Fröken K skrev 2014-12-23 12:28:05 följande:
Gör det skillnad om det är till min kollega vi är bjudna?
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att amma vid bordet, hittills har alla vi besökt "propsat" på att jag ska göra så. Jag brukar dock sätta mig i en fotölj eller dyl eftersom ställningen blir bekvämast då. Oförskämd är jag då rakt inte. Oförskämda är såna som anser att bebisar inte är fullvärdiga människor som också behöver mat.
Det känns som om många anti-ammare utgår från att en ammande kvinna ammar för att provocera eller liknande. För det mesta vill man ha lite lugn och ro, ialf jag, men ibland är det mest praktiskt att amma där man sitter och då får det bli så.
Det kan gälla en middagsbjudning hos alkis-Allan eller hos Kungen, om du så vill, det har ingen som helst betydelse då det är din brist på respekt som är huvudfrågan och utgångspunkten i ämnet.
Jag kan tillägga att jag inte är emot amning. Jag blir provocerad av folk som väljer att inte amma "bara för att".
Själv ammade jag mitt barn i mer än 2,5 år. Dock endast EN gång offentligt (då var barnet litet, under 6 månader), detta var dock INTE bland människor som satt och åt eller fikade. Det skulle ALDRIG falla mig in att amma på en restaurang, ett café, eller vid en middagsbjudning - simpel som extra ordinär, det kvittar. Man gör bara inte så.