• Sommar15

Bf Augusti 2015

MissPin skrev 2015-01-15 17:01:46 följande:

Förra graviditeten fick jag MA i början av vecka 12. Livrädd för att det ska hända igen. Jag förstår verkligen din oro! Jag är i vecka 8 nu och känner ingenting, ingen växtvärk, inget illamående, ingen trötthet. Det ända är att jag går upp och kissar 1 gång per natt.

Just nu är jag inställd på att det har gått åt skogen, vågar inte glädjas förens jag har sett om det finns någon som lever där inne. Vi har läkartid den 2 feb.

Förstår dig! Jag har ändå sett att den lever o frodas, iaf tills för en vecka sen. Nu vet jag inte och det är osäkerheten som är jobbig.

Men 2 feb var väldigt sent, du kan inte få en tidigare tid? För att minska din oro?

Tycker också det är så himla svårt att glädjas när man gått igenom något sådant. Det är inte lätt när alla säger "tänk positivt!" :)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-15 19:12:38 följande:

Jag har tappat mitt illamående men är inte alls särskilt ledsen över just det :P

Är i v.10 (9+2) och har ingen växtvärk alls. Däremot har jag liiiite ömma bröst fortfarande och dessutom min omättliga hunger (inte undra på att jag redan väger som en mindre flodhäst...)

Jag oroar mig också lite grann, men så länge jag inte blöder tänker jag försöka vara positivt inställd. Funderar på att boka in ett till UL hos min privata BM runt v.14, bara för att se att allt står rätt till.

Ja det är ju helt rätt inställning, försöker tänka så! Blödde smått till o från då jag fick MA och det har jag inte gjort alls denna gång. Men hjärnan och hjärtat är inte alltid överens :)
  • Sommar15
    MissPin skrev 2015-01-15 20:33:08 följande:

Jag kommer va i vecka 11 när jag är hos läkaren, jättesent! Jag började blöda i den veckan sist.. Men dom sa att dom inte hade någon tidigare tid. Jag är glad att jag slipper vänta tills rutinultraljudet i alla fall.

Det är svårt att inte oroa sig. Skönt att du har fått se att den lilla lever. Men ja man oroar ju sig ändå! Ska bli skönt när sparkarna kommer, om jag kommer så långt. Då känner man att bebisen lever i alla fall

Får se hur det blir i februari, jag försöker hålla mig lugn tills dess.

Håller tummarna för oss bägge! Kommer också göra ett ul i v 11 (fast för mig blir det om en vecka). Klarade inte av att vänta tills kub-ul eftersom det var där mitt ma upptäcktes. Måste liksom veta att allt är bra innan jag gör kub igen, annars kommer jag inte klara att ens gå dit! Så då blir det ett par stycken ganska tätt för mig, men det sägs ju att det är bättre att minska oron något än att skippa ultraljud. Idag ska jag på inskrivning men jag kommer inte ta hem några broschyrer eller annat, det känns bara psykiskt påfrestande att ha sånt hemma just nu. Har ju ändå koll o kan ta med den hem efter nästa besök om jag kommer så långt.
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-15 23:26:16 följande:

En bildtråd kanske vi kan dra igång lite längre fram, när antalet bilder i den här tråden börjar växa okontrollerat :)

Än så länge är det ju bara någon enstaka bild, så det kanske inte gör så mycket, eller hur känner ni?

Håller med! Ngn enstaka bild här funkar bra än så länge :)
  • Sommar15

Var på inskrivning idag och vägde mig då. Har ingen våg hemma så hade ingen aning om hur mkt jag skulle ha gått upp. Har ju fått mkt större bröst och svullen mage och har ätit som en häst i flera veckor - ändå hade jag inte gått upp någonting alls! Mysterium! Undrar vart allt tagit vägen...

• Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-16 18:54:15 följande:

Haha, den som ändå hade det så! :)

Ser inte direkt ut så dock! ser ut som jag gått upp minst fem... :)
  • Sommar15

Tack för glass-recept!

Min craving har hela tiden varit snabba kolhydrater, något jag aldrig äter annars. Bröd, pasta, potatismos, mackor... :) men har senaste tiden också varit sugen på krispiga och syrliga saker som ärtor, gurka, citrus, gröna äpplen, kanske alla carbs behöver vitaminer som sällskap!

Känns som att bebisen/livmodern/vad det nu är är inne i en growth spurt just nu (är 9+3 idag), har varit sjukt mkt tröttare och haft mer växtvärk idag, den har annars hållit sig borta ett tag.

• Sommar15
    MissPin skrev 2015-01-18 09:01:48 följande:

Äntligen så känner jag mig väldigt gravid. Illamående, växtvärk, kissar hela tiden. Känns bra!

Skönt! Jag mår också lite sämre nu igen o det gör mig lugnare :)
  • Sommar15

Själv har jag kontorsjobb så rent fysiskt är inte jobbet några problem. Däremot är det stor press och mycket stress, långa dagar m.m. Som gör att jag längtar efter att få berätta, så de har förståelse för att man inte alltid kan prestera på topp. Pga mina två missfall förra året varav ett var relativt sent med skrapning o allt, vet min närmaste chef om dem så det lär inte komma som någon överraskning för henne att vi försöker få barn. Hon kommer nog snarare bli glad för vår skull med tanke på vad vi gått igenom. Men har ingen som kan täcka upp för mig så de kommer behöva anställa en vikarie vilket ju kan vara krångligt. Men vi delar lika på föräldraledigheten så jag blir ju inte borta sådär väldigt länge. Tänkte dessutom jobba fram till sommaren o sen ta semester tills bebisen kommer :) känns sjukt när man tänker efter, att det ändå är såpass kort tid kvar tills dess!

• Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-20 11:42:35 följande:

Nu vill jag bara att de två kommande veckorna ska gå fort fort fort! Vill nå v.13 och berätta för chefen så jag får det gjort.

Jag också! Vi ligger ju exakt lika i dagar så har samma "deadline" som du :) ska göra kub 5/2 och berättar efter det om allt ser bra ut. 16 dagar kvar idag....!
Svar på tråden Bf Augusti 2015