Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej vänner!
Lelle, tycker så synd om dig men har tyvärr inte mer råd att ge än dem du redan har fått. Jag skulle också överväga akuten om det inte finns något annat.
Johjen och vsg, när det gäller maten: Victor har ätit morotspuré, bananpure och purjolökpure. Idag är det äppelkompott på menyn. Han äter 5-6 skedar, efteråt får han amma en stund om han är fortfarande hungrig.
Apropå vällingen, det tänker jag inte ge. Har aldrig sett det någon annanstans och förstår överhuvudtaget inte meningen att ge barn mjöl blandat med vatten. Det känns mer som något man ger för att fylla buken och få dem att sova längre. Det finns ingen näring i det. Tänker göra som i Frankrike, det blir mat, gröt kan jag tänka mig senare. Beroende på när jag slutar amma så kanske det blir en del ersättning också. Vi får se.
Men jag skulle aldrig äta mjöl blandat med vatten själv, så varför skulle jag ge det till mitt barn? Bara för att alla gör det? Nej tack! Det är bara en gammal grej bönderna gjorde för i tiden, som har stannat kvar. Men om man tänker på varför inser man att det är en märklig "tradition".
Alla gör så klart som de vill.
Kram!