Irma01 skrev 2015-01-29 09:14:09 följande:
äsch...
Först är det en massa petitesser om saker att påpekar som borde vara gjorda på ett annat sätt eller så, han förstår inte att det är lite skillnad på att inte ha haft en enda hel natt sömn på 5.5 månad (för inte sov jag gott sista månaden av graviditeten heller) än att ha två nätter i rad där man blir väckt och sedan få sova i gästrummet som han gör.
Killa verkar i stort sett inte få helheten att hänga ihop...han tycker att jag överreagerar jämnt men tänker inte på att det är en konsekvens av dålig sömn...trögare i hjärnan, missar små saker som han då påpekar, så är karusellen igång...
Dessutom igår kväll så vaknade Victor halv elve, ammade och somnade om. När jag hade somnat så får han ett sms halv tolv, och jag blir väckt av plingandet. I stället för att stänga av skiten så svarar han och jag blev riktigt förbannad då jag fick min enda "lång" pass sömn helt förstörd. Det verkar han inte fatta.
Gick och la mig i gästrummet, ammar igen kl halv fyra och så dyker han upp igen med V 1 timme senare...utan att ens först har kollat blöjan eller så. "Han är hungrig"...det var han inte alls, men ville inte somna om, så där låg jag och försökte lugna honom i över en timme. Gick sisådär så upp kl halv sex och gick ner för att göra kaffe. Kunde själv inte somna om.
Blir bara SÅ trött på att han inte förstår det uppenbara. Ibland känns det som att jag har två barn hemma i stället för en.
Hur svårt kan det vara att förstå att jag är tröttare än vanligt och att då kanske inte anmärka på minsta grej som inte är precis som den brukar vara??
Nåväl...ska på promenaden med några andra mammor nu, det blir nog bra med frisk luft. Får ta en diskussion om detta senare under dagen. Ingen bra att göra det i affekt.
Men allvarligt, lite mer förståelse skulle inte vara fel. Hade en pappa på lunchen igår som berättade att för honom ramlade polletten ner när han var pappaledig med sin första son.
Vet ej om jag orkar vänta tills dess....
Ha en bra dag tjejer!
Och mobilen på i sovrummet!! Oj, oj... Big, no, no!!! Hade min man en gång med då stora tjejen var nyfödd. Den är på ljudlös sen dess
En väninna till mig berättade att hennes make ringde och beställde taxi till flyget kl5 en morgon inne i deras sovrum - efter att hon ammat hela natten och sovit typ noll. Han åkte på en rejäl utskällning
Ibland undrar man ju hur deras hjärnor funkar fastän de fått sömn...
Kram