• Sanandra

Bf Augusti 2015

MissJP skrev 2015-02-20 01:28:34 följande:
    Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.

Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.
    Jag sover från ca 7-13. Sista natten 7-11. Min bm har inte sagt ngt speciellt mer än att göra det som känns bäst i kroppen, har aldrig hört ngt om ngn forskning som säger att det är farligt att arbeta natt. Sedan handlar väl allt om hur många nätter osv.

Vi jobbar som mest 3 nätter på raken och alltid 12-timmarspass. Vi får gå på dagtid from V.26 men det har inte med skiftgången att göra utan att jag inte ska vara fabriksmiljö pga buller osv. Tycker jag mår bättre av nattarbete än dagtid då det är lugnare hos oss på natten än under dagtid när det springer massa löst folk där osv.:)
  • Sanandra
    sagofröken skrev 2015-02-20 08:35:57 följande: