Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Har just kommit tillbaka från tul och jag blir igångsatt först på måndag... är besviken då han sa den 13 eller 14 för mågra veckor sedan men han sa att det tydligen bara fanns en barnläkare just nu då nden andra var sjuk. Var ju så inställd på att ha bebis i helgen och är lite upprörd över att han alls sa ett datum sist. Ja ja på måndag kl 7.30 ska jag till bb för att gelas och hoppas då på att ha en bebis senast på tisdag! Nu ska jag sova ett tag då jag var uppe så mycket inatt.

Mj du kanske hinner få din bebis innan mig:)

• lördagsgodis

Jag har skrivit förlossningsbrev och packat alla väskor och det skiljer ju bara 3 dagar egentligen men just nu känns dom långa!

Vi har köpt en lite tunnare overall från lindex för den lilla att ha.

• lördagsgodis

Sonen vaknade och hostade en massa, har feber och kräkts lite... jag är så rädd att bli smittad!

Jobbigt med jobb, hoppas du har bra kolegor som är förstående 26.

• lördagsgodis

Sonen bara kräks och kräks och har feber, så synd om honom men jag är så rädd att bli smittad och så är jag orolig att dottern ska börja spy hon med...

• lördagsgodis

Nej om jag är magsjuk kommer jag skuta på igångsättningen men hoppas innerligt att jag slipper det. Min mamma är här idag och hjälper till med sonen och nu är spjälsängen bäddad och mobilen upphängd, gosekaninen i sängen hade min mormor köpt till bebisen innan hon dog, han heter Alf och jag är så glad att hon hann ge henne något konkret.

• lördagsgodis

Vi skaffade ju höns i våras och hon vi köpte dom av sa att vi kunde förvänta oss ägg vid ca 20 veckor, nu är hönsen snart 28 veckor och jag började undra om dom alla var sterila men idag så kom sonen in med två jättefina ägg!:))

• lördagsgodis

Vi är några stycken som börjar närma oss slutet:) vi har ju begravning nästa fredag och om jag har tur är bebisen 3-4 dagar då, jag räknar ju med att ha en lika okomplicerad förlossning som med de andra 2 men om några komplikationer uppstår så vet jag inte hur det ska lösas... vi får ta det som det kommer men jag hoppas vi kan komma på begravningen.

Ja våra djur har varit en stor tröst för hela familjen tror jag, dom kräver ju uppmärksamhet och omvårdnad och så är dom distraherande och roliga!

Apropå något helt annat så har jag ju ätit penicillin mot urinvägsinfektion och så är man gravid och så hade jag och manen lite intimare samvaro häromdan och allt tillsammans har lett till en trevlig liten svampinfektion vilket jag nu behandlar mot. Blä! Har aldrig haft svamp innan och vill verkligen inte ha det när jag föder så det enda positiva med att igångsättningen blev uppskjuten är att jag hinner behandla klart skiten.

• lördagsgodis

Härligt att vara ute i skogen och plocka! jag brukar vara den drivande till bärplockning här hemma, manen sköter eld och mat och barnen brukar plocka tills dom ledsnar och leker istället. I år har jag hållit mig till hallon och vinbär som är lite lättare att plocka med magen:)

Vi har varit på stan en sväng idag och barnen fick köpa varsitt plagg åt sin syster och så åt vi lunch. Sen åkte vi till en sjö och det var så härligt att simma då känner man sig ju faktist lätt som en fjäder trots magen.

• lördagsgodis

Iiik! Imorgon kl7.30 ska jag vara på bb och få första omgången gel... så spänd, förväntansfull och nervös, hoppas jag kan sova inatt. Idag är båda barnen hos kompisar och min man och mamma städar så det ska vara extra snyggt när vi kommer hem med nya syskonet. Måste handla lite gotta att ta med i bb-väskan bara.

• lördagsgodis

Jag var ju beräknad till 3 september enligt äl sen blev jag flyttad till 28 augusti och så blir jag ju igångsatt 10 dagar tidigt nu när det blev uppskjutet över helgen. Försöker samla så mycket krafter jag kan idag och ikväll blir det palt till middag så riktig skogshuggar mat!

Svar på tråden BF september 2015!