• Sanandra

Bf Augusti 2015

Har ul på fredag och är så nervös att det inte ska finnas ngt i magen. Med dottern var jag aldrig nervös och av henne första gången på RUL. Men nu efter 2 missfall och en "onormal" graviditet så är jag allt annat än lugn. Manisk med att gå på toa bara för att se så man inte blöder osv. Är helt knäpp!

• Sanandra
    Kattflickan skrev 2015-01-04 23:11:12 följande:

Förstår dig Sasandra! Jag var jättenervös inför RUL med dottern. Helt inställd på att något var fel men hoppades att det var något litet och opererbart fel. När allt såg bra ut var jag tvungen att fråga om barnmorskan var säker smile5.gif

För det mesta går det bra! Försök att ta fasta på det! Jag tror det kommer att gå bra!

Jag försöker verkligen att låta positiv och intala mig att det ska gå bra, men efter de problem vi haft så tar man inget för givet längre. Dottern har en annan pappa och den nya sambon som jag nu ska ha barn med har verkligen svårt att ta in att det kan gå bra efter de erfarenheter vi haft nu.

Men vi håller tummarna för att det ska gå bra!:)
  • Sanandra

Har gjort snart 60 h denna vecka på jobbet, är inne på 3:e nattpasset för denna helg, behöver jag säga att det känns underbart att veta att jag bara har 24 h jobb nästa vecka innan 17 dagar ledigt.:)

• Sanandra

Hallå, vi är flera som valt att bara vara i denna grupp och inte i fb-gruppen. Tycker detta är ett bra forum. Tillräckligt anonymt. Lite tråkigt om folk väljer att lämna denna gruppen för att de inte vill ha fler i gruppen på fb.:(

• Sanandra

Alltså detta illamående!!! Med dottern tappade jag bara matlusten, nu vill jag helst spy åt allt. Lukter, smak...konstant spykänsla! Har bara kräkts 2 ggr hittills dock...men bara känslan!

• Sanandra

Vi är bortbjudna på lördag också, till sambons bror. Som det är nu vill jag helst bara vara hemma. Ska på ul på fredag och ser allt bra ut berättar vi för närmsta i familjen så kan jag med gott samvete låta bli att käka på lördag när vi är där.

• Sanandra

Har mkt kläder å sådant kvar efter dottern också men ska köpa ny vagn, babyskydd och babynest. Har mer eller mindre bestämt mig om vagn men beställer inte förrän tidigast efter RUL.:)

• Sanandra
    TantB skrev 2015-01-06 16:36:38 följande:
    Vad blir det gör vagn? Önskar att jag hade mer kvar från förra gången. Dessvärre var vi tvungna att slänga nästan allt då det var mögel i källaren smile4.gif .
    Vi hade en brio happy kombi med dottern men den är så klumpig och osmidig även fast vi bor långt uppe i norr.:)

Blir en brio go next eller buggaboo Buffalo, troligen den senare när den går att köpa från Holland rätt mkt billigare.:)
  • Sanandra
    TantB skrev 2015-01-06 19:22:54 följande:
    Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till smile1.gif
    Finns så grymt mkt fina vagnar men vill denna gång att den ska vara smidig och lätt att få i och ur bilen.

Tänkte köpa en billig typ brio happy eller ngt att ha när det är som värst snö och på fsk sedan.:)
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-07 07:27:14 följande:

Är det någon annan som oroar sig för tvillingar? Jag gjorde en abort för tre år sedan (åt en medicin som var fosterskadande) och när man gjorde VUL för att tidsbestämma hur långt gången jag var såg dom att det var två foster. Jag har inga tvillingar i släkten, men det spelar ju tydligen ingen roll..

Både min mamma och min man har hintat lite om att det kanske är tvillingar eftersom jag mår så illa. Jag blir alldeles matt bara jag tänker på saken..

Jag har tvillingar i släkten och sambon är tvilling även om benägenhet att få tvillingar bara kommer från mammans sida. Har sagt att risken finns till sambon och han vill bara svimma. Föredrar en men kommer två är de lika välkomna. Oroar mig dock mest för att det ens ska finnas ngt i magen...
Svar på tråden Bf Augusti 2015