• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-02-01 13:36:23 följande:

Usch då låter som en jobbig natt! Hur mår du nu? Ja denna helg blev ju inte som man hade tänkt sig.. Har också fått sova några timmar på förmiddagen och varit ute och gått själv med hunden i vackert vinterväder och känner mig lite piggare nu! Snart kommer våra föräldrar hit på middag så hoppas helgen slutar bra! Kram och krya på dig!

Va skönt att du fått sova och att allt är bra med Adam. Låter härligt med promenad också. Hoppas ni fick en mysig middag med.

Själv har jag inte varit utanför huset idag och maken har fixat allt här hemma förutom amningen Nya tag imorgon!!

Ha en skön kväll!

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-02-01 08:31:23 följande:

Men så jobbigt! Känns verkligen som ni hade fått er beskärda del av sjukdom elände

Hoppas verkligen att det går över fort, med lite tur är det en mild variant...man får hoppas!

Hur var natten? Hoppas Lovisa sov bra, så att du slapp många amningstillfällen åtminstone.

Krya på dig!

Kram!

Mår mycket bättre nu tack Lovisa somnade 19.30 och sov till 02.30 så hon hade en bra natt. Ammade igen 04.30 och 06.30 så helt ok med andra ord. Var det där med mina toabesök som var jobbiga. Blev nog 12-13 ggr totalt. Hua!! Fick lämna henne mitt i amningen ett par ggr men hon sa inte ett pip så tur det. Ena gången så hade hon somnat igen när jag kom tillbaka så tacksam för hennes goda somn

Nu ska jag snart festa loss på lite kycklingsoppa Hoppas att ni har en härlig helg med din bror!

Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-01 23:06:49 följande:

Jag förstår dig precis. Olle kastade sig bakåt när jag skulle knäppa ur han ut baby björnen och var på väg i golvet men jag höll i han och vi stod vid sängen så jag luta mig fram så han dunsa ner med huvudet på den. Vi vart lika rädda både han och jag men efter har jag också gått och tänkt på vad som skulle hänt om det hade varit på ena eller andra sättet osv. Det är nog för att man ska lära sig, biologiskt på någe vis. Tur att de är hela fortfarande våra små grabbar . Kram

Oh hjälp vilken grej!! Förstår att du blev skiträdd rent ut sagt. Men alla föräldrar råkar ut för nåt sånt förr eller senare. Vilken tur att allt gick bra! Storasyster ramlade ner från soffan en gång. Hon var ju betydligt äldre då men fortfarande bebis och vi hade en mjuk matta under och soffan var låg som tur var men jag trodde att jag skulle dö och hon med Var helt förkrossad och kände mig som en sån dålig mamma men när jag pratade med andra mammor, speciellt de som hade fler barn så förstod jag att de flesta varit med om nåt liknande. Ibland behöver man ett skrämskott också för att vara ännu mer på sin vakt. Vi lärde henne sedan jättetidigt att vända på sig och gå ner med fötterna först ifrån möbler osv så när hon började krypa så ramlade hon inte ner mer. Då satt det i ryggmärgen liksom. Ett bra tips

Kram
  • villsågärna38

Hur mår ni idag tjejer? Jag är trött men mycket piggare och med riktig matlust igen. Jätteskönt!! Lugn natt med. Jag sov från 21-07 med två amningar vilket var välbehövligt. Känner mig som ny!!

Ha en skön dag!

Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-02 10:39:12 följande:

Tack det är fint här! Adam sov från 21 till 03:30 och sen till 06 då han ville maratonamma till kl 07.. Sen fick sambon ta honom så jag fick sova till kl 09, så skönt. Snart ska vi ut på en liten promenad och sen in och handla lite gott till ikväll då jag fyller år idag.. Hade familjen på middag igår och ikväll blir det bara lilla familjen som firar . Så tacksam att få fira min 39 års dag som mamma! <3

Skönt att du känner dig lite piggare Villsågärna!

Kram

Oh stort grattis på födelsedagen Ja bästa presenten har du ju redan fått!! Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-02 12:45:06 följande:

Grattis på födelsedagen Johjen!

Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.

Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?

Usch va jobbigt!! Stackars er!

Vi hade det jobbigast när hon var 4-6 veckor. När jag slutade helt med mjölk och ägg så vände det med en gång så beror ju helt på vad orsaken är. Gråter hon flera timmar (otröstligt) på kvällarna så är det ju kolik och då är ju 20 % allergiska. Är det allergi så vänder det ju inte förrän man uteslutit det de inte tål. Med stora tjejen som inte är allergisk hade vi det aldrig så jobbigt. Hon kunde ju amma ofta vissa nätter men hon sov emellan amningarna och grät ej hela kvällar så länge som vi la henne i tid och hon inte blev övertrött.

Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-02-02 17:22:29 följande:

Grattis på födelsedagen Johjen

Haha jag som tyckte att vår natt var bra. Inte om man jämför med er natt till idag iaf haha.

22.30-03.00 sen vadet täta amningar som vanligt. Men det va skönt att få 4h iaf

Heja 4,5 timme är ju ett framsteg!! Då går det ju åt rätt håll. Kram
  • villsågärna38
    glader skrev 2015-02-02 19:36:53 följande:

Ni har såklart rätt vad gäller dagsvilan, ibland behöver de sova mer, ibland mindre, bara att ta det som det kommer Hedda är lika trött som vanligt nu vid sjutiden trots att hon sovit mycket hela dagen.

Hoppas ni alla får en riktigt bra natt med mycket sömn!

Hon behövde säkert sova bara Här varierar det. Då Lovisa blev förkyld sist sov hon jättemycket både dag och natt. Ibland bara några timmar och rätt upphackat. Men alltid trött på kvällen iaf. Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-03 10:49:48 följande:

Usch lider med er som inte får sova! Jag får sova några timmar i alla fall men snittar väl en 5-6 h per natt så utvilad är man ju inte direkt. Igår la vi oss sent och Adam och jag kom helt i ofas så sovit typ 4 h. I morse gick sambon upp tidigt och frågade om det var ok att han gick ut och sprang. Adam hade precis somnat efter amningen och jag tyckte att det var ok. 2 min efter sambon gick ut genom dörren vaknade han och började hålla låda så det vara bara till att gå upp. Sambon sprang en timme, strech och dusch på det och sen när han skulle ta Adam 30 min så jag kunde lägga mig och vila så somnade han, Adam alltså och jag kunde inte sova alls.. Ja så kan det gå och nu sitter jag här i soffan med en pigg bebis medan jag själv är ganska så trött. Blir att lägga sig tidigt ikväll och kanske sova en sväng på dagen om det går.

Kram på er alla kämpar!

Du får börja göra som jag. Gå och lägga dig vid 22-tiden. Här är det så intensivt på dagarna med två barn på morgonen och em (storasyster vaknar ju senast 07 också) så jag pallar def inte att vara uppe sent på kvällen. Då skulle jag vara ett vrak även om jag sover ungefär 7 uppstyckade timmar per natt

Hoppas ni får en fin dag fastän du är trött!!

Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-03 08:25:19 följande:

Lilla skruttan då, förstår att du är trött. Hoppas att det blir lugnare om hon får lite ersättning innan sänggåendet. Jag kan tyvärr bara stämma in i klagosången. Olle vill också snutta hela natten just nu fast han kräks och pruttar inte. Jag höll på att krevera när jag blev väkt för 10gången kl kl 02. Han snuttar ca 5-10min, somnar, jag lirkar mig bort, börjar slumra in, han vaknar och ger sig inte om han inte får tutten i munnen Jag tror dock inte att Olle är hungrig utan har behov av tutte och är orolig av någon anledning som jag inte förstår. Det är jobbigt för på natten känner jag att jag börjar bli irriterad. Men nu på morgonen nör jag ändå fått kanske 3-4h sammanlagt känner jag mig ganska som vanligt och inte alls sur vilket är tur. Men det är ett väldigt jobbigt att vara mitt i. Hoppas vi får en bra dag trotts sömnbrist

Usch va jobbigt!! Inte kul alls Mitt enda tips är att byta bröst då han suttat tio minuter för att se om han behöver mer mat för att komma till ro och riktigt "däcka". Testa även att han sover med pappan då han ätit kanske och du i annat rum med öronproppar i? Bara för att få sova lite. Pappa kanske kan söva i bärsele eller genom att gå runt och vagga. Kan vara så att han skulle sova bättre om du inte var där. Hoppas ni får en bättre natt i natt iaf. Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015