Irma01 skrev 2015-01-30 09:04:08 följande:
Hej,
När det gäller diskussioner om våra män och sambo så vill jag bara säga att jag inte för en sekund har tänkt att någon av era män inte är en bra pappa!! Samma här, min man är verkligen underbar med Victor. Det jag som jag tycker är svårt, precis som många har sedan instämt i är kommunikationen och att få de att förstå hur det är för oss. Hoppas verkligen ingen har tagit illa vid!
Min man var underbar i natt och i morse, jag har lyckats bli förkyld och var väldigt trött i natt, han tog Victor alla gånger (och jag behövde bara amma), tog honom när han vaknade halv sex och jag fick sova till 8. Känner mig bättre, även om förkylningen inte är borta än.
Så att de är fantastiska pappor tror jag vi alla är överens om, det är som sagt mer kommunikationen och förståelse som jag önskar skulle vara mer direkt från hans sida. Det blir dessutom extra känslig när jag är trött och min tålamod inte är den vanliga (den är ju redan kort i vanliga fall...)
LELLE 75: Låter verkligen tufft. Som några skrev, har du försökt att undvika lök, kaffe, kål, bönor, linser osv? Om du gör det och det inte hjälper, kanske dags att prova att ta bort mjölken ur din kost, hon kanske reagerar på det?
När det gäller den tunna/feta mjölken skulle jag prova blockamning som Johjen nämnde om du är osäker på om hon får i sig den feta mjölken.
JOHJEN: känner igen den typ av natten, för oss var det verkligen typiskt under Event fasen. Varann timme, och mycket mer orolig sömn än vanligt. Dock inte varje natt. Hoppas ni får en mildare variant.
HOPPFULLA FIA: skönt att du har hittat en egen variant, som fungerar för Olle och er!
VSG: Hoppas ni alla mår bättre nu och att Lovisa är pigg och frisk igen.
Kram på er!
Håller med dig! Så har inte jag tänkt heller och har inte trott att du gjort det heller
Va gulligt att han ställde upp så i natt och fy för att bli förkyld. Inte kul alls!! Krya på dig!! Och hoppas att resten av familjen klarar sig.
Lovisa hade lite magknip igår kväll och grät till och från, sen kom en avgrundsbajs som inte var av denna världen och sen dess har det inte varit mer. Sovit bra i natt med. Så skönt! Storasyster är ett glatt yrväder igen så där är det tillbaka till det normala
Kram