Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

Mockingjay skrev 2015-07-05 06:44:59 följande:

Jag och mannen har börjat hitta varandra igen vilket känns superskönt. Han följde efter mycket om och men med till läkarbesök på förlossningen där jag grät och grät och grät (har haft en mycket jobbig förlossning för ca 5 år sedan). Vi träffade en fantastisk läkare och hon förstod mig och oss precis.

Igår bodde vi typ på badstranden, det är rätt varmt att vara gravid nu, men o så skönt i vattnet. Är så glad för jag älskar att bada :)

Hoppas ni har det bra i värmen och tack för peppen när jag var lite deppig häromdagen.

Vad bra!!!!! Det är ju jätteviktigt att han förstår dig och dina känslor, härligt att det har vänt!!!!! Glad för er skull :D 
    Ja fy vad jag har ont av värmen denna gång, har nog lagt på mig mkt vätska för har ökat flera kilo det senaste trots att jag knappt äter i närheten lika mkt som innan jag blev gravid. Börjar väl bli trångt :P 
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-06 12:12:21 följande:

Hemkommen från tul och allt såg bra ut:) det var fortfarande en tjej och den låg aningen över på huvudomfånget, ska dit för ytterligare ul den 12 aug och srn blir det igångsättning den 13 eller 14 aug så det känns skönt att veta när! Glad är jag och sonen var med och tyckte det var lite märkligt att det var så grått i magen, sen det första han berättade för sin syster var att han sett bebisens rumpa!:) dom vet vad som är viktigt de små liven.

skönt då :) får man fråga varför det blir igångsättning? jag har väl missat nåt som du skrivit innan säkert :P
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-06 15:00:25 följande:

Jag har fått stora barn så de sätter igång mig två veckor tidigare för de kan gå upp så mycket som ett kg de sisya två veckorna! Dottern blev fick jag två veckor tidigt och hon vägde 4,2 kg så om jag gått tiden ut hade hon hamnat på 5+.

Aha!! då förstår jag :)
  • lizanilander
    myraaan skrev 2015-07-13 18:10:30 följande:

Någon som har "problem" med blodtrycket? Högt/lågt?

Mitt låg på 99/51 idag och idag mådde jag bra (lite trött bara) får blodtrycksfall ibland så undrar hur lågt det sjunker då.. tips på blodtryckshöjande i icke medicinsk form?

jag har också ganska lågt vanligtvis, 90-100/50-60, får ofta blodtrycksfall men har alltid haft det så så jag har ju liksom vant mig :P men ja, precis som det redan är sagt så ska du inte sluta dricka mkt, finns inte så mkt mer att göra tyvärr :)
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-16 10:56:25 följande:

Nu har jag varit hos bm och allt var bra, sfmåttet låg på 35 så över översta kurvan men det hade jag nog räknat med:)

Jag har också vart hos BM idag, fick TUL på måndag då mitt SF inte växt alls sen sist, men jag sa att jag misstänkt att bebisen ligger på tvären sen typ 2 veckor tillbaka, och det trodde hon med när hon kände efter. Säkert därför det inte hänt nåt på kurvan men de måste ju kolla sånt extra ändå. Ska bli lite kul att få se bebisen igen :) 
  • lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-18 18:38:17 följande:

Har ni börjat fundera på inköpslista ännu?
    Kanske kan vi tipsa/ påminna varandra på vad som är bra.
    Själv kommer jag se till att ha laxantia och xylocain salva till efter förlossningen. Kan verkligen rekommendera xylocain salvan och smörja med innan du ska göra nummer
    2 i början. Lite laxerande typ laktulos är med bra.:) samt stora bindor.

Ja fy fan, Xylocain fick jag av min barnmorska tillslut då det sved så mkt när jag skulle kissa att jag höll på att svimma trots att jag stod i duschen och spolade :( Hade ett väldigt fult och stort klipp som inte läkte bra heller så ja, salvan är verkligen att rekommendera!!!!
  • lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-18 20:05:21 följande:
    Blev du klippt under förlossningen?
    Min väninna blev det men de förvarnade inte (kanske de inte brukar) men hon hörde att de
    Pratade om det. Men enl henne gjorde det inte så ont i stundens hetta!?
    Ja det blev jag, på 2 ställen, nej de förvarnade inte, jag hörde bara att de sa: ja det gör vi! sen sved det rätt bra men jag var ganska väck redan så det var ju värre efteråt. Det började inte läka förrän efter 5-6 veckor så det var rätt tufft.
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-07-19 11:24:14 följande:

Ok jag behöver verkligen hjälp för det här kommer inte funka i 9 veckor till. När jag sitter eller ligger ner får jag så fruktansvärt ont under revbenen på höger sida, alltså riktigt brännande ont!

Har försökt sova på rygg och bägge sidorna, bulla upp med kudde under magen, under ryggen så jag legat lite i brygga och under knäna. Är det någon som upplever samma sak och som hittat någon ställning som funkar? Jag vaknar flera flera gånger varje natt och är konstant trött :/

Jag vill minnas att jag hade så med första med, det var väl för han låg och tryckte precis där heeeeela tiden :/ Nu har jag samma brännande känsla precis till höger om naveln, men är ju inte lägesbetingat så är ju inte jobbigt på det sättet som du har det. Vaknar du av detta på natten alltså? Kan ju vara bra som nån sa här att kolla havandeskapsförgiftning, vi går ju in i slutet nu och vad som helst kan hända. Värdelöst när man inte får sova, vår son har äntligen sedan c:a 1½ månad tillbaka börjat sova hela nätterna nästan varje natt, UNDERBART :D Hoppas det blir bättre för dig snart oavsett, man vill ju vara så utvilad som möjligt till förlossningen!
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-18 23:06:40 följande:

inte haft nå Cravings. vet ännu inte vad vi väntar hittar inge pojknamn som vi båda gillar

Inte jag heller :) gött! det var svårt med namn denna gången, verkar vara fler som tycker det.....Vi har två som ligger i topp just nu (väntar pojk), Mio och Sam. Får väl se vad vi enas om när han kommer ut :) Andra som vi pratat om är Elton, Colin, Loke.....nu minns jag inte fler :P
  • lizanilander

Idag har vi varit på TUL och allt såg bra ut vilket jag misstänkte från början. Kändes nästan jobbigt att få gå på ett extra för när man väl låg där och innan man sett hjärtat slå (bebisen sov ju såklart så var helt stilla med) så började jag tänka: shit, tänk om den är död, eller om det är nåt fel på den som de ser först nu......blä, extra UL är inget för mig :P Inte långt kvar nu!!!!!

Svar på tråden BF september 2015!