Saffron skrev 2015-01-22 20:46:30 följande:
Hej! Grattis alla som har plussat!
Väntat lite med att gå med i grupp, men nu kanske det är dags. Kommer att vara lite avvaktande ytterligare ett par veckor...
Plussade strax innan jul, och är nu i v 9. BF slutet augusti/början av september. Detta är tredje gången jag är gravid, men vi har tyvärr väldigt tråkiga erfarenheter med MF/MA (tvillinggraviditet i v 9) och utomkvedhavandeskap i bagaget. Samt att vi försökt bli gravida i 5 år inklusive ivf-försök och pergotime. Har därför inte ens gjort nån "happy-dance" hemma, då vi är rädda att det inte ska gå vägen.
Men, nu efter 3 tidiga ultraljud, först ett där man bara såg gulesäck, nästa då man faktiskt såg hjärtslag och ett tredje (igår) där den lilla knodden vuxit på sig ordentligt och hjärtat slog fint, börjar jag andas ut och hoppas på att detta ska fungera! (och kom inte med nån klämkäck ramsa om att vi väntar barn, inte missfall- har man våra erfarenheter så vågar man inte slå klackarna i taket på en gång utan väntar lite- troligtvis tills man är så stor om magen att inte kunna slå klackarna i taket... ;) )
Nu väntar vi med spänning (förväntansfull och glad) på nästa UL om 2 v, och därefter väntar kub veckan efter det.
Annars- är 38 år, första barnet som sagt. Är gärna med i facebook-grupp, blir ju lite lättare och mer personligt då.
Grattis! Jag är själv i liknande sits, tredje graviditeten med ett MA i v 13 och ett mf i v 5, även om vi lyckligtvis inte behövt göra ivf utan kunnat bli gravid hyfsat enkelt. Har haft jättesvårt att glädja mig denna gång och har gjort tre st vul, varav det senaste häromdagen i v 9+5. Nu räknar jag ner till kub, vet att det är fina odds för att det går vägen nu men vill komma över 12 veckor också innan det känns helt bra. Tror på tredje gången gillt för oss! :)