• Sanandra

Bf Augusti 2015

familjenl skrev 2015-02-14 08:00:26 följande:

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

Också intresserad!:)
  • Sanandra

Hade gärna åkt till Ullared men är så himla långt dit, kring 100 mil enkel väg minst.:)

Har egentligen inte så mkt att köpa heller. Har det mesta kvar efter dottern. Ska unna oss ny vagn, ett babynest och sedan får vi babyskydd och bas av en kompis.

Ska börja sticka en filt till liten i magen här framöver, gjorde samma till dottern.:)

Har ni funderat mer på vad ni köper för vagn?:)

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-02-16 09:46:16 följande:
    Jag kommer inte heller ta mig till Ullared, för långt bort för mig :)

Vi har en Bugaboo som passar utmärkt som stadsvagn (hade en likadan till första barnen).

Utöver det ska vi köpa en större vagn som kommer vara bra för skogspromenader/dagisvagn osv. Tänker mig en Brio eller Emmaljunga. Mycket möjligt att vi köper begagnat (om maken får som han vill).

Jag har sytt ett babynest och håller på att virka en filt för fullt :)
    Buggan är ju outstanding. Köper en brio go next (eller nu heter de Britax go next efter ägarbyte) då de både har brios fjädring och buggans smidighet, kan även byta så den får fyra lufthjul.

Flera av brios vagnar försvinner iår men om jag får tipsa så försök få tag i en fräsch brio happy kombivagn. De görs inte längre men är sjukt bra gung i och mkt lättare i hanteringen än Emmaljungas vagnar. Vet att många fått byta bort sina EL då de är så tunga att få i och ur bilen exempelvis. Men i övrigt är de nog rätt likvärdiga.:)
  • Sanandra

By the way, Minxy. Vad duktig du är som virkar!:)

Jag virkade en ullfilt med mormorsrutor till dottern men det var verkligen inte min grej. Vill gärna virka söta små saker men tycker det är för pillrigt, har inte tålamodet. Så blir en stickad denna gång, så alla runtomkring törs vara inomhus samtidigt som jag ska handarbeta.;)

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-02-16 11:07:45 följande:

Som man kan se saknas det typ 15 vita rutor, men det är bara att virka på...

Sen ska alla trådar fästas, alla rutor ska sys ihop och därefter virkar jag en bård.

phpPofODD28774.jpg

Så fin!!!:) Vill verkligen ha tålamodet att virka men det är för pillrigt. Men man kan ju göra såååå mkt fint!:)

Som sagt har de slutat göra den vagnen så kan nog vara rätt hårt på begagnatmarknaden, men hittar ni en till bra pris är det bara att slå till.:)
  • Sanandra

Då satt vi i bilen påväg till grannstaden för kub-ul. Ska bli intressant att se vad vi får för risk å framförallt om Liten lever.:)

• Sanandra

Kub gick toppen, lugn krabat därinne å siffror på strax över 13 000 så är mer än nöjd. Kanske kan börja njuta snart!!;)

• Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-17 17:25:22 följande:
    Njut redan nu! Allt är perfekt :) Härligt med goda nyheter. Vi ska in på kub på måndag och hoppas på goda nyheter där med :)
    Efter allt som varit tidigare har man bara så svårt att ta till sig att allt faktiskt är bra.:)
  • Sanandra

Kul start på dagen. Körde till jobbet idag. De jag samåker med var 20 min sen, fick vänta i bilen från 5-5:20 utan frukost i magen vilket resulterade i att jag hulkade som en gris när jag kom till jobbet. Har 30-35 min till jobbet där jag brukar äta frukost. Hade jag vetat hur sen de skulle vara så skulle jag ätit innan jag for.

Hoppas detta illamående går över snart, V.14 nu.:(

Men, dagen kan ju knappast bli sämre iaf.:)

Ha en toppendag!

• Sanandra
    MissJP skrev 2015-02-19 23:58:36 följande:

Nattarbetar.. är van vid det men har hört att det inte är speciellt bra när man är gravid. Någon mer som suddar på nätterna?

Jag jobbar nätter men har inte hört så mkt negativt. Tycker maten är svårast annars behöver jag bara sova längre för att återhämta mig.:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015