• Sanandra

Bf Augusti 2015

Hej!

Tänkte hoppa in här om det går bra! Plussade idag, 5+3, BF 16 aug.

Andra barnet, men 5:e graviditeten. Har haft 2 missfall och en onormal graviditet som stoppades innan detta plusset så håller verkligen tummarna nu.???? Har en tjej född 2011 sedan tidigare men inga barn med min nuvarande sambo.????

• Sanandra

Jag grät till en film i söndags, har typ aldrig hänt. Sedan känner jag mig extra gråtmild mellan varven. Hormoner är fantastiska.;)

• Sanandra

Fruktansvärt trött och lätt illamående under morgon och förmiddag annars så är det helt okej. Lite dåligt humör kanske.;)

• Sanandra
    SötaSarah skrev 2014-12-21 12:31:24 följande:

Hur kommer det sig att så många här får göra VUL så tidigt?! Jag vill också :(

Vi får göra tidigt vul pga onormal graviditet i april. De vill se att graviditeten är på rätt plats i livmodern.

Försökte tjata till mig tidigt vul själv då jag blödde lite granna men fick bekosta det själv i en annan stad, var då de hittade den onormala graviditeten. Nu har jag i min journal att det ska kollas upp.
  • Sanandra
    Julle86 skrev 2014-12-21 20:52:59 följande:

Plussade igår, andra barnet. BF 28/8-2015 så är nu i v.5 :) överlycklig! :D

Grattis!:)
  • Sanandra

Vad roligt med så många i gruppen och toppen om även denna får leva kvar då fb-gruppen finns, för oss som inte har fb.:)

• Sanandra

Har berättat för mina närmsta vänner. Resten får vänta till tidigast efter vul i v.9. Efter 2 missfall så har jag lärt mig att det är bättre att vänta och berätta om en graviditet än att måsta höra av sig om ett missfall.:)

Fler än jag som har svårt att tänka att det är ett barn man väntar, jag hår bara å väntar på missfall. Lättare sagt än gjort att tänka positivt.:/

• Sanandra
    Honsomvill skrev 2014-12-26 09:00:39 följande:

Har nu haft rosa/brund/röda flytningar i över en vecka. Det är inte mycket blod, men det slutar liksom inte. 

Vad ska man göra?

Ring 1177 och hör dig för, oftast säger de bara att det är normalt men att om det blir mer eller du får ont ska du åka in. Kan ju bero på vem du talar med också.

Annars får du vänta till måndag och ta kontakt med barnmorskemottagningen så kan de kanske försöka att få till en tid för vul.

Har varit i samma sits och det värsta är väntan. Nu i denna graviditet så blir man manisk att kolla pappret varje gång man går på toa och för minsta man har ont blir man orolig. Att vara gravid är en ständig oro...:/
  • Sanandra

Jag fryser också extremt mkt, sambon undrar om jag är sjuk då jag aldrig brukar frysa annars.:)

• Sanandra

Med dottern hade jag verkligen en drömgraviditet, men detta...

Spydde magen ut å in i eftermiddags, illamående mest hela tiden, fryser, världens sämsta humör och trött som en gnu!!

Svar på tråden Bf Augusti 2015