Bf Augusti 2015
Åh vad bra. Nu har jag ett riktmärke :-P
Det var väldigt skillnad mellan stress och lugn för din del. Jag har nog inte över 10 faktiskt. Man tänker på när dom kommer bara.
Tack för svar. Blev lugnare nu.
Åh vad bra. Nu har jag ett riktmärke :-P
Det var väldigt skillnad mellan stress och lugn för din del. Jag har nog inte över 10 faktiskt. Man tänker på när dom kommer bara.
Tack för svar. Blev lugnare nu.
Heej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg mig. Va med här i början men fick konstaterat mani slutet på december. Ville bara verötta att vi nu är gravida igen så håll tummarna för mig att det går vägen!:D hoppas alla mår bra!
Kram
Knappt 2 timmar kvar till RUL för mig nu. Stort lycka till alla som har idag! Hoppas så för oss alla att det blir ett gäng härliga uppdateringar senare idag!
RUL gick superbra! Allt såg fint ut och jag är så lättad! Vi väntar en liten flicka! <3
Så härligt. Grattis till en frisk flicka. såg att du haft massa problem förut så extra kul att det gått bra nu en till levaxinare här har RUL 13.30
Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.
Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!
Det bästa är att min man kommer kunna följa med på nästa UL!
Grattis till alla lyckade RUL!
Vi kollade inte kön, men jag gissar på en liten pojke eftersom barnmorskan sa: "Jaha, vill du kika mellan benen? Jag har redan sett, så jag vet vad det är."
Jag tänker att om hon sett könet trots att vi inte aktivt letat så lär det vara en kille eftersom det är "lättare" att se könet på pojkar än på flickor
Här va det en frisk liten flicka. Allt såg bra ut och hon va livlig därinne :)
Inte tandont, men när vi är inne på märkliga nya symtom.... Galet torr i ansiktet! Smörjer varje dag men det hjälper inte. Nu efter dusch var jag helt röd och svullen i fejjan och det brann som eld. T om bytt mot supermild tvål som är helt opartymerad. Inte ens helosan i ansiktet hjälper :(. Tror jag blivit allergisk också, något jag aldrig varit i mitt 30åriga liv. Kliar i ögon och nyser konstant. För att inte tala om törsten och hickan, men de två är inte lika jobbiga...
Hur många streck ska det vara vid pojke? Har aldrig hört detta innan. På vår bild syns tydligt ett streck men det har samma riktning som ryggraden. Enligt det som kallas för nubteorin så skulle detta indikera på en flicka? Jag har dålig koll på dessa teorier men det är kul att spekulera
Grattis till lyckade ultraljud! :)
Tack Minxy för ett så bra och tydligt svar! Välkommet för mig som förstagångsmamma :)
Vi tänkte dela rakt av jag och min man, 8-9 mån var. Anmäler pappan sin föräldraledighet samtidigt som jag eller kan han vänta med att skicka in det? Nån som vet?
Han måste stå skriven som pappa till barnet innan han kan anmäla/ansöka om FP. Är ni gifta så står han som pappa automatiskt från barnets födelse. I annat fall måste ni skriva faderskapspapper hos familjerätten i er kommun.
När du skickar in ditt moderskapsintyg så "anmäler" du automatiskt FP för din del. (Kom-ihåg att du ändå måste göra en ansökan sen där du preciserar vilka dagar du vill ha! Vissa tror det räcker med att anmäla)
Pappan kan däremot inte anmäla förrän barnet är fött och fått fullständigt personnummer.
Grattis alla till lyckade RUL (både för en och två bebisar :) )!
Haha, åh vad glad jag är för min man när jag läser era historier, min är superengagerad och intresserad, nästan mer än vad jag själv är :)
Hejhej! Hoppar in här jag med :) Jag är i vecka 20 med bf 30/8 och mår verkligen skit efter en dag på jobbet och det blir bara värre och värre. Jobbar i livsmedelsbutik som ansvarig i delikatessen. Fruktansvärt ömmande fötter (stora, svullna, ömma hallux valgus framförallt), extrem värk i hela ryggen och även i axlar (övre delen av ryggen allra värst pga skärmaskin och att sträcka sig över delidisken). Har börjat hyperventilera och grina flera gånger på jobbet/på väg från jobbet för att jag känner att kroppen verkligen inte klarar av att stå, lyfta och arbeta så som jag i dagsläget gör. Förr kunde jag liksom enkelt jobba 17 dagar i rad... Nu klarar jag knappt 3-4 dagar i rad... Min sambo (och arbetskollega) har börjat ta pass åt mig för att underlätta utan att vi förlorar pengar men min föräldrapenning kommer pga detta tyvärr bli lidande.... Hur möjligt är det att lösa sjukskrivning tro? Om än bara halvtid? Ska träffa min bm på torsdag och berätta hur jag mår men vad tror ni? Jag har ju liksom inte foglossning eller nåt sånt, inte heller särskilt mycket besvär de dagar jag inte jobbar.
Urk jag måste bara få klaga av mig lite.. Jag har börjat få så mycket sammandragningar och läkaren sa att jag måste undvika stress och belastning för att undvika att jag föder för tidigt. Och igår så var min chef på mig som en igel. "jag utgår från att du hinner klart med de här projekten innan du går på föräldraledigt " och jag säger att det ska han nog inte räkna med. sen på em "nu ska vi dra igång ännu ett stort projekt i Danmark och jag behöver det här från dig, när kan du va klar??" och jag svarade 'juni' o han jätteirriterat "det är inte bra nog!" .
Jag försökte resonera med honom att jag är deltidssjukskriven etc o han bara svarade "alla har vi mycket att göra". Så sjukt osympatisk! Det känns nästan som han försöker driva mig till högre andel sjukskrivnin, för om han fortsätter så här måste jag gå till läkaren och be om 50% ss istf 25% som jag har nu. Han förväntar sig verkligen att jag ska kunna jobba precis som vanligt fast på mindre timmar, lätt när man inte får stressa upp sig!! Haft mycket sd ända sen igår och sovit dåligt inatt... (som ni kanske ser på den tidiga timmen ;))
Hörni, jag måste fråga en dum fråga, men sammandragningar alltså... Kan de kännas som hårda hjärtslag i livmodern? Det är lite för rytmiskt för att vara bebisen som sparkar men det är lite för hårt för att det borde vara min egen puls. Samtidigt har jag fått intryckt av att sammandragningar ska vara mer "ihållande" än varannan sekund?
Har inte haft sammandragningar ännu så jag är lite undrande till hur det känns och om detta är en variant.
Jag har ju varit gravid en gång förut men tror bara jag fick sammandragningar en gång, är inte säker på hur det känns. Känner man alltid när man får dem?