Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :)
Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år.
Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :)
Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år.
Våra båda är födda i juni. Jag har alltid tyckt att det är märkligt att folk inte "hoppar över" försök som skulle resultera i jul-barn. INNAN jag själv blev förälder alltså!!
Nu spelar det längre ingen roll alls vilken tid på året en födelsedag ska firas, det är ju upp till varje familj att hitta traditioner som passar dem. Något jag däremot stressar upp mig för inför en ev 3:a är att avståndet till 3:an inte ska bli allt för långt, så att dom ändå kommer kunna ha lite utbyte av varandra.
Heja julbebisar, vårbebisar, sommarbebisar, höstbebisar och vinterbebisar!
Haha det låter bra:)
Var är ni i cykeln nu?
Jag är på bim-6 idag och är riktigt svullen, hungrig, kissar hela tiden, flytningar, ont långt ut mot armhålorna och mycket molvärk. Så hoppas verkligen det har tagit sig denna gången:)
Ska testa på måndag tidigast!
Jag är på bim -7. Tänker testa nästa helg. Vill så himla gärna! Har symtom som flytningar, ömma bröst, svullen och molvärk. Dock har barnen haft magsjuka de senaste dagarna så det kan lika gärna vara det... Men jag har pms från helvetet om man säger så och ännu ingen pms.
Tycker den sista veckan innan bim är så låååång.
Bim -6 såg jag nu i min app.
Lotie testade du med stickor? När hade du i så fall ägglossning? Vi har ju samma bim. Hade varit kul att veta då jag bara kört på känsla och egentligen inte vet när jag hade ägglossning.
Bim -6 såg jag nu i min app.
Lotie testade du med stickor? När hade du i så fall ägglossning? Vi har ju samma bim. Hade varit kul att veta då jag bara kört på känsla och egentligen inte vet när jag hade ägglossning.
Okej. Jag tyckte mig känna av ägglossningen på söndagen. Enligt appen hade jag ägglossning på fredagen. Bara attvänta och se helt enkelt.
Ja det gjorde jag. Fick starkt utslag torsdagkväll och fredagsmorgon sen neg på kvällen igen. På fredagen fick jag massa flytningar och hade kraftiga Äl-smärtor. Så har räknat från fredagen men borde kanske räknat från lördagen? 48h efter? Sen kan ju ägget bli befruktat ett dygn efter det släpps med.
Då är det för tidigt att testa på måndag. Symtomen ökar så får väl vänta ett tag till innan jag testar så det känns riktigt säkert. Borde börja blöda på måndag om de inte tagit sig blött 4-5 dagar innan mensen.
Nu har jag börjat få mensvärk till och från. Hoppas det är växtvärk och inte tidig mens. Brukar blöda 4 dgr innan mens och inte få värk förrän det sätter igång ordentligt så hoppet lever än:)
Blir nog att börja testa imån fast jag vet det är så onödigt men plussat på Bim-2 innan så borde vara låghormonare.
Här hemma har hela familjen legat utslagna i över en vecka i maginfluensa. Jag är fortfarande så matt och orkar inte leka med barnen vilket ger jättedåligt samvete.
Kom på en sak, jag som oroar mig för allt. Vi ska till Turkiet i juni, all inklusive. Om jag skulle vara gravid då, vågar man äta och dricka ( alltså inte alkohol såklart) från hotellet?
Helt blankt Bim-4 varför skulle jag testa. Var bättre att leva på hoppet!
Jag kan ju ha en dag fel på ägglossningen så var det Bim-5 idag. Har jag inte börjat blöda innan torsdag så testar jag då.
Lång väntan.
Så spännande för er som inväntar BIM! Själv längtar ja till fredag då spiralen åker ut. Men vi börjar inga försök förrän juni (maj) har sambon sagt