Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Nu har jag varit hos bm och allt var bra, sfmåttet låg på 35 så över översta kurvan men det hade jag nog räknat med:)

• lördagsgodis

Hämtade ut kronans box idag och den var bra, en liten nappflaska och napp från mam bla. Sen kunde jag inre låta bli en rea med barnkläder så köpte strumpor, strumpbyxor,ett par jätte söta skor i stl 13 och en liten tomteklänning<3

• lördagsgodis

Det vi kört på är när de var små är att bära tillbaka, bära till baka och bära tillbaka. Såklart har vi tröstat om de varit ledsna men vi har tröstat i deras säng och inte vår. Men då var jag inte heller höggravid med foglossning... din man kan inte ta några nätter med honom?

• lördagsgodis

Något som jag tycker varit näst intill ovärderligt är snorfridan om liten åker på förkyldning det första året! Håller även med om något laxerande efter förlossningen och att kissa med vatten är bra. Jag har även uppsamlings inlägg till bhn så man kan spara mjölken som rinner ur det bröst liten inte ammar från och så fryser jag in den mjölken tills när det ska börjas med smakportioner:)

• lördagsgodis

Skönt att allt såg fint ut! Min tös i magen är så pass livlig att jag inte behöver oroa mig över om hon lever:) jag har packat skötväskan nu och tvättat upp alla kläder och stoppat i byrån sen så köpte vi ett babynest och amningskudde, sydde en förra graven men tycker den är för stor.Ska ta och packa bbväskan snart men bor ca 10 min från bb så ingen panik om man glömt något.

• lördagsgodis

Vi har ju två lite större barn som har aktiviteter och jag tänker att den lilla helt enkelt får följa med. Dottern är född mitt i smällkalla vintern så då hade man ju lite mindre möjligheter.

• lördagsgodis

Stackars dig! Hoppas bm kan hålla in det åt dig men då blir du ju hänvisad att föda i gynläge. Jag har fött båda mina i gyn/halvsittande för att det varit stora barn och bm velat ha koll på krystandet.

Jag håller på att måla spjälsängen nu, den blir ljust,ljust rosa:) snart är den på platts och man får inreda bebishörnet!

• lördagsgodis

Ska på med en strykning till men sen kan jag lägga upp en bild, vi har haft en vänns spjälsäng tidigare men då även dom är gravida nu så köpte jag en begangnad med avtagbar kant så den kan stå jämte sängen.

• lördagsgodis

Jag får alltid samandragningar när jag vänder på mig i sängen eller när jag lyfter eller reser mig upp osv, det ska inte vara någon fara sålänge det inte gör ont säger bm.

Svar på tråden BF september 2015!