• Sanandra

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-26 10:08:12 följande:
    Ja, hon har tidigare varit "på" honom men det var för många år sedan och hon var full då. Dessutom trodde jag att hon vuxit upp sedan dess.

Hon skickade en lite oskyldig nakenbild (på sina bröst), han svarade "oj, nu skickade du nog fel".

Hon kontrade med att hon nog visste vad han gillade och skrev dessutom att han måste lova att radera allt så inte Xxxx (jag) skulle se nåt. Sen kom fler bilder, alla mer och mer intima. Det slutade med att min man gav mig telefonen och sa: "det här måste du sköta, för det jag säger når tydligen inte fram".

Jag ifrågasatte vad hon höll på med, hon svarade att "det var väl inte så farligt" och att jag "borde växa upp".

Jag är så innerligt trött på henne..
    Men alltså hur gammal är människan, 15 år? Hur kan man ens komma på tanken å sedan tro att din man skulle undanhålla det för dig. Helt sjukt!
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-26 10:15:06 följande:
    Hon fyller 40 snart. Ja jag vet, och jag vill som sagt inte bråka om det öppet eftersom jag är rädd att resten av familjen ska vända sig mot henne. Hon är utbränd och hon behöver det stöd hon fortfarande har - även om jag inte gillar henne så vill jag inte att hon ska fara illa, speciellt inte hennes barn.

Jag ska binda buketten med minsta möjliga inblandning och sen ska jag bara sitta och djupandas :P
    Är kanske lugnast så!:)
  • Sanandra

Berättade för min skiftesledare idag. Efter ul på tisdag 11+0 så måste vi göra det offentligt även om vi gärna väntat en vecka. Men men, set allt bra ut då så är risken för att det inte ska gå bra rätt liten.:)

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-26 22:25:54 följande:

En tjej på mitt jobb vet, jag jobbar nära henne och det kändes rätt att berätta eftersom det blir hon som får dra ett tyngre lass när jag är föräldraledig.

Hon frågade idag om jag tänkte berätta snart för övriga. Jag har en plan på att härda ut den här veckan - hela nästa vecka är jag nämligen på kurs och då kommer jag kunna vänta med att berätta tills jag kommer tillbaka måndag 9 feb. Då kommer jag vara i v. 13 (12+4) och det är redan nu lite halvsvårt att dölja tjockismagen....

Jag gruvar mig. Min tjänst är lite speciell och jag vet att jag sätter en del kollegor på pottkanten :(

Jag arbetar nära 3 personer. Dels hon som jag berättat för, men även två äldre kvinnor som ska gå i delpension. Jag är deras avlastning och jag gissar att dom inte kommer uppskatta att deras avlastning plötsligt ska ta en lååååång ledighet :/

För min del är det jobbiga att jag har en enmansbefattning och det är dygnetrunt-drift där jag jobbar. Så ngn måste läras upp på mon tjänst innan jag kan gå på dagtid vilket är i V.26.

Duschar även kollektivt så svårt att undanhålla med kläder osv. Men det går så länge det går.:)
  • Sanandra
    Emmelinan skrev 2015-01-27 10:19:37 följande:

Vul avklarat och jag har fått bekräftat att lilla bönan är där och allt är som det ska. :) Dock blev jag flyttad från min egen beräkning den 5/9 till den 15/9. Det är ju 10 dagars skillnad. Tänkte inte så mycket över det där. var bara så glad att allt va som det skulle. Men hon sa att bönan troligen blivit till runt den 22/12. Jag testade ju positivt den 27e. Det är väl inte möjligt att göra 5 dagar efter ägglossning?? Sen är jag ganska säker på att vi inte hade sex där omkring alls... ska nämna det på inskrivn.samtalet på fredag. Rätt ska ju va rätt. :P

Vi blev också flyttade 8 dagar, lät otroligt men tydligen är mätningen på vul mer exakt men det är ändå mätningen vid RUL som gäller.

Med dottern var vi beräknade till 21 juli enligt mens, 14 juli enligt RUL å hon kom 2 veckor tidigare helt färdig. Så det kan nog vara lite sådär med mätningarna också.;)
  • Sanandra

Jag är i V.11+0 på tisdag och det kommer då bli offentligt om ul visar att allt är bra. Har ett jobb som kräver att jag går på dagtid from V.26 och det behövs då läras upp ngn för min befattning så är lite bråttom. Så då jobbet vet måste vi ju även berätta för familj å vänner. Väntar dock till efter kub i V.13+0 med att berätta för dottern då hela världen kommer att veta efter att hon fått veta.????

• Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 14:41:49 följande:

Tänkte lyxa till det i morgon med musselsoppa men får ingen klarhet i detta med vinet i soppan!! Hade ni ätit? Det är ungefär 2 dl vin i soppan!

Är den bara kokt så ska det gå bra, koka lite extra för att vara säker...
  • Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 14:54:51 följande:
    Precis! Så har jag tänkt hela tiden men det står lite olika angående alkohol i maten.
    Köp matlagningsvin om du är osäker, det är ju alkoholfritt.:)
  • Sanandra
    Fippla skrev 2015-01-29 19:46:05 följande:

Alla ni som ska göra/har gjort KUB, bekostar sjukvården det? Här verkar det inte som man får det om man inte har anlag för "problem"!

Bara jag som inte kommer göra KUB?

Vi betalar vårt själv och åker till en annan stad. Bara de över 35 år som erbjuds i vårt landsting.
  • Sanandra
    livet från ljusa sidan skrev 2015-01-29 23:51:00 följande:

Halloj, vad aktiva ni är härinne! Härligt :)

Har bf den 3aug men har gått över en vecka med mina två äldre killar så troligtvis blir det väl mitten av aug :)

Har precis kommit över den värsta perioden av illamående men fortfarande kan jag få perioder under dagen när jag mår riktigt illa.. Så därför måste jag äta typ hela tiden.. Känns sådär måste jag säga eftersom jag gått upp lite för mkt senaste året som jag hade hoppats kunna ta från här i början av grav ;)

Ang kub eller nupp eller vad det nu heter så skall jag ta ett blodprov om ca en vecka för att få ngt slags uppskattning av risken för kromosom avvikelse.. Men då kommer jag vara i v 17 och därefter ta fvp som tar ca 1vecka att få svar på... V 18-19 och då veta om man skall ta bort det? Ja jag vet inte jag... Väldigt svårt att ta ställning till...

En nyfiken fråga, varför gjordes inte kub i V.13 istället för fvp så sent?
Svar på tråden Bf Augusti 2015