• Sommar15

Bf Augusti 2015

SötaSarah skrev 2014-12-21 12:31:24 följande:

Hur kommer det sig att så många här får göra VUL så tidigt?! Jag vill också :(

Jag har haft flera missfall så får kolla extra för att minska all oro (eller försöka iaf). Men går ju alltid att boka privat om det alternativet finns där du bor. Innan v 8 ser man dock inte så mycket, så bäst efter 8 veckor då man bör se hjärtat slå.
  • Sommar15
    Grodanboll83 skrev 2014-12-24 08:00:06 följande:

Nej, inte haft ont. Nej, det kom bara några droppAr, två

Timmar senare var det brunt och nu ytterligare två timmar senare är det borta.

Jag blödde lite förra lördagen och fick panik, åkte in och kollade och det var ett litet sår på livmodertappen som orsakade det. Väldigt vanligt med känsliga slemhinnor i början som blöder, det är säkert ingen fara! Några droppar är jättevanligt tydligen. Ha nu en skön jul!
  • Sommar15
    VickanK skrev 2015-01-07 02:56:54 följande:

En fråga är det någon mer än jag som äter levaxin? :)

Jag! :) har gjort en extrakoll och fick öka min dos från 75 mikrogram till 100 mikrogram. Får ta nya prover om några veckor när jag ätit nya dosen och se om jag behöver justera mer. Tydligen vanligt att man behöver höja dosen 30-50% direkt vid konstaterad graviditet.
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-07 09:28:12 följande:

Synd bara att hon alltid ritar på ul-bilderna. Hon ritade ett hjärta där hjärtat var och en cirkel för att visa var gulesäcken var :P

Grattis! :) Vilken vecka är du i?
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-07 09:57:30 följande:

Tack!

Vecka 8 (7+6) enligt sista mens, men vecka 9 (8+1) enligt VUL :)

Var också på vul idag, är i 8+0 och allt såg bra ut för mig med! Har läst att ser allt bra ut nu så är det i princip lika liten risk att något går fel som efter v12, procentuellt sett.
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-07 13:32:44 följande:

Har också läst det, men oroar mig ändå lite för när moderkakan ska ta över näringstillförseln. Får hålla tummarna helt enkelt :)

Ja lite oro kommer man säkert ha ändå, men efter mina tidigare missfall (har inga barn sen tidigare) så var detta en verklig milstolpe för mig, så jag kommer nu försöka våga hoppas och tro att det blir en augustibebis för oss :)
  • Sommar15
    Anvicra skrev 2015-01-07 22:51:33 följande:

Gör alla Vul? Jag hade inte tänkt det men väntar till kub som när jag var gravid med min dotter. Hmm. Kanske är mer eller mindre standard nu?

Nej det är absolut inte standard. Jag har fått extra pga flera missfall, bland annat missed abortions så därför får jag kolla extra pga extrem oro... Väntade till kub i min första graviditeten som då hade avstannat i v 7 men upptäckes i v13, och det ville jag helst inte göra om, därav extra vul nu i början. Andra anledningar kan vara t.ex. Provrörsbefruktning som också nämns ovan.
  • Sommar15

Har också kommit hem från jobbet nyss, är helt slut. Fattar inte hur jag ska kunna prestera nånting alls där kommande veckor... Känner ni er också mindre stresståliga? Eller det kanske är en effekt av att man är så trött...

• Sommar15
    jenwal skrev 2015-01-08 19:07:24 följande:

Hej! Jag har bf i slutet av aug.

Vi var på privat klinik igår och gjorde ett VUL då jag kände att jag ville se om det fanns ett levande foster. Hjärtat slog bra men jag blev flyttad 4 dagar fram i tid. Jag vet när vi hade sex och om fostrets längd ska stämma med det så fäste alltså ägget 7 dagar efter sex!

BM trodde jag var i ca 6+1- 6+2.

Skönt att se fostret men idag är jag lika orolig igen... Har blött lite rosa under dagen och haft ont i magen.

Jag känner i princip inga symptom. Bara växtvärk i magen inget annat. Inget i brösten, inget illamående.

Har ni berättat för familj/vänner/syskon än? Min man vill berätta men jag tycker det är alldeles för tidigt i bara v.7.

Det är jättevanligt att få en liten blödning och lite ont efter vul! Slemhinnorna är så känsliga o så är de uppe där och rotar... Jag har gjort två vul denna gång och fått det efter bägge gångerna, det rosa har slutat snabbt efteråt.

Gjorde ett i v 5+6 då fostret var 5 mm och ett i v 8+0 då det var 15 mm.

Vi berättade för närmaste familjen och de allra närmaste vännerna ganska snart efter vi fått plus, efter flera missfall vet de vad vi gått igenom och vi vill ha deras stöd. Resten får veta efter v 12 eller ännu senare. Tycker man gör helt som man vill med det där, känner du att du vill vänta så gör det!
Svar på tråden Bf Augusti 2015