Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Vi har en babyvakt som vi har sen sonen var liten så det är bara ljud men det är en Philips. Jag sover med öronproppar så jag inte ska störas av bebisknorr eller snarkade man;).

Vår tjej är ju 10 veckor nu och sover 7-8 timmar natt innan hon vill äta men på dagarna äter hon minst var 3dje timme och är riktigt rund nu! Hon har 62 på kläderna och har börjat uppskatta babygymmet kortare stunder, tycker även om att stå i knät när man håller upp henne. Känns som om det händer mycket nu, igår träffade jag en liten kille på 3 veckor och det är fantastiskt hur fort de utvecklas!

• lördagsgodis

Att han redan rullar liz:) här vifftas det mest och hon håller just på att upptäcka sina händer även om de inte gör riktigt som hon vill. Inatt sov hon nästan 10 timmar i sträck och somnade om efter maten<3

26 jag skulle ha henne i babysittern om jag märkte att hon mådde bra av det, när sonen var bebis och hade luftrörskatarr så sov jag sittande med honom på bröstet så han skulle andas lättare.

Det här med bajsandet är ju så individuellt och helammade barn kan bli förstoppade, man borde lyssna på barnet och sin egen magkänsla. En vännina fick bråka med vården länge men efter att hennes son som helammade inte bajsat på 26 dagar fick han lavemang och det kom ut mängder

• lördagsgodis

När jag nattade stora barnen så sa jag gonatt mina små kutterspån jag älskar er och då säger min ljuvliga son efter en stunf innan han kommer på vad han ska säga, gonatt mitt stora sågspån jag älskar dig!?! Jag kallar dom alltid något gulligt smeknamn vid läggning och sonen och dottern brukar kontra med något gulligt tillbaka så då fick jag varaa ett älskat sågspån;)

Vi har tack och lov inte behövt använda näsfridan men jag har skattat den högt när den behövts tidigare men vi har aldrig sprutat upp något i näsan på dom utan nöjt oss med att suga ut det som varit där.

• lördagsgodis

Vi har alltid legat bredvid i vår säng, läst och sen sjungit och legat bredvid tills de somnat så våra läggningar har aldrig varit snabba men sen har de oxå sovit väldigt bra och har aldrig kommit över till oss på natten efter att vi burit dom till deras sängar. Nu är dom 8 och snart 6 år och vi kör samma läggning än men nu kan man gå upp även om de inte somnat helt. Låt honom tanka all den trygghet han behöver av er så lungnar det sig nog

• lördagsgodis

Vi har nr3 på blöjorna och 62-68 på kläderna, har inte vägt och mätt på en månad men ska dit på onsdag för vaccination så får se då. Vår tjej har just hittat händerna men ibland är de svårstyrda:)

• lördagsgodis

Hon dreglar en del och vill helst stå eller sitta i knät men vänder sig inte än. Hon kan lyfta upp huvudet och stå på armarna när hon ligger på mage för att kolla vad syskonen eller katterna gör en stund innan hon ledsnar.

Min äldsta blev riktigt dålig av första vaccineringen men det är enda gången som jag märkt något, inget de andra gångerna eller med andra barnet, får se nu men tror det går bra! Vi ska även vaccinera mot hepatitB och vattkoppor har även tänkt ta upp tbc vaccination på alla barn på onsdag.

• lördagsgodis

Alva är 3månader väger 6960 och är 64 cm! Hon fick även vaccinering idag och det gick helt ok, ledsen men överkomligt.

Igår kom det första bubblande skrattet från henne:D så underbart att höra man blir genomlycklig??? något inte lika kul är att jag fick min mens igår så nu är man fertil och kan försöka sig på en till;)

• lördagsgodis

Jag hobbyammar på morgonen och vid varannat mattillfälle på dagen men resten är det ersättning. Har tänkt hålla på tills hon eller jag ledsnar:)

Nä vi ska inte ha en till så tätt är inte ens säker på att det blir någon 4a då jag känner att vi ska ha rum, tid och inte minst råd med alla barn som har aktiviteter, kalas, semestrar osv.... men jag har ju ca 8-10 fertila år kvar så man ska aldrig säga aldrig;)

Vi har nog tänkt att ge första smakprovet på gröt till helgen och se hur det mottas!

• lördagsgodis

Vi kör på nan seneitive med dr brown flaska men det finns så många ersättningar men det viktiga är att de bajsar minst en gång om dagen när de äter ersättning och dom blir ofta lite trögare i magen när man går över från bröstmjölk.

• lördagsgodis

Vi ska ha namngivning men till våren. Vi har haft namngivning till de två äldsta oxå och vi vill helst vara utomhus så våren blir bra:)

Svar på tråden BF september 2015!