Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Stackars Lovisa! Förstår att du är orolig...Ska du inte åka och kolla om det är RS eller inte, så du slipper oroa dig?
Ingen bra natt här heller. Victor vaknade många ggr, och sov i perioder i min famn, dvs att jag "sov" halv sittandes, fick alltså inte mycket sömn. Vi hade träning på schemat idag, men det avbokade jag, då jag känner att v behöver vila i stället. Får väl ta en promenad senare.
Antar att det är hans nuvarande utvecklingsfas som spökar, hoppas dock att det blir bättre på natten, för det är inte kul när han skriker varje timme...
Stor kram, hoppas Lovisa kryar på sig fort och håller alla tummar att det INTE är RS.
Adam somnade kl 21 men vaknade kl 01, 03, 06 och till slut 08. Har precis ammat igen i sängen och just nu sover han. Han känns lite gnälligare än vanligt och hoppas inte hans kusiner smittade honom med något. Annars var det så roligt att se hur han kollade efter dem och skrattade när de busade med hohonom! Själv vaknade jag upp i natt av att jag hade fått ett stort herpesutslag mellan näsa och mun vilket händer typ en gång om året.. Gör så ont och ger allmän sjukdomskänsla i kroppen. Så orolig att jag ska smitta Adam då jag själv blev smittad av min mamma som liten. Vågar knappt ta i honom utan att tvätta händerna först och eftersom det påverkar hela kroppen så gör det även ondare att amma.. Vi får också ta det lugnt idag och bara eventuellt ta en lugn promenad.
Den fasen är lite kortare än den förra dock varar den ungefär 25 dagar ändå. Det jag märker är att han vill äta oftare både under dagen o natten. Han äter gärna puréer också, och är väldigt glad emellanåt. Det går väldigt fort från glad till grinig och från leende till gråt!
Idag har jag monterat sittdelen på vagnen, då vi märker att han är mer vaken i vagnen och gärna vill titta. Vi får se hur första promenaden går! Han är ju nästan 5,5 månader nu och Bugaboo är skalformad så det är inga problem att byta nu. Skulle det inte fungera får vi byta tillbaka helt enkelt! Så skönt med en vagn som är då lättskött och monteras så enkelt.
Just nu ligger Victor i babygymmet och är nöjd...han pratar med sig själv, låter så härligt! Jag tänkte passa på och dammsuga lite
Kram!