• Sommar15

Bf Augusti 2015

Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Beklagar verkligen! Jag var med om samma sak tidigare i höstas, det är verkligen skit! Bra att du får skrapas så allt kommer ut. Tillåt dig vara ledsen, arg, besviken eller vad du vill och känner. Känner med dig!
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-09 18:31:16 följande:

Alltså....hur ska detta sluta?

V.9 (8+2)

Ser likadan ut! Samma dag som du...
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-09 19:45:21 följande:

Charlotta och Sommar: hur ska man kunna dölja till v.12-13?!

Jag ser ut sådär från lunch, så jag vet ju att det beror på tarmarna, men jag kan liksom inte göra nåt åt det.

Jag tränar mycket i vanliga fall. En sak som är bra är att jag och en annan tjej på jobbet satt och pratade om träning och kost idag. Hon sa att hon alltid ökar i vikt på vintern, som om kroppen ställer in sig på kyla. Jag hakade snabbt på och sa att det var samma för mig :D

Jag kör pösigare tröjor. Kavaj är också bra, och sjal :) sen har jag "släppt ut" magen när jag suttit ner men haft papper, dator, block eller annat för när jag gått omkring. Tror det är vanligt att vara svullen nu och att det går ner om några veckor innan "riktiga" bebismagen kommer. Men det blir ju inga tajta kläder nu direkt :)
  • Sommar15
    Inorr02 skrev 2015-01-11 10:51:59 följande:

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

Jag är 28 men bor i Sthlm och här erbjuds alla att göra det. Det var på kub-ul som vårt MA upptäcktes i somras, så dels resonerar vi som så att det är bra med extrakoll, samt att det nu känns extra viktigt att få möjligheten att gå därifrån med ett förhoppningsvis positivt besked med tanke på vad som hände senast.

Håller med om att tiden går sååååå segt! Går in i v 10 på onsdag, dryga tre veckor tills 12 fulla veckor. Får se när jag får tid för kub, ser allt bra ut då så kommer jag berätta på jobbet efter det och inte dölja det lika noga längre, så får folk spekulera bäst de vill! :)
  • Sommar15
    Bio skrev 2015-01-11 13:46:50 följande:

Det stämmer inte riktigt, alla över 35 erbjuds KUB i Sthlm och alla under 35 kan få det gratis om de vill, men det verkar bero helt på mvc eller individuella bm hur aktivt de erbjuder det till kvinnor under 35. Jag fyller 34 i vår och bad själv om KUB, då måste jag gå på ett extra läkarbesök för att få remiss vilket är helknas. Jag tror att det bara är ett sätt för mitt mvc att håva in pengar från landstinget för de får ju ersättning för antal läkarbesök. Förra graviditeten gick jag på ett annat mvc, då var det inga problem för bm att skicka mig till kub direkt fast jag var yngre.

Jaha vad konstigt! Hade jag ingen aning om. Jag har blivit erbjuden det alla gånger trots ålder. Men som mycket annat måste man väl ligga på själv för att få nån vård. Tycker Mvc är under all kritik generellt, som att de vill göra så lite som möjligt... Allt som sticker utanför ramen minsta lilla verkar bara vara svinjobbigt för dem att hantera. Har inte så stort förtroende för mödravården alls efter mina erfarenheter.. Hoppas på större tur denna gång, har bytt barnmorskemottagning nu också.
  • Sommar15
    Bio skrev 2015-01-11 14:37:58 följande:

Förra graviditeten gick jag på UltraGyn. Tyckte de var fantastiska, allt gick att fixa och det kändes som de verkligen brydde sig! Nu har jag flyttat och den enda som är nära verkar lite sådär, men det får funka. Hoppas ditt nya mvc är av den bra sorten!

Aha, vad olika det kan vara, har helt andra erfarenheter av ultragyn. Men allt beror väl på person, vem man får träffa liksom. Ska på inskrivning på fredag, hoppas på bra sort :)
  • Sommar15
    Micka! skrev 2015-01-12 19:16:18 följande:

Det var ju tidigt för att ha moderkaka i framvägg, jag hade i bakvägg båda gångerna, om jag såg rätt på vul så såg det ut som att moderkakan kommer i bakvägg den här gången också, vill bara känna den lill* nuuuu!

Hur ser moderkakan ut på vul? Läkarna har inte sagt något om det till mig och jag har heller inte tänkt på att fråga när jag gjorde vul.
  • Sommar15
    Micka! skrev 2015-01-12 21:05:59 följande:

Den syns inte så tidigt, man ser den tydligt vid rul, men jag tittade efter var navelsträngen såg ut att sitta fast.....men det är jättesvårt att se!!! Hoppas den sitter i bakvägg, såg ut att kunna vara så, men får höra på rul!!!

Aha jag förstår. Då var det nog omöjligt för mig att se, såg bara en liten böna på rygg med små knoppar till armar o ben :)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-13 16:16:55 följande:

Nej egentligen inte. Jag är under 35 vilket gör att mitt landsting säger att risken är minimal. Men samtidigt finns det andra landsting som erbjuder KUB från det att kvinnan fyllt 28, så...vem har rätt?

Jag blev tipsad om ett annat ställe men dom har telefontid mellan 10-11 varje dag och det är i princip omöjligt att komna fram.

Vet inte om du redan fått tips, men Ultragyn i Sthlm gör också kub, testa att ringa till dem o se om de har några tider. Finns flera olika mottagningar i Sthlm i deras regi. Tror att de tar emot även utan remiss.
  • Sommar15

Ni som mår bättre, hur långt gångna är ni?

Jag som haft MA förut är så rädd för det... Såg hjärtat för bara en vecka sen men har redan börjat oroa mig igen. Har bokat nytt vul nästa fredag för att kolla, ser allt bra ut då är jag 10+2 och då ska ju väldigt mycket till för att det inte ska gå vägen. Är idag 9+1 och har fortfarande ömma bröst och är trött men har knappt någon växtvärk längre och mår inte illa heller. Mådde inte speciellt illa innan heller men lite grann när jag var hungrig.

Mitt förra MA upptäcktes på kub-ul i v 13 men hade avstannat redan i v7, så den "gränsen" har jag lyckligtvis redan passerat o då såg det bra ut.

Svar på tråden Bf Augusti 2015