BF september 2015!
Vår katt trivs bra i babynestet:)
Vår katt trivs bra i babynestet:)
Idag har vi tagit familjebilder som blev riktigt fina,tog dom ute i vår trädgård så ljuset blev fantastiskt:)
Jag har tänkt på att katterna inte kommer få sova i vårat sovrum på nätterna då dom gärna sover med barnen och inte skulle tveka att lägga sig rakt över en liten varm baby. Idag är det 18 dagar tills min igångsättning och jag känner mig rätt nervös men även förväntansfull!!!
Jag är i v.36 idag och blir igångsatt pga att mina två tidigare barn varit stora för tiden när de fötts.
Det där är riktigt bra tipps! Man är oftast väldigt skör och känslosam efter förlossningen, det har varit värre för mig de första veckorna efter förlossningen än under graviditeterna. Min man skulle laga en maträtt jag önskat när vi kommit hem från bb sist och han använde fel ost... jag kände mig SÅ sårad och grät och tyckte han var hemsk som hade gjort så mot mig, nu kan vi skratta åt det men då var det allvar. Var inte berädd på alla hormoner som kommer efter förlossningen och i samband med att mjölken rinner till.
Här är en till som uppskattar sommaren, var faktist lite rädd att det skulle vara som ifjol och vad jag skulle tagit mig åt då... jag känner mig rätt less på magen den gör så jag inte kan stå och gå så mycket jag vill och det är svårt att bara byta sida på nätterna. Ska till mvc på torsdag igen och mäta magen.
Jag fördriver tiden med virkning:)
Jobbigt men spännande med flytt! Vi har bott i vårat hus ett år den 21 augusti så jag vet hur mycket det är att göra. Jag blir igångsatt v37+6som det ser ut nu
Även jag har varit hos bm idag och mitt sfmått har ökat till 37cm och jag ligger nu ännu högre över översta kurvan så får ett till tillväxtul den 5/8 så får vi se om de startar mig tidigare... annars var alla mina värden bra och bebis är rörlig men det var även dottern tills förlossningen startade.
Hat virkat en snuttefilt till bebisen:)
Trist med hf! Hoppas du klarar dig ett tag till och bra att de har koll.
Han sa ingen exat siffra med vikten men huvudomfånget låg på + 4mm vilket var så stort så han ville mäta om men fick samma siffror... ska fråga om vikten på onsdag.
Min mage har varit upp och ner hela graven när det gäller nr2, tar lite laxoberaldroppar ibland när det fastnar helt för tycker inte laktulosen hjälper. Jag funderar på att be om ett lavemang den här gången, fick det med sonen men det hans inte med dottern och det är ju inte så roligt att göra nr2 dagarna efter förlossningen.
Kiwi ska inhandlas idag!:)
Jag får väldigt ont i blygdbenet och så molar det ner i låren men det känns inte riktigt som mensvärk. Jag skulle oxå ringa bm/förlossningen för säkerhets skull