• Erienne

BF Augusti 2015 Göteborg

Någon mer göteborgare som har plussat med BF i augusti 2015 och vill följas åt? Jag väntar andra barnet med BF den 1 augusti och tycker det vore kul att ha några att snacka med

• Svar på tråden BF Augusti 2015 Göteborg
  • Timewaster90

Märker redan skillnad på denna och förra graviditeten, vet att jag mådde illa, men inte så här mycket! Och samtidigt hungrig, trött, törstig, molvärk, ont i benen? Och detta är bara vecka 8 ju.. Hua!

• laolao

Erinne! Jag känner med dig, denna trötthet :( Och som sagt det är nog värre när man har en sen innan, bli liksom inte mycket tid för vila... det blev inget ultraljud tyvärr, de är så snåla med sånt nu för tiden... så får snällt vänta till v. 19 eller något. Har du själv fått kolla??

• Erienne

Igår fick jag äntligen se den lilla plutten. Så söt där den låg och viftade på armar och ben Glad. Hoppas att illamående och tröttheten snart ska lätta, många verkar ju bli bättre efter vecka 12 och där är jag ju nu

• Erienne

Igår fick vi tid för RUL den 1 mars. Det blir skoj. Vill ni veta kön om det går att se?

• laolao

Erienne - ååh va spännande, längtar också tills vi fpr RUL tid, men är bara i v 11 snart 12 så det blir kanske på nästa besök om 1 vecka jag vill absolut kolla, är så nyfiken. Då detta blir andra och troligen sista så känns det kul att ceta vad det blir ska du kolla??

• Karimag

Hej! Hoppar också in här. Jag är 31 år, bor med min man i Majorna och vi väntar vårt första barn med BF 1:a augusti. Har hittills haft en helt ok graviditet men varit rätt illamående. Jag har även fått äta levaxin då blodproverna visade att jag har en underaktiv sköldkörtel.

Gjorde ett tidigt ultraljud den 9:e januari, riktig njutning att se det där lilla där inne och hur det rörde armar och ben. Just nu längtar jag något enormt till den 2:e mars då vi ska göra RUL.

• Karimag

Hej! 

Vet inte om det är så mycket aktivitet här inne nu men jag försöker ändå. Är det någon av er som ska gå på magplaskets vattenträning i Maj? Då jag har hört att det är så populärt gick jag in och bokade en plats för några veckor sen. Hade varit skoj om någon här även ska vara med där. Blir du nyfiken kan du läsa mer på deras hemsida magplasket.se 

• camillis

Hej!
    Hoppas att någon är inne och läser tråden. Jag är 34 år och bosatt i Majorna. Väntar mitt första barn med planerad BF 1 augusti. Ska på RUL i början av nästa vecka och har hittills varit på ett i vecka 11 så det ska bli spännande att se den lilla igen.

Jag har mått helt ok men hoppas att illamåendet som har hängt med sedan start snart vill ge vika.  Förutom illamående så älskar jag känslan av att vara gravid och att ett litet liv växer inom mig som jag och min sambo ska få träffa i sommar.

• Erienne

Kul med lite aktivitet i tråden . Kanske ska göra ett försöka med en Facebook-grupp istället om ni är sugna? Kul med RUL nästa vecka camillis. Det har vi med, längtar efter att få se minibebis igen. Imorgon börjar jag jobba igen efter min mammaledighet så då ska jag berätta om graviditeten också har jag tänkt, lite nervöst .

Svar på tråden BF Augusti 2015 Göteborg