Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

lördagsgodis skrev 2015-04-07 11:57:16 följande:

Nu är rul klart och pyre ser så frisk ut den kan och antagligen blir det en lillasyster<3

åååh kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! härligt att det såg bra ut :) Själv har jag lite mindre än 3 timmar kvar och är nervös som bara den :P
  • lizanilander

Nu har vi också varit på RUL (igår) och allt såg bra ut som de kunde se, skönt!!!! Blev flyttad en dag från 4:e till 5:e sept. På kvällen åkte jag på magsjuka som har hållt i sig till......typ ganska nyligen. Nu är jag trött på att vara sjuk, har inte varit annat än sjuk i år känns det som :P först influensan, sen halsfluss och nu detta. Ja, ja, nu har jag fått det mesta avklarat hoppas jag så nu får man försöka se fram emot ett friskare år :) Den 21:e har jag tid hos BM igen och ska då fixa moderskapsintyg inför grav-ledigt samt skicka remiss till aurorakliniken. Nu har man snart kommit halvvägs :O
    Vi hade katt när vi fick sonen, men tyvärr blev hon överkörd :( Trodde det skulle bli ett lättare helvete för hon var väldigt egen, men det gick så fint så :) Hoppas det löser sig för er med katt!

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-12 10:32:52 följande:

Och man kan tidigast söka 60 dagar innan BF men man får fixa annan ersättning två veckor innan BF då inte mp täcker det.

har dom ändrat, trodde det var 10 dagar innan BF man inte fick ersättning?
  • lizanilander
    sagofröken skrev 2015-04-12 17:05:46 följande:
    Nä det var inte samma förresten. Från och med 11:e dagen innan BF stod det nånstans.
    sagofröken skrev 2015-04-12 17:00:27 följande:
    Tror 10 dagar och 2 veckor är samma sak med FK-språk :) alltså 2 veckor=10 arbetsdagar :)
    aa ok ;)

• lizanilander

Jag kommer inte heller vara hemma så länge, med första började jag på timmar när han var 5 månader, mest för att jag höll på att förlora vettet på att gå hemma med en bebis som nästan aldrig sov och skrek hela kvällarna, så jobb var räddningen för mig! Denna gång hoppas jag på att vara hemma till den lilla är 8 månader, sen tar min man över, vet ej hur länge än, vi tjänar typ lika mkt så det går jämt upp :)

• lizanilander
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 20:53:35 följande:

Febern går ner med paracetamol. Men hade typ 39 i feber inatt. Hon jag pratade med på 1177 tyckte att jag kunde åka in till jourcentralen för bedömning men jag har inte varit än. Vet inte vad de kan göra mer än vad jag gör hemma.

jag har haft en influensa typ A med feber och knappt fått i mig vätska, vanlig förkylning, halsfluss samt magsjuka där jag heller inte knappt fick i mig vätska under denna graviditeten och jag har fått noll hjälp av sjukvården, de säger bara ta Alvedon och vila så mkt som möjligt och drick så mkt som möjligt :/ Visst, jag fattar att man inte alltid kan göra så mkt, men när det börjar tryta med att få i sig vätska och man känner sig yr och svag/utmattad i hela kroppen så är det inte alltid lätt att på egen hand komma igång igen.
  • lizanilander
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 21:58:52 följande:

Vätska får jag i mig ordentligt av. Febern går som sagt ner med paracetamol. Jag avvaktar och så får jag väl se hur det känns imorgon helt enkelt. Försöker att inte oroa mig så mycket

ja men dåså :) då finns det inget dom kan göra mer, så länge du får i dig att dricka så är det ju lugnt :) Feber spelar inte så stor roll och påverkar inte bebisen. Hoppas du blir frisk snart :)
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 09:52:08 följande:

Jag har beställt den här väskan som är på reapris nu tänkte bara tipsa lekmer.se/barn-och-baby/graviditet-o-amning/gravidklader-o-tillbehor/gravidv%C3%A4skan

Och här är min mage v.23+5 och jag tycker den är stoor! Ska bli spännande att mäta magen och lyssna på hjärtljud hos bm när vi kommer tillbaka från resan:)

Oj, är du på 23+5 redan? :O när har du BF då? jag är på 21+4 idag och har BF 5/9. Vilken fin mage!!!!!! Ha det gött på resan! :)
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 13:56:00 följande:

Jag skrev fel 22+5 ska det vara och BF 28/8 blev oxå framflyttad på rul från den 3/9.

Min son var rätt lugn i magen medans dottern var aktiv som tusan, ville inte låta mig sova och kunde sparka luften ur lungorna på mig. Sonen var hur lättsam som helst och sov som en dröm medan dottern var krävande och sov högst 30 min pass första månaderna. Den har har i magen nu verkar vara ett mellanting men mer åt sonens håll så hoppas den brås på brorsan:)

Min ischias nerv gör så ont idag när jag går, har inte haft problem med den innan hoppas det kan gå till sig annars får vi låna en rullstol på hotellet;)

aa ok, jag tänkte att det var väldigt vad tiden går fort, jag kanske är en vecka efter i huvudet, haha :P aa vår son var sjövild i magen, vi kallade honom för djävulens son redan från vecka 18, haha, usch gjorde riktigt ont stundtals när han sparkade. Denna är rena massagen i jämförelse så vi får väl se hur det blir utanför ;) Första är vild fortfarande och sov väldigt dåligt hela första året, han är nu 20 mån och har kanske sovit hela natten mindre än 10 gånger. Det är lyx nu om han bara vaknar 1-3 gånger per natt och sover till halv 6 på morgonen ;)

Åh jag har med svinont just idag :( så tråkigt! tänker att det går nog över imorrn igen, vill kunna jobba tills jag får havandeskapspenning :)
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 20:34:08 följande:

Jag har 19 dagar kvar att jobba tills mödrapenningen när vi kommer tillbaka från resan. Jag har tagit semester de helger jag jobbar fram till den 29/6 då jag blir ledig, känns skönt att ha ett slutdatum:)

Vad jobbar du med lizan? Vi skickade in papperen igår men det finns ingen som min chef vet om som blivit nekad så jag tror inte det ska vara några problem, vill oxå jobba tills det träder i kraft.

åh vad härligt!!! ja tiden går fort så snart går man hemma och väntar ;) jag jobbar som Usk:a på sjukhus, tung avd. med gamla multisjuka patienter, så det ska bli gött att få "ledigt" den sista tiden!

Gick ner 5 kg i början, gått upp 2 från det, men är nog mest mage och bröst, haha, usch vad jag inte gillar mina bröst just nu!
Svar på tråden BF september 2015!