Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

rosali84 skrev 2015-03-15 08:24:13 följande:

Igår kände jag den äntligen!!! Härligt bebis-sprattel på kvällen när jag låg i soffan! Så himla mysigt!

ååååh vad härligt!!!!! Jag tror bannemej jag kände nåt igår jag med, precis som att den slog volt, kändes både bakåt mot ryggen och fram när jag höll handen mot. Men känns tidigt än så jag vet inte om det var nåt annat. Däremot tror jag nu att det faktiskt växer lite iaf, imorse när jag vaknade och var kissnödig så kändes livmodern tydligt! Har inte kunnat känna den riktigt innan och med platt mage så funderar man :P men den växer väl kanske lite längre bak/in eller vad man nu säger ;)
  • lizanilander
    rosali84 skrev 2015-03-15 10:45:55 följande:
    Oxå helt övertygad om att jag kände en volt för ett par veckor sedan, men sedan dess har jag inte känt något. Förrän igår :) Men nu var det det vanliga "fladdret". Med dottern kände jag inget alls förrän i v 20-21, men hoppades verkligen att jag skulle få känna tidigare denna gång och det fick jag! Får se hur mycket det kommer att kännas närmsta tiden, känner iaf nu på fm oxå :)

Ja, det växer verkligen så det knakar nu! Magen har gått från "degklump" till gravidmage på bara nån vecka. Går inte att dölja i vanliga kläder längre (jo, i stora tröjor såklart), tur att vi har generösa jobbkläder ;)
    Ja men det känns ändå märkligt tidigt :P ska bli kul när det börjar synas ordentligt utanpå magen :) haha, degklump :P Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men kanske inte så länge till. Med första kunde jag bara ha dom till vecka 6-7, men vägde c:a 5 kg mer då så det låg säkert på höft och rumpa de kilona ;) Ja, tur man inte behöver gå i tighta kläder, usch!
  • lizanilander
    rosali84 skrev 2015-03-15 20:02:04 följande:
    Köpte inte så mycket mamma-kläder förra gången. Bara byxor. Använder mest linnen och toppar som funkar både som gravid och icke gravid.

Vilken vecka är du i nu?
    Nä inte jag heller, hade turen att få låna ett par jeans, köpte ett par oc hade sen leggings eftersom det ändå var så jäkla varmt den sommaren, så körde mkt linne och klänningar :) gött! Jag är i vecka 16 nu,(15+2) har precis fått tid för RUL, blev den 7/4 :) LÄNGTAR!!!! Vilken vecka var du nu?
  • lizanilander
    Marian03 skrev 2015-03-20 13:22:06 följande:

Är det förrsten fler som känner sig stora redan? Min mage ser ut som om jag vore i 6:e månaden när jag jämför med böcker haha.. Vågar inte riktigt ha thighta kläder på mig därav, lite drygt om folk gissar tvillingar eller att man är typ 2-3 månader längre gången än vad man är...

;) enligt appen så är bebisen ca 8 cm, så man kan ju inte skylla allt på den lilla saken heller ;)

Jag har äntligen börjat få lite mage, men konstig form :P haha, inte alls som med första. Går in i vecka 17 imorrn:) haha, ja usch vilken upplevelse om folk tror det när man inte är så långt gången, men det händer ju.
  • lizanilander

Det känns som det börjar explodera med magarna nu, mysigt! Min börjar med ta form, men jag skulle inte vilja kalla det gravidmage då jag är stor upptill liksom, är väl tarmarna som tryckts upp :P Vi har rul 18+2, snart där!!!!

• lizanilander
    Krompirusa skrev 2015-03-23 10:38:19 följande:

illamåendet har inte släppt än jag mår så dåligt att jag inte kan beskriv de me ord... jobbar kväll denna veckan och jag vet inte hur jag ska klara av det, var hemma förra veckan men idag måste jag tillbaka till jobbet... Jag kan inte gå nånstans blir yr och svimmfärdig så de blir helt svart framför ögonen och jag måste sätta mig direkt.. jag ringde kvinnokliniken förra veckan och de svarade som vanligt med att de ej har några resurser eller lediga sängar... min barnmorska ringde idag o jag brast ut i gråt     jag känner mig som en värdelös mamma och fru klarar inte av något alls. Jag känner ingen glädje av denna graviditet och ser inte fram emot något jag vill bara att de ska va över. inte ens funderingar på vagn, namn osv sånt som är roligt.... får se om de skulle sjukskriva mig denna veckan hon skulle höra av sig

Sorry att jag bara gnäller men känns som om ni förstår allihop även om vi inte har samma "problem"

usch jag tycker verkligen synd om dig och du ha all rätt att klaga! Klart man inte kan vara på topp alltid eller glädjas när man är i den situationen, förstår dig fullt ut, hade liknande känslor första grav. men pga andra orsaker och man känner sig inte alls som alla andra man hörde om de rosa molnen och hur uuuuuunderbart det är att vara gravid!! (yeah right, tänkte jag) Det är fruktansvärt att vara där du är nu och man kan inte göra så mkt åt det heller känns det som, och de värsta orden: det kommer bli bättre, ekar tomt i huvudet. Mitt medlidande är hos dig iaf och alla er andra som mår skit :( Stora kramar till er!!!!!!!
  • lizanilander
    Mijjan skrev 2015-03-22 21:23:58 följande:
    Ja tydligen.. Jag som går och tror att det inte syns.. En kollega frågade precis hur det går med vikten (tack för den by the way!). Hon tyckte jag ser lite svullen ut och undra om jag gått upp i vikt. :P Nej jag ligger ganska still på samma sa jag - men hon skulle bara veta :P Hade tänkt hålla mig till APT när jag är v 16+4 om två veckor får se om jag kan hålla de "hemligt" så länge :P Har en sån skvallerarbetsplats att jag helst berättar det själv för alla samtidigt...
    haha, det har jag också trott fram tills för några dagar sen ;) men så var det nog också, men nu har det svällt som tusan! usch, jobbigt med såna folk på arbetsplatsen!
  • lizanilander
    Marian03 skrev 2015-03-25 09:42:32 följande:
    Nej det är sant :)

Om man ska tänka på sig själv någon gång så är det väl nu.

Man börjar märka nu hur folk i sin omgivning ska lägga sig i nåt oerhört om allt, är man första gångsförälder så får man nog utstå det... Allt ska de lägga sig i, alltså utan att man frågar. Gör mig jäkligt irriterad.

Hela grejen att jag vill köpa en ny barnvagn och inte en begagnad verkar störa folk nåt enormt. Jag har bestämt mig om färg, modell osv. Men folk vill ändå hitta en begagnad billigare åt mig, men varför? Låt mig köpa vagnen om jag vill! Den är inte ens galet dyr eller nåt.. :) ligger på 8000-10.000 beroende på vilka extra saker man ska ha till, det är inte superdyrt om man kollar runt bland barnvagnar...

Är det bara jag som råkar ut för folk som ska lägga sig i? Haha :) (tror inte det iofs)
    folk var snarare tvärtom med mig och vagn med första barnet, de tyckte det var mycket märkligt att jag inte vill köpa ny vagn till första barnet! men vi hade inte ekonomi till det men det selade tydligen inte någon roll, så ja, folk lägger sig i oavsett om man vill det eller ej :P

-3,5 kg i vecka 17.
  • lizanilander

kanske lite mer trött jag med, vecka 18, men har haft både influensa och halsfluss nyligen så är säkert det som släpar lite med. Lägger mig mellan 20 och 21 varje kväll för då är jag slut, sonen sover ofta dåligt och ska helst upp halv 5, men det går rätt bra ändå :) RUL om lite drygt en vecka, ska bli skitkul!

• lizanilander

Ja det verkar vara en del som ska på UL denna veckan ja, fasen vad skoj det ska bli! Tänk, det var inte längesen man plussade och nu är vi här!! Vecka 19 nu och magen har börjat växa :) Känner den lilla in emellan nu också, senare än första och betydligt lugnare :O Kanske bara är en massa svullna tarmar därinne, det ger sig imorrn :P

Svar på tråden BF september 2015!