Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

isabelless skrev 2015-01-22 21:10:44 följande:

Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*

Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?

vad skönt, mitt gav med sig i 2 dagar, men idag har det kommit tillbaka :/ jobbigt när man inte kan äta ordentligt, men det ger nog med sig så småningom :) vi har berättat för de närmaste i familjen, inget till jobb och vänner/bekanta ännu. Men du, om ni går in i vecka 10 imorrn så måste väl du ha BF i augusti?
  • lizanilander
    MrsC81 skrev 2015-01-25 17:43:41 följande:

Hej på er!

Jag är nu i 6+4, förmodligen, har ju inte gjort ul än. Längtar så till att få berätta för alla men vill vänta tills den värsta risken är över. Men hur räknar man egentligen v.12 i det sammanhanget? Är det när man går in i vecka 12 eller är det 12+0?

Jag tror man räknar när man gått 12+0 :)
  • lizanilander
    sagofröken skrev 2015-01-31 20:43:00 följande:

Någon annan som är i v.10 nu? Jag har inte kräkts på två dagar. Känns lite ovant...

Gick in i vecka 10 igår :) åh vad skönt för dig! Jag spydde första gången idag, tänkte att illamåendet snart skulle försvinna (har haft dygnet runt men inte spytt), men det verkade inte så lovande idag, haha! Hoppas bara man inte går ner alltför mkt mer i vikt, men det vänder nog snart ;) Känns som att tiden har gått ganska så fort ändå nu det sista, hoppas de små vill stanna hos oss <3
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 09:22:40 följande:

Jag är i v10+3 och var på möhippa igår, vi var på spa med bubbelpool och bastu och vad jag läst så finns det forskning som visar att om man höjer kroppstemperaturen över 38* mer än 10 min innan v.14 så kan det bli skador på bebis... Jag avstig bad iaf. Bruden är en nära vän så hon vet om att jag är gravid och äter postafen och är trött så jag åkte hem kl 21 och somnade på soffan. Är så less på tröttheten.

Men då måste väl du ha bf i augusti om du är i vecka 11, eller har jag missat nåt? Tycker det är så olika med datumen beroende på vilken sida man kollar. Det med temperaturen var nytt för mig, man lär sig nåt nytt varje dag, det gäller bara att komma ihåg det också;)
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 10:15:09 följande:

Skrev fel 9+3 ska det stå;)

aa ok, då hänger jag med ;)
  • lizanilander
    Grus grus skrev 2015-02-01 10:42:10 följande:
    Nej jag fick missfall igår 9+2. Enligt vul hade det dött bara dagen innan. Har bara varit fullt med komplikationer men på grund av allt som dessutom är runt mig just nu är jag helt knäckt psykiskt.
    men usch vad tråkigt! vi skickar många kramar till dig!!
  • lizanilander

Jag mår fortfarande riktigt illa hela dagarna, provar postafen nu men känns inte som det har någon större effekt hittills. Har iofs åkt på influensan med så ligger hemma med feber, haha igår fick min man komma hem från jobbet för jag tog mig inte ens ur sängen själv, hahaha så jävla klen!! Bättre idag iaf:) har inte gått ner mer i vikt iaf utan står nu still, känns bra. Har aldrig haft problem med humörsvängningar varken vid grav. Eller mens, känns bra att slippa det för det låter jobbigt;) var hos bm i förrgår och pga jobbig första förlossning så kommer vi få gå på sånt där aurora-samtal så det känns bra. Behövde inte säga så mkt utan hon förstod direkt att vi behövde lite terapi eller vad man ska kalla det ;) oj nu blev det långt så nu får jag sluta!

• lizanilander
    paddi84 skrev 2015-02-12 17:08:41 följande:

Av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att flera av er redan fått se och fått bilder på livet i magen?

Har själv gjort ett vul där läkaren såg ett hjärta men det var i abortrådgivningssyfte om i fall att det skulle vara tvillingar igen, inget jag har någon bild från. Men var skönt att höra då att hjärtat slog :D

Å idag påbörjade jag vägen för att utreda ev kougalationsdefekt... Blödde massor första förlossningen och är rädd för upprepning så nu väntar jag på provtagning så förlossningen kan vara beredd när det väl är dags... Tänkte det kunde vara bra att börja i tid eftersom det kommer en sommar med tillhörande väntetider...

Blev lite nyfiken ang. din utredning, är det trombocyterna det handlar om?
  • lizanilander
    paddi84 skrev 2015-02-13 21:02:59 följande:
    Vet tyvärr inte riktigt alls vad som kan vara fel om något är fel. Har fött barn i två landsting, först har bara skrivit "kougalationsdefekt?" Sen flyttade jag och andra landstinget de började ta prover för att utreda om det är låg nivå av någon faktor men hann inte klart innan dels barnen föddes och sen gick det inte att göra klart när jag ammade så det sköts på framtiden. Å jag hann flytta igen och bli gravid innan någon utredning blev klar. det jag vet att de fått fram är att jag har en lite förlängd blödningstid och förra fl fick jag inte Eda pga att något värde var för lågt.
    ok! låter som det kan vara det, men det finns ju såklart säkert många andra anledningar till längre blödningstid. Varför jag frågade var bra för att min son hade det när han var runt 4 månader. Hoppas det går bättre denna förlossningen nu så du slipper tappa så mkt blod!
  • lizanilander

Många som skriver nu att magen börjar komma, jag som aldrig är direkt orolig börja nu fundera på om det verkligen växer nåt där inne, haha! Jag gick ner 5 kilo i början, illamåendet försvann runt vecka 11, superskönt, nu äter jag igen, inga mängder men ändå, går inte upp ett gram och magen är obefintlig....fler i samma sits? är ändå andra barnet och 14 fulla veckor på lördag. men det är väl individuellt, med första syntes det knappt utåt i vecka 20, men då kände jag en liten bulle på magen vid denna tid när jag låg på rygg. Ja ja, snart ul så då ger det sig :)

Svar på tråden BF september 2015!