Bf Augusti 2015
Fast jag har kompisar som mått piss hela graviditeten och fått flickor så är nog svårt att dra ngn slutsats.:)
Fast jag har kompisar som mått piss hela graviditeten och fått flickor så är nog svårt att dra ngn slutsats.:)
Här har ni en till! 21 år och plussade i november, är nu i vecka 9+4. Första barnet! Har redan varit på ett VUL och fått se den lillas hjärta slå samt lyssna på det. Starkt! Mår illa från och till, har ett kasst humör och kissar ständigt!
Hemma kan man ju gå i myskläder och klänning osv men för min del kommer det bli problem med jobbet.
Jobbar inom industrin och har arbetsbyxor som verkligen inte finns ngn växtmån i.:( Känns sådär att inte kunna ha arbetskläderna. Som tur var jobbar jag skift så arbetar bara 7 skift till innan jag går på 17 dagars ledighet, är i v.12 när jag kommer tillbaka.:)
Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?
Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?
Jag har inga direkt kemikalier osv, mer buller och tunga lyft. Vi får jobba till V.26 å sedan går vi på dagtid.
Jobbar 14 skift på 3,5 vecka nu å sedan ledig 2,5 vecka. Men tar verkligen på att jobba 12 timmar natt. Mår ju inte toppen direkt. Vill inte berätta ännu då alla kommer få veta då de behöver sätta in ngn på upplärning som ska jobba istället för mig sedan och den vill de sätta in fortast möjligt. Vill gärna inte att hela fabriken aka veta innan v.12. Så svårt med allt kring detta!:/
Borde du inte kunna fråga om det finns chans för att kunna få andra arbetsuppgifter exempelvis?
Havandeskapspenning kan man ju ansöka om men vet inte hur tidigt, kolla försäkringskassans hemsida där bör det ju stå ngt.:)
Det är helt klart svårt med jobb och graviditet. Man vet ju inte riktigt hur man ska orka. Jag vet inte ens om jag pallar till V.26 som är policyn
Gott nytt år alla pregos! Här har vi precis gått in i vecka 9 om man ska lita på det tidiga UL vi gjorde den 23 dje. Dock 8+4 om man ska räkna efter inseminationen.
Tröttheten och "åksjukan" håller på att ta knäcken på mig. Har "bara" kräkt 2 gånger men illamående känslan är mer eller mindre konstant. Har provat åksjukearmband men inte fått någon märkbar effekt.
Vi har KUB inbokat 3 februari får dock betala själv då jag är ett år för ung i vårt landsting.
Hur känner ni andra? jag är nog mer nervös än jag vill erkänna.
Är i V.8, 7+6. Har berättat för de närmsta vännerna och mamma men resten får veta tidigast efter V.12+0. Ska på ul på fredag och sedan kub i V.12-13.