• Sommar15

Bf Augusti 2015

Lilo skrev 2015-02-16 18:39:53 följande:

Vad sent ni har era UL!

Jag kommer att gå 6 mars och är då i vecka 18. Det är väl

då RUL görs, eller är det olika i olika län?

Idag tror jag att jag känt bebis flera ggr!! Men jag tyckte att det

kändes som en liten "knäpp" flera ggr, eller kan det vara nåt annat?

Man glömmer ju hur det "ska" kännas!

Mellan vecka 18-20 tror jag är standard. Jag gör i vecka 19 den 19 mars :)
  • Sommar15
    familjenl skrev 2015-02-17 20:23:16 följande:

Är det bara jag som har kvar sitt sötsug? ;) lever ändå nyttigare nu än när jag väntade dottern men sötsuget finns ju kvar ändå!

Nej, jag har det också! :) jag äter lika nyttigt/onyttigt som när jag var ogravid. Men är jag sugen på något nu är det oftare "riktig" mat än godis, men det slinker ner sånt också ibland precis som förut! Just nu äter jag t.ex. Lite choklad framför tvn... :)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-02-19 20:29:40 följande:

Samma här, 4 veckor och en dag för att vara exakt :(

Då har jag en dag tidigare :) men ja, usch vad långt det är tills dess! Vi får hoppas att tiden går fort!
  • Sommar15
    MissJP skrev 2015-02-22 20:28:11 följande:

Då var det dags att bli nervös igen då! Kub imorgon.. om exakt 12 timmar..

Så nu är ungen död eller sjuk eller saknar en arm eller nåt.

Blir första gången som min karl får se bebisen med.. så det är ju bra.. förutsatt att den lever då dvs.

Kommer gå jättebra! Tänk vad kul att få se den nu när den växt till sig mer! Sprattlandes :)
  • Sommar15
    Zora skrev 2015-02-25 10:04:46 följande:

Jag har gjort, men är osäker på resultatet... Inget bubbel, skum och pys, men tycker mig höra ngt svagt precis när det första hälls på. Syns dock inget. Ni andra som gjort och inte fått reaktion, hörde ni något precis i början? Väldigt svagt och bara just när det första hälls på?

Gjorde det även med första barnet och fick ingen reaktion (minns inte om jag hörde ngt dock) och det blev en tjej.

Jag gjorde det och enligt instruktionerna ska man också röra om försiktigt. Första gången blev det tydligt skummigt, som ett glas öl! Pojke alltså :) andra gången inte alls lika skummigt men ändå lite bubblor och tunt lager skum överst. Ska bli spännande att se på RUL om det stämde!
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-02-25 19:31:43 följande:

Är det bara jag som tycker utbudet på mammakläder är förskräckligt dåligt? Hittar några fina men då kostar det 800kr för EN tröja typ. De billigare kedjorna tex HM har ju ungefär 3 plagg att välja på och ofta med fult tryck på.

Skulle vilja ha enfärgade tunikor/ långa tröjor av babydoll-typ, dvs tajtare över byst och löst vid magen. Hittar ingenstans...

Tipsar igen om min favvosajt asos.com! Har köpt en hel del grejer där och allt har varit bra. Lite coolare och mer ungdomligt än hm och Lindex o dyl. Inte dyrt heller. Men utbudet är ju såklart mycket mindre än vanliga kläder... Själv satsar jag på mammabyxor/strumpbyxor och har köpt två längre linnen att ha under vanliga toppar och tröjor. Det funkar bra än så länge men sen måste man väl köpa lite mer mammatröjor/toppar också när magen blir för stor.
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-02-25 20:20:34 följande:

Tack för tipset, ska kolla det... Men är det enkelt med returer o sånt då, för det är väl inte en svensk sida?

Brittisk, så inom EU, ingen tull eller så. Gratis frakt, leveransen tar några dagar. Returer kostar som vanligt porto men jag har beställt därifrån jättemånga gånger genom åren och bara behövt skicka tillbaka några enstaka plagg så utslaget på det kostar returerna inte många kronor om det är något som mot förmodan inte skulle passa.
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-03-01 08:33:23 följande:

Vi har nog bestämt oss för en Trille Viper, dock utan att ha varit i någon butik och tittat, bara nätet. Men den verkar smidig och är väldigt fin tycker jag :). Bor ju i storstan så en lätt och liten vagn känns prioriterat för oss.

Det låter ju som ett alternativ för oss också, vi letar efter minsta vagnen på marknaden så den går in i hissen. Googlade lite men hittade inte bredden, vet du möjligtvis hur bred den är?
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-03-01 09:58:46 följande:

Bredd: 63 cm inkl. hjul enlogt Jollyroom :)

Tack! :) då är den lika bred som bugaboo cameleon, ev lite för bred för oss.
Svar på tråden Bf Augusti 2015