• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-03-05 08:59:25 följande:

Nu är vi på väg till lasarettet och ska röntga Majas höfter, sedan blir de även ett besök hos ortopeden idag. Håll tummarna för vår lilla tjej <3

kram

Vi håller tummarna! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-05 13:01:06 följande:

Ny smakfavorit hos Lovisa - palsternacka smile1.gif Lagt ner morotspure på ett tag nu efter att Lovisa spraymålade både mig och köksväggen igår smile2.gif Väldigt kul att göra ljud med munnen och blåsa samtidigt som man äter!! He, he!!

Haha, samma här vid lunch idag...

Inte dumt med palsternacka, åtminstone inte lika färgstarkt på kläderna!
  • Irma01
    Danisen skrev 2015-03-05 13:22:27 följande:

Höfterna var så bra som de kan bli smile1.gif röntgen och undersökning när hon är 1 smile1.gif .

Grattis!!
  • Irma01

God morgon tjejer!

Vad besviken jag blev i morse när jag insåg att det regnade....hade tänkt att ta en lång promenad i skogen med vagn och hund, men det får bli ändrade planer

Natten har varit Ok här. Vi är på väg ut från "Relationships" fasen, som inte har varit i det närmaste lika jobbig som Event fasen.

Lelle, log lite när jag läste vad du skrev...Ja, Event fasen blir nog lätt som en plätt för er, med tanke på hur ni har haft det!

Glader, vi upplevde samma sak från en dag till en annan med Victor. Gnällig, missnöje, vände humör på en sekund, sämre sömn, osv, så det låter verkligen som en typisk Event fas.
    Som du skriver, bara att härda ut!

Johjen, vad härligt med en roadtrip . Victor och jag åker till Skåne på måndag, om inget oväntat händer.
    Bra att de är noggranna med din sköldkörteln, det är viktigt att det följs upp.

Vsg, låter riktigt mysigt med tjejdag <3.

Vi ska hälsa på den blivande familjemedlem idag också, valparna är 4 veckor gamla nu, så dags att hälsa på för första gången i valplådan

Önskar er alla en bra dag,

Kram

• Irma01
    lelle75 skrev 2015-03-06 08:58:35 följande:
    Är det ngn som vet varför de blir mer gnälligare under eventfasen?

Alice var definitivt lite mer gnällig igår, men då fick hon bröstet och somnade. Kan det vara så att de vill äta och sova mer och därför gnäller dem mer?
    Kolla på Wonder weeks, bra förklarat där.

Sammanfattningsvis så händer väldigt mycket, hjärnan utvecklas osv, vilket gör att de sover sämre, vill äta oftare och är allmänt gnälligare.

Kram
  • Irma01
    glader skrev 2015-03-06 10:41:25 följande:

Måste bara berätta en riktigt rolig sak som hände häromdagen

Jag hade varit och tränat och som vanligt efter träningen tar jag en proteindrink direkt efter. Jag har med mig en liten burk med pulver som jag håller i min shaker. Fixade drinken, tog några klunkar och tyckte det smakade ovanligt äckligt! Visst brukar det smaka lite sisåsär men det här var annorlunda. Äsch, jag inbillar mig tänkte jag och tog några klunkar till. Då slog det mig... Jag hade fått med mig en burk med bröstmjölksersättning istället för proteinpulver!!!! Blääääää alltså vad äckligt!!!

Så nu har jag smakat det.. Mannen fick sig ett gott skratt i alla fall, alltid kul att kunna glädja andra...

Hahaha!!! Pulver som pulver

Påminner mig om en historia en kompis berättade för mig. Hon var hos son syster och skulle ta en isbit till sin drink. Tyckte att isbiten såg lite skum ut, och att drinken fick en konstig bismak, men reagerade inte mer än så. Då kommer systern ner och inser att det inte var en vanlig isbit och blir helt tokig: "Det var ju bröstmjölk som jag hade äntligen lyckats pumpa ut!!!!". Stackarn som hade hur svårt som helst att få ut tillräckligt med mjölk och så kommer klantsyrran och tar den....
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-06 10:38:34 följande:
    Precis! Och vill du fördjupa dig Lelle så köp Växa och upptäcka världen som Wonder weeks appen bygger på. Detta händer i alla utvecklingsfaser mer eller mindre, handlar om barnets mentala utveckling. Hur hjärnan utvecklas som Irma skriver - och hur detta påverkat barnet. Alla barn går igenom ett antal utvecklignsfaser och tar mentala språng. Boken och appen tar de upp de som skrer under de första 1,5 åren.

Va kul med liten valp Irma Mys!! Som en liten bebis till!!

Kram
    Ja, precis!

Ibland undrar jag om jag är lite galen ändå Flört, men den västar perioden är när Victor börjar gå och då är det skönt att valpen är lite större redan...
  • Irma01
    Danisen skrev 2015-03-06 11:35:55 följande:
    Va roligt med valp smile1.gif vad blir det för ras?
    Det blir en till flatcoated retriever
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-03-06 12:30:41 följande:
    Ha, ha! Ja lite galen är du nog men inte galnare än att skaffa två barn smile5.gif Kram
    , helt rätt!

Och man lever ju bara en gång
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-03-07 06:51:03 följande:
    Jag beställde boken i torsdags och även en bok som heter somna utan gråt. Har så mycket tid över nu så jag tänkte att jag läser böckerna innan han är född för då blir det mindre tid

Har även laddat ner appen och den verkar bra så jag kände att jag ville läsa boken också.
    Perfekt att passa på nu!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015