• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • woww97
    Anonym (mor) skrev 2014-11-10 18:56:44 följande:

Vilken jäv.a tur ni hade.

Varför så bitter? Detta drabbat la inte dig? Om jag får barn så drabbar de inte dig?
  • MEE83
    Anonym (Guest) skrev 2014-11-10 19:06:34 följande:
    Nej fast vissa skrev varför har du så bråttom bla bla... för att dom anser henne som omogen och du borde lugna ner dig lite miss perfect! Hon gjorde ett misstag och hennes kille vet om detta så lägg ner.
    Ett jävla misstag, hon tog ett rationellt beslut att sluta använda preventivmedel för att på så sätt bli gravid, killen som har planerade att ha som fader till barnet hade upplyst henne om han inte var redo. Detta ignorerade hon och sket fullständigt i hans uttalade åsikt, hon använde honom som en sperma donator i praktiken, en ofrivillig sådan då hon ej upplyste honom om det faktum att hon slutat använda preventivmedel.

Herre jävlar, det låter som att vissa här tror att det är en småsak att bli PAPPA. Det är för sjutton en av, om inte det största ansvaret man kan få som en man och detta viftas bort som om det inte betyder ett skit.

Vilket jävla planet bor du på?
  • woww97
    Anonym (anonym) skrev 2014-11-10 19:01:18 följande:

Folk diskuterar mognaden i människan som UNDANHÖLL information MEDVETET om att hon slutat med piller FASTÄN han INTE vill ha barn. Så var du får ifrån att vi ifrågasätter ålder vet jag inte. Är ganska överraskad att han ens stannar kvar, jag hade dumpat hennes patetiska arsle direkt.

Men vilken tur att du inte är han då.

Haha asså jag fattar inte hur ni fortfarande orkar hålla på o skriva här?

Hade de gått så hade jag tagit bort denna tråden för längesen för jag är trött på er som inte kan hålla era negativa åsikter för er själva :)men vilken tur att jag är mogen nog o inte tar åt mig vad anonyma människor har att säga :)

Sen om jag är 17 eller 35 år spelar väl ingen roll? Känner man att man är mogen nog att skaffa barn så gör man de. Känns de bra och man har ett stabilt förhållande så kan man skaffa barn.

Hade gött haj!
  • Poison82

Det är aldrig okej att lura någon att bli förälder mot sin vilja. Visst nu har du varit ärlig men om det redan är för sent så är det verkligen inte schysst. Ja, du är kanske redo och mogen för ett barn redan men din sambo är uppenbarligen inte. Jag ville också ha barn väldigt tidigt, nu blev det inte förrän jag var 27 då jag först inte träffa killar som hade samma längtan, sen var ihop med en där vi försökte i 2 år utan att lyckas och sen träffa jag en ny kille där jag blev på smällen av misstag. Dock ville vi båda behålla, han är 1 år äldre än mig och vi hade båda jobb och stadig ekonomi. Ditt liv blir inte sämre av att vänta 2 år, ha gått ut gymnasiet, kanske hunnit jobba lite och testa på sambo livet samt det viktigaste av allt; att din pojkvän kanske då känner sig redo.

• MEE83
    woww97 skrev 2014-11-10 19:47:43 följande:

Hade de gått så hade jag tagit bort denna tråden för längesen för jag är trött på er som inte kan hålla era negativa åsikter för er själva :)men vilken tur att jag är mogen nog o inte tar åt mig vad anonyma människor har att säga :)

Sen om jag är 17 eller 35 år spelar väl ingen roll? Känner man att man är mogen nog att skaffa barn så gör man de. Känns de bra och man har ett stabilt förhållande så kan man skaffa barn.

Hade gött haj!
    En bra start är att både är med på noterna från början och känner sig redo för att bli föräldrar. Vilket din kille enligt dig själv inte var. Så där är första stora mistaget.

Ett annat tips är att inte undanhålla/föra sin partner bakom ljuset, eftersom det kan vara/är en rejäl knäck för tilliten och förtroendet man har för sin partner, och det är A och O i ett förhållande. Dina handlingar har visat att du är redo att föra honom bakom ljuset och köra över honom totalt.

Du kan säkert bli en bra förälder, men sättet du har agerat på är under all kritik och mitt tredje tips är således att du kanske lär dig att vara lite självkritisk för det är inte ok att gå till väga på det sättet som du gjorde.

• Anonym (anonym)

Men lägg av. Little miss perfect? Lär dig argumentera riktigt kvinna. Jag är för den delen en man så dina spydiga kommentarer påverkar inte mig.

Nej, det spelar ingen roll hur gammal du är. Du hade likväl kunnat vara 12 år så länge du börjat få ägglossning, ha sex och KÄNT dig vuxen. Ja, precis - det är så du argumenterar.

Med det sagt skiter jag i hur låg din ålder är - faktum att du lurar på en människa ett föräldraskap är vidrigt. Och nog tar du åt dig flicka lilla, annars hade du bara avföljt tråden och skapat en ny användare. Du har sånt stort bekräftelsebehov så hälften vore nog.

Det är inte vuxet, moget, rationellt eller ens vettigt att lura sin partner. Det är IQbefriat. Och läs detta noga - det spelar ingen roll om han vet allt NU. Du har brutit ett förtroende och han vill dessutom ha dig på piller igen så fort testet visar negativt. Det säger allt.

Tack och hej.

• Rixa
    woww97 skrev 2014-11-10 19:47:43 följande:

Hade gött haj!
    Är glad att jag ständigt föreläste/predikade för mina söner att skydda sig själva så länge de inte ville ha barn och att absolut inte tro på tjejer de är ihop med. Detta var alltså innan de skaffat stadiga förhållanden och blivit sambos eller gifta.

Sorgligt nog är världen full av brudar som TS som medvetet väljer att köra över grabbarna. TS har ju tydligen lämnat tråden men jag tycker synd om hennes kille. Vad blir nästa sak hon tänker lura sig till? 

Läs och lär av tråden, alla föräldrar av söner! Glöm inte tala om för era söner hur lätt det är att de blir lurade av tjejer!
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • woww97
    MEE83 skrev 2014-11-10 19:59:25 följande:

En bra start är att både är med på noterna från början och känner sig redo för att bli föräldrar. Vilket din kille enligt dig själv inte var. Så där är första stora mistaget.

Ett annat tips är att inte undanhålla/föra sin partner bakom ljuset, eftersom det kan vara/är en rejäl knäck för tilliten och förtroendet man har för sin partner, och det är A och O i ett förhållande. Dina handlingar har visat att du är redo att föra honom bakom ljuset och köra över honom totalt.

Du kan säkert bli en bra förälder, men sättet du har agerat på är under all kritik och mitt tredje tips är således att du kanske lär dig att vara lite självkritisk för det är inte ok att gå till väga på det sättet som du gjorde.

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt detta, jag vet att jag har gjort fel. Och ja jag ångrade att jag inte berättade för han från första början. Men han vet att jag ev. Är gravid, vilket vi ska kolla upp om några veckor, då de förhoppningsvis visar tydligare än nu alldeles precis i början. Vi har kommit överens om hur vi ska göra om de e positivt och även om de e negativt

Jag har väldigt svårt för att ta kritik. Det erkänner jag. Därför har jag bett er alla att sluta kasta skit på mig för att de slutar bara att jag blir jävligt förbannad o de vill jag inte bli.

Men sen så e de självklart att ni ska få tycka o tänka va ni vill om detta ni kan gärna hålla de för er själva om de inte är något snällt. No hard feelings men seriöst. Ni " vuxna" människor borde veta bättre än att kasta skit på en som är yngre.

Så kan ni snälla sluta kasta skit?
  • Arcnice

Inget i TS agerande visar på någon form av mognad. Att hon dessutom har ett språkbruk som påminner om en fjortis ger ju inte ett bättre intryck.

De flesta tonåringar anser sig vara mer mogen än de egentligen är, och tror att de har så stor livserfarenhet. Sanningen är ju snarare att de knappt vet något alls om att ta ansvar och hur samhället fungerar utanför den bubbla de själva lever i. Hela skoltiden innan man tar steget ut i arbetslivet är ju i mångt och mycket en skyddad verkstad.

Barn ska inte ha barn, och att lura någon som uttryckligen sagt att han inte känner sig redo för barn är direkt avskyvärt tycker jag.

• Psychopath
    Mimosa86 skrev 2014-11-10 15:56:12 följande:

TS, du verkar mogen för en bebis rent kroppsligt. Din klocka tickar för fullt. Men det är så mycket mer som ska klaffa. Du ska kunna försörja ditt barn och kunna ge ett hem åt det. Det bör också finnas en pappa med i bilden som inte känner sig förrådd utan kan älska barnet oavsett om ni är tillsammans eller inte.

Detta är ett livslångt åtagande och du har ju inte långt kvar till studenten. Det är du som ska kunna försörja barnet. Inte vi andra med våra skattepengar för vi vill hellst kunna lägga slantarna på våra egna barn.

Skatten betalar varenda medborgare oavsett och det är då inte "våra" pengar längre utan statens och det är dom som bestämmer vad pengarna ska bekosta. Inte du eller jag. Så att dra upp det där med skattepengar finner jag fjantigt...
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen