• Sommar15

Bf Augusti 2015

Vi delar lika rakt av, så jag blir hemma första tiden och han andra. Har funderat på att dela upp det i fler "delar" så att jag också fick vara hemma lite när bebisen är lite större men det verkar vara så himla krångligt både med jobb och försäkringskassan så det blir nog två delar. Ca 9 mån var tänker vi så bebisen får börja dagis efter jul när den är ca 1,5 år. Men det är ju bra tajmat att föda i augusti så man kan ta ut en lång semester innan dess, jag tänkte gå hem från jobbet veckan efter midsommar :)

• Sommar15
    Plutten120301 skrev 2015-03-03 15:27:33 följande:

Hej

Är gärna med här om jag får. BF 14 aug med barn nr 2. Har en dotter född 2012. Fick ett MA i september så är sjukt nojjig denna gång. KUB visade allt bra och fina siffror men lika orolig nu inför RUL den 19e mars. ( en till som har den 19e ;)

Välkommen! Har också bf 14/8 och RUL 19/3! Populära datum :) har liksom du MA i bagaget så är också väldigt orolig trots bra KUB, men första barnet för min del.
  • Sommar15
    Rosenbebis skrev 2015-03-05 12:08:34 följande:

Åker iväg på semester idag, i två veckor... Det är inte utan att jag är lite orolig och nervig. Några tips inför lång flygresa? Något att tänka på på planet?

Härligt med semester! Ha stödstrumpor på och försök få en plats mot gången så du kan dricka mycket vatten o gå på toa :) bra sätt att få sträcka på benen lite under flyget!
  • Sommar15

BF-lista

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet

14/8 plutten120301, 2a barnet

14/8 sommar15, 1:a barnet, Sthlm

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten

• Sommar15
    Kattflickan skrev 2015-03-11 15:23:13 följande:

Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.

Jag känner både och! Allra viktigast är såklart att få veta att bebisen mår bra. Har haft flera missfall innan och inga barn så det är alltid med stor oro jag går till ett ultraljud. Men samtidigt försöker jag tänka positivt och på att alla andra fått så fina resultat, och vi kommer om det går att ta reda på könet just för att lättare förstå att det faktiskt kommer att komma ett levande barn till oss denna gång, och inför det är jag nyfiken och förväntansfull. Så skräckblandad förtjusning kanske är rätt ord för att beskriva hur jag känner. Har RUL om en vecka.
  • Sommar15

Visst är det bra för ens egen del att vara positiv men är man inte det så tar bebisen i alla fall ingen skada. Att oro/depression/mm skadar bebisen ("glad mamma ger glad bebis") är en gammal myt. Så man ska inte vara ledsen om man inte lyckas med det.

• Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-03-11 19:10:23 följande:

Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.

Nejdå så menade inte jag heller, skrev samma sak själv ovan att jag både är orolig och nyfiken :) men det är bara så mkt prat ibland om att inte oroa sig "för att inte det är bra för barnet" (inte sagt av dig men många runt omkring mig) och ville säga till de andra som var oroliga att man i alla fall inte behöver oroa sig över den saken (också) :)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-03-18 10:36:00 följande:

Nu räknar jag ner timmarna....23 timmar och 55 minuter kvar :P

Jag har imorgon 8.30, så någon timme mindre. :) Usch, vill bara få ett ok på att bebisen mår bra...
  • Sommar15
    Agentkia skrev 2015-03-18 15:27:53 följande:

Jag har senaste två dagarna haft sammandragningar i livmodern. Jag har varit sjukskriven och började jobba 50% I måndags. Nu är jag rädd att det är pga stress som jag får sammandragningarna. Jag är sjukskriven pga stressrelaterad utmattning. Fick även migrän idag till följd av en jobbig gårdag.

Känner ni också sammandragningar eller är det hellugnt? Är i vecka 20 nu. Vill kunna komma igång och jobba igen.

Jag har haft sammandragningar sedan vecka 17, är i vecka 19 nu. Har jobbat mindre och jobbat mer hemifrån (kan göra det i mitt jobb) för enl barnmorska och läkare är det stressrelaterat. Har varit inne och kollat livmodertappen o så för att utesluta att sammandragningarna påverkat den och allt såg fint ut då. Men de har inte slutat trots vila även om de minskat, så nu vet jag inte riktigt hur det kommer bli med jobb o så. Vill liksom du kunna jobba så mkt som möjligt.
  • Sommar15
    Agentkia skrev 2015-03-18 15:51:06 följande:

Sammandragningar har jag ju egentligen haft hela tiden. Det är ju normalt. Men ni har jag flera gånger om dagen. Jag har haft tre på 30 min nu och då bara legat i soffan.

Att inte stressa är svårt speciellt då jag gjort det i flera år. Men jag tränar mindfulness och meditation.

Jag får nog ringa bm om det blir värre så dom får kolla tappen. En månad kvar till nästa koll hos bm.

Jag har väldigt många vilket gjorde att de ville kolla upp det för min del, att ha några stycken är ju helt normalt. Nu har jag loggat dem i en dryg vecka och det är ett tydligt mönster hur många jag har när jag haft en mer stressfri dag jämfört med en stressig, så mina lär vara stressrelaterade. Kan ha 20-30 st en stressig dag och 6-7 stycken en lugn dag.
Svar på tråden Bf Augusti 2015