• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-02-16 10:24:35 följande:
    Stackars Lovisa, förstår att det är tufft för henne och jobbigt för dig. Bra att du pratar med vårdcentralen, kanske får ni ta ett rs prov redan idag? Nu hoppas vi givetvis att det inte är rs och att Lovisa snart blir frisk igen! Kram på er!
    Irma01 skrev 2015-02-16 09:01:41 följande:

Stackars Lovisa! Förstår att du är orolig...Ska du inte åka och kolla om det är RS eller inte, så du slipper oroa dig?

Ingen bra natt här heller. Victor vaknade många ggr, och sov i perioder i min famn, dvs att jag "sov" halv sittandes, fick alltså inte mycket sömn. Vi hade träning på schemat idag, men det avbokade jag, då jag känner att v behöver vila i stället. Får väl ta en promenad senare. 

Antar att det är hans nuvarande utvecklingsfas som spökar, hoppas dock att det blir bättre på natten, för det är inte kul när han skriker varje timme...

Stor kram, hoppas Lovisa kryar på sig fort och håller alla tummar att det INTE är RS.

Låter som en.jobbig natt Irma! Antar att det blir lite kaffe idag? Vart befinner sig Victor i sin aktuella fas och hur lång är den? Får läsa på lite om kommande faser.. Hoppas ni kan vila lite under dagen! Kram

Adam somnade kl 21 men vaknade kl 01, 03, 06 och till slut 08. Har precis ammat igen i sängen och just nu sover han. Han känns lite gnälligare än vanligt och hoppas inte hans kusiner smittade honom med något. Annars var det så roligt att se hur han kollade efter dem och skrattade när de busade med hohonom! smile1.gif Själv vaknade jag upp i natt av att jag hade fått ett stort herpesutslag mellan näsa och mun vilket händer typ en gång om året.. Gör så ont och ger allmän sjukdomskänsla i kroppen. Så orolig att jag ska smitta Adam då jag själv blev smittad av min mamma som liten. smile4.gif Vågar knappt ta i honom utan att tvätta händerna först och eftersom det påverkar hela kroppen så gör det även ondare att amma.. Vi får också ta det lugnt idag och bara eventuellt ta en lugn promenad.
    Men usch! Vad jobbigt med herpesutslag! Det verkar vara en jobbig period för många just nu...

Den fasen är lite kortare än den förra dock varar den ungefär 25 dagar ändå. Det jag märker är att han vill äta oftare både under dagen o natten. Han äter gärna puréer också, och är väldigt glad emellanåt. Det går väldigt fort från glad till grinig och från leende till gråt!

Idag har jag monterat sittdelen på vagnen, då vi märker att han är mer vaken i vagnen och gärna vill titta. Vi får se hur första promenaden går! Han är ju nästan 5,5 månader nu och Bugaboo är skalformad så det är inga problem att byta nu. Skulle det inte fungera får vi byta tillbaka helt enkelt! Så skönt med en vagn som är då lättskött och monteras så enkelt.

Just nu ligger Victor i babygymmet och är nöjd...han pratar med sig själv, låter så härligt! Jag tänkte passa på och dammsuga lite

Kram!
  • Irma01
    Danisen skrev 2015-02-16 10:43:29 följande:

Usch villsågärna38. Ring vc och gå och kolla henne Idag <3 kramar till er

Jag har med haft en mög natt. Inte Maja dock . Hon åt vid 00.30 somnade inte om mer än i en halvtimme till typ 01.30 se var det full rulle på damen jollrade och skrattade och hade sig. Ville ha nappen samtidigt som hon låg där så den åkte ut HELA tiden så började hon gråta Tills hon fick nappen haha fisunge <3 sen skulle damen ifråga äta igen så jag somnade väl 04.30 tiden. Där emellan slumrade jag till. Men inte mycket sömn här heller. Ska till gyn och ta cellprover idag.

Var på bio igår såg 50 shades, se den . Jag har en tjej som vägrar flaskan totalt. Det gick bra till hon blev jätte hungrig. Tur att jag kom strax efter hon blivit hungrig. Så 3h är för länge för mig att vara borta. hade pumpat åt henne men näääää icke haha. Tuttfia är hon <3

Oj, vilken natt!! Hoppas du hinner vila lite under dagen.
    Här vägrar också Victor flaskan...tur att han älskar banankompott, det räddade hans pappa igår
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-16 12:29:10 följande:
    Tack vännen!

Nej men fy va jobbigt! Stackars dig. Inte roligt alls då de gråter på natten och man inte får sova. Här har det ju iaf bara rosslats och snarkats Fy, förstår att du inte orkar gå och träna. Det hade inte jag orkat idag heller. Tur der finns kaffe!! Han kan inte ha ätit nåt nytt som han får ont imagen av? Bara en tanke. Ibland får man ju reaktioner när man börjar med smakportioner så testa sluta med det du gett sista dagarna och se om det blir skillnad. Hoppas ni får bättre natt i natt iaf. Håller tummarna!!

Kram
    Nej, precis, har inte direkt dåligt samvete över träningen. Det får bli nästa vecka, helt enkelt!

Nja, jag tror inte att han har ont i magen, jag är rätt så säker att det har med den nya fasen att göra. Tror att det händer mycket i hjärnan, och han sover mer oroligt än tidigare, vilket förmodligen gör att han vill vara nära mer också. Vi har kört med bananpuré ett tag nu, så vore det pga av den borde han ha reagerat tidigare. Dessutom är han helt galen i den, och tycker inte att skeden kommer fort nog .

Vi får se hur natten blir. Han sov en stund på förmiddagen och nu kom vi just hem från en promenaden där han också slumrade till. Nu skrattar han och vill ha uppmärksamhet så det ska han få!

Håller tummarna stenhårt att Lovisa inte har Rs, bra att ni har varit o testat!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-17 02:29:20 följande:

Jobbig natt här men inte riktigt lika jobbig som igår. Hon äter lite nu och har sovit sen 19.30. Ligger på min arm på en kudde för att komma upp och få lutning. Jobbig andning men lite lättare än igår natt och inga indragningar el uppehåll el sånt som är farligt. Så hoppas bara det är en jobbig förkylning. Vissa virus är ju jobbigare än andra även om det inte är rs.

Det verkar iaf gå åt rätt håll, och förhoppningsvis är det "bara" en förkylning. Hoppas ni kan vila lite under dagen.
    Här har natten varit bättre, igen skrikande, och amning två ggr bara, hoppas det har vänt igen då. 

Vi tar det lugnt idag, i morgon blir det lunch med mammorna och på torsdag hundträning i skogen

Ha en skön dah!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-16 19:16:45 följande:

Har dagen varit tjejer? Jag känner mig tyvärr rätt risig allt eftersom dagen gått och ligger nu nerbäddad i sängen och ska försöka sova en stund innan det är dags att natta Adam. Försökte pumpa förut för och se om sambon kunde ta nattningen men gör så ont i bröstvårtorna så funkade ej. Får vila nu och samla mina krafter. I sådana här tillfällen hatar jag att sambon är egenföretagare med butik och verkstad för han kan ju inte sjukskriva sig direkt eller ta vård av barn. Kanske kan svärmor komma och gå en promenad med Adam i vagnen imorgon på dagen då jag får vila lite. Jaja får passa på och sova en stund nu! Kram

Usch, hoppas det går över snabbt! Hur mår du idag? Har du fått sova lite? 
    Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-17 14:18:11 följande:

Lovisa har inte rs. Såå skönt!! smile2.gif Puh!! Och i natt kan jag sova. Jippie smile1.gif

Så skönt!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-17 13:53:00 följande:

Hm sambon fattar väl lite i alla fall för ringde för en stund sedan och hade ringt in sin mamma som kan stå i butiken och han komma hem tidigare så jag får vila. Adam har varit lite gnälligare här på dagen, hoppas verkligen han inte håller på att bli sjuk! Måste verkligen prata med sambon på något sätt för även om han kommer hem tidigare så känns det som om jag har hela ansvaret och han är någon slags gästspelare då och då när det passar. Vet att vi diskutera diskuterat detta tidigare och kanske blir det bättre när Adam börjar äta vanlig mat och han inte är så bunden vid mig.

Hej vännen!

Inte lätt det där... Precis som andra skrev så är det helt enkelt att de inte förstår. Ja, du vet att jag har också mina bekymmer med maken, dock märker jag verkligen att det hjälper att prata. Tyvärr måste dessa diskussioner upprepas med jämna mellanrum, då en hel del glöms...

Jag tror att det verkligen bara är när de själva blir ensamma t.e en hel helg med barnet som den förståelse kommer. För oss är mycket instinktivt och självklart men det vi inte ens tänker på är tyvärr inte alls självklart för dem. Så med all välvilja blir det ändå jobbigt!

Hoppas att ni kan ha en bra diskussion, jag förstår verkligen hur du känner. Stora kramar!
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-02-17 15:39:02 följande:
    Det är bra tack!

Inte tid att hänga här Antar att det lättare om man har smartphone.

Det märks tydligt att W inte är lika lätt att underhålla, så det blir mindre tid här då.

Stackare som är sjuka!
    Skulle inte heller hinna utan smartphone

Skönt att det är bra med er iaf! 

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-18 03:20:12 följande:
    Sovit från 21. Undeebart! Så mkt bättre i natt med andningen. Bara lite täppt. Snarkar inte som en fabrik längre och vi vet att det inte är farligt. Så skönt!

Ring vårdcentralen där ni är listade och boka tid. Vill du ha en snabb tid så har iaf våran akuttider samma dag. Var så jag gjorde med Lovisa i tisdags. Vi fick tid samma dag. Säg att hon är täppt i näsan och du misstänker ont i öronen t ex för att hon börjat skrika så mkt. Att du vilk kolla detta hos en läkare. Överdriv om det behövs. Sen kan du isf få remiss till barnläkare av husläkaren om det skulle vara så. Lista sen Alice på er vårdcentral då ni är där. Man får ju inga snabba akuttider samma dag framöver och kan inte boka tid på nätet osv om man inte är listad,

De säljs på nån av Gateaus bagerier, kolla hemsidan. Finns många. Vi bor ju t ex utanför stan. Tipsar bara för att de är så goda och innehåller inga E:n och annan "skit".

Hoppas hon lugnat sig och kunnat sova i natt. Och att du sover nu!

Kram
    Så skönt vännen!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-18 05:19:46 följande:
    Skönt att du fått sova! Och att Lovisa verkar bättre!

Min nattsömn har väl varit sisådär men ska försöka sova lite till här nu på småtimmarna. Sambon och jag pratade igår kväll och sammanfattningsvis kan man väl säga att vi upplever samma situation ganska olika. Han tyckte att han gör allt han kan och hade inte fattar hur dålig jag var i går morse och han tycker det är viktigt att jag börjar göra saker ensam så jag får mer egentid och mår bättre och blir gladare. Ja det är inte lätt det här att få till ett bra föräldraskap och en bra relation! Nu ska jag försöka sova lite! Kram
    Så jag känner igen mig! Var samma sak med oss hemma...som sagt, även om man är sliten, trött ovh ur balans så är det så viktigt att kommunicera, då vi ser väldigt olika på det där. Bra att ni pratade och kunde reda ut det. Hoppas ni får en bra dag!

Vi ska på hundpromenad nu, och sedan blir det lunch med andra mammor.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015