• Sanandra

Bf Augusti 2015

charlotta1985 skrev 2015-02-03 13:33:36 följande:

Har ni börjat fundera på namn btw? :)

Flicknamn är hur enkelt som helst, men pojknamn....

Flicka blir troligen Lo, Ruth eller Ester och pojke Elmer.:)
  • Sanandra
    charlotta1985 skrev 2015-02-03 19:08:18 följande:
    Haha, vi tycker tvärtom! Vi har ett pojknamn klart men flicknamn.. Jättesvårt!
    Jag har hela tiden sagt att jag inte föder pojkar. Hade namnet klart till dottern långt innan jag var gravid och har så svårt att tänka mig få en pojke nu också. Kan bara inte komma på ngt fint pojknamn...;)
  • Sanandra
    inapina skrev 2015-02-04 08:30:02 följande:
    smile2.gif vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
    Tycker det är så fint! Kort, låter inte utländskt och passar med dotterns namn.:) även lätt när de ska lära sig skriva namnet.;)
  • Sanandra
    charlotta1985 skrev 2015-02-04 10:12:43 följande:
    Ja, eller hur. 6/3 för mig, känns som en evighet. All denna väntan på olika milstolpar i graviditeten, när får man slappna av och njuta egentligen? :)
    Haha, när barnet är ute. Men då börjar nästa del av oro. Det hör nog till!:)
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-04 19:42:53 följande:

Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

Jag förstår dig, varit i liknande. Håller tummar och tår!
  • Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-02-07 16:08:01 följande:

Förresten vad säger ni om en så kallad doppler ifrån angelsound ? Hur tidigt kan man lyssna på den, de står ifrån andra trimestern men alla räknar så olika där ju, vissa 14:e v andra 16:e v så vad tror ni skulle man våga köpa en sådan för att känna sig mer lugn över att där är hjärtslag eller tror ni man blir mer orolig odalman någon utav dagarna inte hör de eller de kanske e för tidigt? :/

Med dottern hörde jag första gången i V.15+4, har lyssnat nu i V.12 å har inte hört annat än mitt eget hjärta. Tyckte det var skönt att ha innan man började känna ngt i magen. Men tror inte det är bra att lyssna mer än en gång i veckan av samma anledning som de inte vill göra för många ul, det stressar fostret.
  • Sanandra

Jag käkar niferex nu, hade låga feritinvärden, tydligen skulle niferex vara mest skonsam mot magen. Käkar dem varannan dag och gravidtillskott varje dag.:)

• Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 12:49:29 följande:

Åkte på förkylning inatt, hosta, ont i halsen, huvudvärk och rinnsnuva :( någon som vet vilka läkemedel man kan ta under graviditeten? Har hållit mig borta från de än så länge men min pappa fyller år imorgon så försöker kurera mig :(

Ligger i 39 graders feber och fruktansvärd huvudvärk + förkylningssymtom. Mailade min bm nyss om detta men inte fått svar. Kan inte ens stå upp för tillfället.:(
  • Sanandra
    AnnaBanana skrev 2015-02-12 14:26:03 följande:
    Kvittade de vilken alvedon ? Eller skulle de va vanlig? Har bara Novum hemma :/
    Antar det ska vara vanlig.
Svar på tråden Bf Augusti 2015