Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

26number1 skrev 2015-07-19 21:42:55 följande:

Tack för era svar. Ska på första föräldrakursen imorgon så jag ska be min BM kolla blodtrycket. Det var däremot i lägsta laget sist och jag tycker inte att jag har några av övriga symptom på havandeskapsförgiftning, men såklart bra att kolla upp :)

Idag blev iaf babynestet klart och så beställde jag tapetprover från tapet.se som någon av er tipsade om. Längtar tills Fisen kommer men jäklar så mycket som ska hinnas med innan! På fredag kommer lönen och då ska allt till BB-väskan inhandlas, tvättas och packas är planen :) Men alltså, känns inte alla packlistor väl långa och lite överdrivna?

Har du gjort babynestet själv? snyggt iaf :) lite retroinspirerat :) Jag tyckte det var svårt att veta hur mkt man skulle ha med första gången, nu packar jag det jag tycker bara, kommer inte ens ihåg allt som stod på den där listan :P vet att det stod typ inneskor, men det använde jag aldrig. Sköna mjukisar är nog gött att ha med, och grav-byxor utifall det skulle bli snitt (då vill man nog inte ha linningen precis i såret). 
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-07-20 22:16:06 följande:

Ah jag har sytt själv, färgen är mer laxrosa i verkligheten :) Var riktigt kul att få det färdigt, är expert annars på att bara påbörja projekt på projekt utan att få något helt färdigt :P

Det som jag tänkt ta med mig är ett par ombyten till bebis och några extra blöjor ifall man får ligga kvar länge. Vi har över sju mil till närmsta barnläkare så om man vill kan man få bo på patienthotellet tills 48-timmars kontrollen, vilket jag definitivt tror vi gör. Så några ombyten åt mig och hygienartiklar åker också med, annars känns det ju som att allt kommer finnas där? Tofflor kommer jag definitivt ta med, lite fobi för att gå barfota på okända golv :P

ja, vi hade nog med 6-7 bodysar till första, det gick åt kan jag lova! han spydde ner sig och sket ner sig och hej och hå, kan ju bara handtvätta där så blir inte direkt optimalt. blöjor får man på BB, men är super att ha på hemresan :) det glömde vi så vi fick stanna och handla på väg hem ;) a det lilla jag gick så hade jag strumpor, men gick inte så mkt iom att jag hade grav foglossning, så vandrade nästan bara mellan rum och toa med gåbord :P haha, kände sig lite invalid :P hoppas denna gången blir smidigare :)
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-21 18:10:51 följande:

vecka 33 står still i vikt, på 5 veckor har jag bara gått upp 0.5 knappt står nu på 7.5 kg upp sen inskrivningen. förstår inte att jag inte går upp mer är ju som nu man ska lägga på sig. Äter mat 3 gånger om dagen inte så mycket annat, bäbis värkar må bra.

jag har också stått still länge, det är inte alltid man lägger på sig i slutet heller, känner många som inte gått upp ett enda kilo sista 10 veckorna. Sen jag blev gravid har jag "bara" gått upp 4 kg, inget konstigt med det. Min första graviditet i samma vecka som nu (34) hade jag gått upp 14 kg. Bebisarna mår säkert toppen vare sig man går upp "lite" eller "mycket" :)
  • lizanilander

Många som verkar börja känna av sammandragningar mer och mer. Jag har också en del kraftiga, måste oftast stanna och andas mig genom dom då de är intensiva. På gränsen till att de gör ont, men jag är väl bara klen :P Jag tror man känner på sig om man bör kolla upp det, jag var inne v.29 och kollade då jag hade var 5:e minut, inget som var påverkat då. Nu har jag kanske mellan 3-7st/min men som sagt, drar det igång så lär det märkas :) 

• lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-24 13:49:38 följande:

Hej! Jag har ganska kraftiga sammandragningar men det är ju barn nummer 3. Inte behöver jag oroa mig!?

vilken vecka är du i? hur hade du det med de andra barnen? Det sägs ju att det är mer regel än undantag att de känns mer ju fler barn man får.
  • lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-24 18:06:20 följande:
    Går in vecka 34 imorgon. Hade nu onda regelbundna värkar typ latensfas värkar i 3 timmar. Badade tog alvedon gick ej över men sen la jag mig i sängen och slumrade till och nu är de borta. Klockade dem var 3-4 minut.
    ok, vad jobbigt :/ man kan ju åka in och kolla men de kanske inte gärna undersöker ifall det skulle reta och sätta igång nåt....olika på olika sjukhus. Men fortsätter det så vill man ju kolla för egen del! Hoppas dock att det lugnar sig :)
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-27 19:24:05 följande:

jag e inte less på magen men är less på att vara trött ha ont i fogar samt är de jobbigt med alla sd 

Håller med!
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-28 13:52:07 följande:

Var på kontroll hos BM idag, allt såg bra ut. Hade hoppats att hon skulle säga att han låg fixerad eller något (vilket han inte var), är så himla less på att vara gravid nu! 35+5 idag, har för mig att barnet anses som fullgånget vid 37+0 och helst skulle jag ju inte gå en dag längre än så. Dock föddes sonen över en vecka efter BF så känns inte så troligt att denna skulle dyka upp innan BF

Har fått något superryck nu och känner att allt måste bli klart NU inför barnet. Har städat garderoben i barnrummet, barnhyllorna i badrummet och gjort plats för ärtans saker. Tvättat upp babykläder för att göra i ordning BB-väskan etc.

Augusti kommer att gå så HIMLA LÅNGSAMT - Hur fördriver ni tiden?

Gött att allt såg bra ut :) Ja nu börjar det bli tungt, jag är dock lite efter dig, 34+2 idag, men skulle å andra sidan inte alls ha tid med att föda i 37+0, haha! Jag gick till 41+5 med första så räknar med ungefär samma nu, men har insett att man kanske borde vara lika inställd på att den kan komma lite "tidigare". Jag kommer fördriva tiden med att packa det sista i hemmet inför vår flytt till hus som sker den 15:e aug. (kommer flytta lådor och småsaker veckan före), möte på maria-aurora kliniken inför förlossningen den 20:e, sen fyller sonen 2 den 23:e och vips så är nästan hela augusti slut :P
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-28 19:51:47 följande:

Jag fördriver tiden med virkning:)

Jobbigt men spännande med flytt! Vi har bott i vårat hus ett år den 21 augusti så jag vet hur mycket det är att göra. Jag blir igångsatt v37+6som det ser ut nu

åh vad fint!! ja det ska bli kul, är uppvuxen på landet så är egentligen ingen stadstjej och det ska bli underbart att få komma ut i skogen ;) åh det är ju snart!!!!!! shit!!!!! spännande :) Idag har min mensvärk och sammandragningar tilltagit ganska mkt, haft 5 min mellan sd och de är ännu kraftigare än vad de varit innan. Ska snart lägga mig och hoppas på att det lugnar sig :) Tog alvedon och ett bad förut, då minskade sd med var 10:e min iaf ;) Hoppas min vill stanna i magen MINST 3 veckor till, jag har liksom inte tid till annat :P
  • lizanilander

Det måste vara typiska förvärkar jag känner av, har ihållande mensvärk (inga toppar och dalar alltså), kraftiga sammandragningar som faktiskt börjat göra rätt ont och de kommer allt tätare. Det sägs ju att man oftast känner mer när det är andra barnet och det verkar ju stämma. Fler än jag och Inorr02 som upplever detta?
    Ja, vi har köpt 2 paket blöjor nu iaf, har nästan allt annat sen första barnet. Ska köpa någon salva och så med, men har en del sånt redan så det är skönt :)

Svar på tråden BF september 2015!