Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

[quote=75761709][quote-nick]Annelufs skrev 2015-09-15 21:47:42 följande:[/quote-nick]Här har det också blivit bebis! En liten gosse som kom med väldig hast på BF+1. Han väger 3955 gram och är 49 cm lång.

Grattis till bebisen:)

• lördagsgodis

Grattis till sonen matilda!

Här sover bebisen men jag är vaken, väcte henne vid 3 för då hade hon sovit 5 timmar och jag vaknade av att brösten läkte. Hon har haft lite ont i magen senaate dagarna så vi har bytt ersättning och så får hon lite olja i den så det ska smörja systemet. Ska lägga bebisen i hennes säng nu och försöka sova jag oxå.Zzz

• lördagsgodis

Hade en ickesovande bebis förra gången så jag förstår hur det är och kan bara säga att man klarar mer än man tror.

Jag har fortfarande avslag och hon blev en månad igår, blödrr inte varje dag utan ca 3 dagar i veckan en tsk åt gången... drygt. Idag är Alvas mage bättre och jag är helt farsinerad av hennes otroligt mjuka hår:) hoppas hon får behålla det.

• lördagsgodis

Min dotter sov inte mer än 3 timmar i stöten förens hon var kring året och första halvåret så snittade jag nog på 3 timmar per natt uppdelat... men min son som var 2 år och dottern sov middag ca 2 timmar vilket var min räddning då jag oxå kunde sova med ett barn på varsin arm, mins det idag som mysigt men då var jag så trött:) sen gav vi ersättning ibland så min man kunde ge mig sovmorgon på helgen.

• lördagsgodis

Jag har gått ner 15 kg men har 10 kvar tills jag är tillbaka på startvikt, tänker låta det ta sin tid tänker 9 mån upp 9 mån ner.

• lördagsgodis

Grattis till sonen 1stoltmamma!

Grattis till dottern och den positiva upplevelsen trots lite drama 26number:)

• lördagsgodis

Jag ammar det jag har och ger sen ersättning nu, sonen ammade jag bara 2-3 månader men äldre dottern ammade jag i 2 år men den här gången nu när min mormor gick bort bara dagar innan dottern kom så har det varit sorg, stress och oro så har mjölken eller tålamodet inte infunnit sig och jag vet ju att ersättning funkar lika bra då min son alltid varit frisk och inga allergier.

Lizander om du inte kör en sensitive variant på ersättningen så byt till en sådan och så har dom sempers magdroppar på apoteket som kan hjälpa och om inget annat hjälper så kan man koka plomon och använda kokvattnet till ersättningen

• lördagsgodis

Sopp jag känner med dig! Jag lät min man ge ett mål med flaskan på natten när vår älsta dotter var bebis så jag iaf fick 2-3 timmars sömn i streck.

26 jag tror det kommer, låt honom ta det i sin takt, men förstår att det är jobbigt att han gråter man är ju somsagt skör den första tiden med bebis och speciellt om det är den första. Ni kanske ska prata med bvcsköterskan och se om ni kan få en samtalskontakt.

Svar på tråden BF september 2015!