IMHO skrev 2015-06-17 16:06:00 följande:
Samma här. En kramp i själva livmodermuskeln även vid lättare ansträngning som att lyfta tvättkorgen. Känns som en amerikansk fotboll i magen. Om jag vilar är det bara en gång i timmen, men jag vill ju inte vila jämt.
Pratade med BM och hon sa att nu i v 27-29 blir det lite mer av detta slag. Allas livmödrar tränar sammandragningingar inför förlossningen nu. De som är smala innan graviditeten kan känna lite mer var hennes erfarenhet. Jag hann ju aldrig kräkas mig ner till undervikt under första trimestern men det var inte långt ifrån.
Det viktiga för henne var att det inte kändes som mensvärk, att det inte kommer blod och/eller fostervatten, samt att det går över vid vila. Jag lär dock smita från väldigt mycket hushållssysslor och lekar under midsommar.
Håll er borta från Små Grodorna, tjejer!
precis, hade mkt med sonen med men ej såhär täta, haha det roliga var att när jag pratat med dom på förlossningen så var det nästan som bortblåst :P men skönt det, och alt såg bra ut på kontrollen iaf så nu kan jag köra på i lite mer normal takt för jag vet att det inte händer nåt liksom. Visst, man får väl vila lite ibland men herregud man kan ju inte bli soffpotatis :P inte min stil plus att vi ska flytta till hus i mitten av augusti med så det finns att göra i lagom takt ;)