Bf Augusti 2015
hur gamla är ni som ska göra kub? Får nå de av landstinget eller betalar ni själv?
Jag är 28 och blev erbjuden att göra det gratis, bor i Sthlm.
hur gamla är ni som ska göra kub? Får nå de av landstinget eller betalar ni själv?
Jag hade tänkt att vänta tills efter kub nästa onsdag för att berätta för min chef men tror nästan att jag måste göra det tidigare ändå. Är så galet trött och orkar inte leverera samma tempo som innan och dessutom supertjock, kan ha några blusar som är lite säckiga utan att nåt syns men that's it. Känns fel på ngt sätt men jag såg ju ändå den frisk o kry för bara en vecka sedan. Enda risken är väl om ngt skulle ha hänt sen dess eller om vi får dåliga siffror på kub, men det behöver ju chefen veta ändå... Hur hade ni tänkt?
Usch, varför känns det fel? Dålig magkänsla är aldrig kul. Hoppas allt är bra med liten.
Berätta för chefen om det känns bäst så, då har du ju fördelen att du kan vara öppen hela vägen. Dvs även om det skulle bli komplikationer av ngn anledning.
Hastigt och lustigt fick jag en tid för KUB imorgon redan, hade skrivit till en privatklinik i Göteborg som hörde av sig om en plötslig ledig tid och eftersom man tydligen bara kan göra KUB under v13 så måste det bli imorgon annars är det försent. Så får stänga restaurangen imorgon och åka 30mil enkel resa till Göteborg. Men de ska bli skönt att få bekräfta att allt är som det ska.
Ja, man gör inte annat än att vänta.
Imorrn på min inskrivning borde jag få veta datum för RUL!
Jag borde få ett datum mellan 11-31 mars eftersom jag då bör vara i v.18-20
Jag gick in i v 12 igår, och tycker jag känner mig mindre om magen, mindre svullen alltså. Visst är det normalt att det går ner lite nu?
Oroar mig alldeles för mkt för mitt eget bästa...
Grattis alla som fått fina resultat idag!
Har också kub nästa v och är nervös!
V 13+1 idag och tänkte försöka hitta mammabyxor nu på söndag. Är det hm som gäller om man ska köpa i butik? Någon som har koll på utbudet där?
Jag har varit och suktat där så det är inte omöjligt att jag beställer lite därifrån. Men det är ju så göttit att kunna prova! Jag är förstagångsmammis och har noll koll på mammakläder. Åker dessutom till Thailand i v 18 och vet i fasen vad jag ska ha på mig. De tajta shortsen och de korta kjolarna känns uteslutet om magen ska växa till sig lite. Tips?! :)
Jag är 11+4 idag, 3e graviditeten men första barnet och jag har en liten kula längst ner som inte försvinner, även om den värsta svullnaden har lagt sig nu. Har tydligen moderkakan i framvägg vilket kan ge större mage men tror snarare på att allt redan är uttänjt även om jag bara gått till v13 som längst tidigare, och lite svullet kvar också kanske.