslig. Låtit som ett tröskverk och haft svårt att äta trots att kag sköljt med koksalt. Ska köpa avsvällande Nezeril idag och prata med vårdcentralen. Själv har jag inte sovit typ alls Blä!! Så rädd att det är rs.

Kram

Stackars Lovisa! Förstår att du är orolig...Ska du inte åka och kolla om det är RS eller inte, så du slipper oroa dig?

Ingen bra natt här heller. Victor vaknade många ggr, och sov i perioder i min famn, dvs att jag "sov" halv sittandes, fick alltså inte mycket sömn. Vi hade träning på schemat idag, men det avbokade jag, då jag känner att v behöver vila i stället. Får väl ta en promenad senare. 
    Antar att det är hans nuvarande utvecklingsfas som spökar, hoppas dock att det blir bättre på natten, för det är inte kul när han skriker varje timme...

Stor kram, hoppas Lovisa kryar på sig fort och håller alla tummar att det INTE är RS.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015