Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

26number1 skrev 2015-08-01 21:41:00 följande:

Ok, oglammigast hittills; fick väldigt ont i magen nu på kvällen, både halsbränna, enormt tryck mot revbenen där bebis ligger men också en känsla av att behöva göra nummer två. Försökte förgäves gå på toaletten och har precis insett problemet - jag har sjukt mycket luft i magen!

Så nu ligger jag inne i sovrummet och fiser medan sambon och en vän kollar på film i vardagsrummet med extra hög volym på.. Herregud, kommer inte vara någon mage kvar när jag är klar :P

HAHAHAHA!!!!! Men det måsta ha känts skönt när du fått ur dig så mkt luft ändå? ;) Jag har med ganska gasig mage emellanåt, så jävla skönt när det släpper :P
    Jag har gått in i vecka 36 idag och nu börjar det verkligen närma sig!
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-08-02 13:17:13 följande:

Alltså, det känns fortfarande som att jag skulle kunna fisa hur mycket som helst! Har fått sova med benen högt inatt för att underlätta "vädersläppningar"!! Hoppas verkligen det här bara är en övergångsfas :P

hahaha jag dör!!!!!!!! men shit vad jobbigt det är att känna sig sådär fruktansvärt uppblåst så det känns som att man rymmer flera liter luft!!!
  • lizanilander

Ska bara skriva av mig lite :P Har börjat få ännu kraftigare sammandragningar, 9 av 10 gör ont och jag måste stå framåtlutad och andas mig genom dom. De varar c:a 1-2 min varje gång, ibland har jag så ofta 5 min mellan, oftast 10. Även mest på kvällarna. Har ju fått sova på nätterna hittills så det är ju skönt, men jag funderar på om man skulle ringa och prata med BM imorrn ändå och höra om hon kan känna om nåt hänt det senaste, eller är det ens någon idé? Alltså startar det så startar det, men eftersom vi hade så jobbig första förlossning och fått gå på samtal (ska på ett till i slutet av aug.) så känns det ändå inte som jag är riktigt redo än, och det vill jag ju vara. Alltså IFALL det börjat hända nåt så man ev kan ställa in sig på att det faktiskt kan komma lite tidigare......vilket som så jag tror ni fattar hur jag menar;)

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-03 09:49:10 följande:

Shit pommes 8 dagar kvar. Det är ju verkligen snart =) Jag både avis och inte - Jag är lite nervös inför en eventuell igångsättning. Blir det en väldigt lång förlossning då eller kan det gå fort iaf?

Ni som har två barn redan, hur har förlossning nummer två varit? Startade det tidigare eller senare i förhållande till första?

ja fast det är inte den där känslan av att det ska sätta igång, är nog bara nojjig ifall det skulle göra det tidigare än beräknat då jag menalt ställt in mig på att få gå kanske iaf 41 veckor. Ringde min BM idag men såklart nåt fel på tel. hos dom så gick inte, ska försöka igen senare idag på nästa tel-tid :) Jag undrar med hur det varit med andra barnet! Jag fick vår son 41+5 efter lång latensfas på över 60 timmar, sen inne på förlossning i 17 timmar. 8 dagar är verkligen ingenting nästan!!! helt stört att det antagligen blir första förlossningen här på denna tråd, nu är vi nära!!!!! :D
    Vad kommer det sig att du ev. blir igångsatt, var det du som väntade tvillingar? eller nu minns jag inte :P
  • lizanilander

Jag har "typ" packat BB-väskan, haha! Har packat bebisens grejer men inte mina. 
    Lite lugnare 2 senaste dagarna med sammandragningar och det är skönt!
    V.36 :)

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-05 17:28:35 följande:

Min mormor gick bort hastit igår efter en oväntad stroke, hon har stått mig lika nära som en förälder och jag kan inte förstå vad som hänt. Jag förstår inte heller hur jag ska föda barn om ca en vecka och planera brgravning och fixa med hennes lägenhet straxt efter... kännslorna är helt röriga och jag vet inte vad jag känner, hon var ju så pigg hade ingen hjälp alls och körde bil. Fattar inte heller att hon inte kommer få träffa det nya lilla livet, pyttan som hon brukade kalla bebisen för. Samtidigt var vi på tul idag och allt såg bra ut med bebisen den lekte med sina fötter och min mamma var med. Känslorna är så blandade.

Usch vad fruktansvärt, jag beklagar verkligen sorgen och förlusten!! Massa kramar till dig och de andra berörda <3
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-06 17:30:20 följande:

Ja det har varit och är jättejobbigt men jag försöker tänka på att allt var bra och hon hade framtidstro och allt var så bra inga orosmoln utan bara ljust och hon slapp vara sjuk och fick dö snabbt. Jag gläds också över barnet som kommer snart, det är ju en flicka och hon kommer få mormors namn. Här är några bilder på henne från igår:)

Vad fint, får man fråga vad din mormors namn är?
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-08-06 18:20:00 följande:

går av oj så tungt det är hoppas de lilla kommer i v 37 

ja fy, nu börjar det bli tungt! Bebisen har nog lagt sig annorlunda för jag är typ dubbelt så stor idag :O Magen står rakt ut och det värker i ländryggen :/ Kan inte stå upp och typ laga mat utan att sammandragningarna drar igång, så det är lite tråkigt, men snart är det slut på det roliga ;)
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-08 12:13:01 följande:
    Alltså jag vet ju att alla man träffar säger så "det är efter förlossningen det börjar" och att det är då den stora utmaningen startar, och så är det ju! ..men det är nog inte så himla lätt att förbereda sig på! Mitt bästa råd är att ta allt som det kommer. Tids nog kommer du hitta hur du vill vara som mamma, och alla barn är så olika. Den ena skriker och suger på bröstet som en galning medan den andre bara sover sover sover och får trugas i mat. Kolla inte för mycket på andra utan gå in i det här med ett öppet sinne

Och det är ingen hollywoodrulle! Förlossningssalen kanske inte alls kommer lysas upp i något rosa sken medan du gråter glädjetårar över hur fantastiskt allt är och hur mycket du älskar ditt barn - Det är så mycket att ta in. Först och främst är man kanske bara lättad över att förlossningen är över, sedan inser man att det är ett helt nytt liv och vilket enormt ansvar som nu ligger i ens armar och det reagerar nog alla olika på.. Och glöm inte att det snarare är regel än undantag att amningen inte fungerar direkt! Det tar ett tag (veckor är inte alls ovanligt) innan mjölken rinner till

Var öppen för att förlossningen inte blir som du tror, att första tiden är en hel gryta av massvis med känslor och att du nu ska hem och lära känna ditt barn och hur du tar hand om det. Det ger sig med tiden! Man är inte en dålig mamma för att man inte känner enorm kärlek och vet precis hur man får tyst på sitt barn från sekund 1, man är bara helt normal. Så det är helt OK att fokusera så mycket på förlossningen med första barnet tycker jag =)
    Så sant och bra sagt!!!!! Håller med fullständigt :)
  • lizanilander
    1StoltMamma skrev 2015-08-10 14:17:20 följande:

I vilken vecka är ni mammor i nu? Är i v 33+2 idag, känns ju som en evighet kvar trots de är nära haha

Jag är i vecka 36+1 idag :) Ja det kan ju variera en hel del!! De anses ju som klara från 37+0 fram till 42+0 så det är ett rejält spann :P
Svar på tråden BF september 2015!