• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • woww97
    jagärjagvemärdu skrev 2014-11-10 23:21:02 följande:

Hur länge har ni varit tillsammans? den frågan undviker du

1 år 
  • Anonym (nej)

Jag känner igen din defensiva tonårsattityd, ts. Precis så hade jag svarat på kritik för x antal år sedan. Man tror att man är mogen bara för att morsan tvingar en att ta disken medan kompisarna slipper, eller för att man är äldst bland barnen och har fått passa sina syskon ibland, men det är inte riktigt så det fungerar. Du har säkert fantastiskt god hand med barn och vet hur man sköter om ett hem i tre veckor, men ditt sätt att uttrycka dig säger mig att du behöver lite annan erfarenhet utöver barnpassning och städning. Att ljuga sig till en bebis är omoget, omoraliskt och fel på alla plan. Förstår man inte det förrän efteråt kan man inte kalla sig redo för att ta hand om en annan människa.

Sen nämnde du något i stil med att du pluggar och därför inte har en inkomst, vilket är fel. Du har inget jobb och har därför ingen inkomst. Rätta mig om jag är ute och cyklar, men något säger mig att du inte tänker läsa vidare efter gymnasiet och då är det inte så lätt att bara skaffa sig ett jobb. Det är lämpligt att ha någorlunda klart för sig hur man ska försörja ett barn som är planerat, för du kan faktiskt inte lita på att din kille alltid kommer att försörja er bara för att ni är kära just nu.

Med det sagt tror jag att du kommer att bli en bra mamma, men jag hoppas att du tänker om och skjuter på det minst ett par år. Man kan bete sig korkat som fan ibland utan att vara en dålig människa, så lär dig av ditt misstag och se till att din pojkvän är med på noterna när det är dags på riktigt.

• Anonym (.....)
    woww97 skrev 2014-11-10 21:25:19 följande:

han är 19.  Vi har ungefär samma uppväxt, vi båda har vuxit upp med många småsyskon vilket innebär att man måste hjälpa till väldigt mycket, mycket stoj och stim. därav har han ett sånt fruktansvärt bra tålamod, bättre än mig t.om. Han är helt underbar med barn. 

Anledningen till varför jag o nästan hela min familj anser att jag har "vuxit upp" fort är för att min mamma va sängliggandes i 3veckor i diskbråck. Och jag har 3 småsyskon. då var dom 3,5 och 7. Mamma kunde inte göra nånting.. det var jag som städade, lagade mat, tvättade, hängde tvätten, få upp ungarna på morgonen och få dom i säng på kvällarna och samtidigt hjälpa mamma med precis allt, de ända hon fick göra själv var att torka sig efter sina toalettbesök och tvätta sig. sen hjälpte jag henne med allt, komma upp ur sängen, hjälpa henne till köksbordet för att hon skulle kunna få i sig mat, sen hjälpa henne att klä på sig kläder.  Det fick mig att växa som person och även mogna mycket fortare än de flesta i min ålder. 

Sen har jag varit med om väldigt mycket i mitt liv som vissa tonåringar inte borde vara med om. Det har oxå fått mig att växa som person och mogna till. 

Och de där med min mamma är bara toppen på isberget. 

Jag är jätte glad över att min pojkvän stannar och stöttar mig och har de tålamodet att vänta, tar allt som det kommer och har alltid en plan för allt. 

Han är min klippa

Att gå igenom svårigheter som ung gör INTE att man mognar fortare. En hjärna som har fått lugn och ro under uppväxten blir färdigutvecklad runt 25 års ålder. Om man som ung får uppleva svårigheter, motgångar och får ta beslut som inte är lämpliga för åldern så tar utvecklingen längre tid. Ibland så stannar till och med hjärnans utveckling upp helt pga trauma och svårigheter. Detta är inte mitt påhitt utan bevisat och välkänt. Så utifrån detta ( och ditt språkbruk visar samma sak) så borde du vara omognare än andra som haft en trygg och enkel uppväxt.

Det som kommer sist i utvecklingen är förmågan att se konsekvenser av sina beslut och förmågan att se sina egna begränsningar.

Därför tror tonåringar att dom klarar allt och att den första kärleken är för evigt.

Att vara barnvakt är inte så svårt. Att plugga, skaffa ett jobb, sköta ett jobb varje dag i flera år spara pengar och sköta en ekonomi och ett hem helt självständigt är de riktiga utmaningarna.
  • Anonym (Väx upp först)
    woww97 skrev 2014-11-10 19:47:43 följande:
    Men vilken tur att du inte är han då.

Haha asså jag fattar inte hur ni fortfarande orkar hålla på o skriva här?

Hade de gått så hade jag tagit bort denna tråden för längesen för jag är trött på er som inte kan hålla era negativa åsikter för er själva :)men vilken tur att jag är mogen nog o inte tar åt mig vad anonyma människor har att säga :)

Sen om jag är 17 eller 35 år spelar väl ingen roll? Känner man att man är mogen nog att skaffa barn så gör man de. Känns de bra och man har ett stabilt förhållande så kan man skaffa barn.

Hade gött haj!
    Varför orkar vi skriva här? För att det du skriver är ytterst provocerande. Detta gör att vi orkar skriva. Det finns en gnutta hopp om att man kan få in något vett i skallen på dig.

Du verkar högst omogen pga den enkla anledningen att du hela tiden måste hävda att du är såå mogen.

Det spelar en STOR roll om man är 17 eller 35 när man skaffar barn. Men eftersom du inte är 35 än så vet du inte vilken skillnad på tänket det faktiskt är. Ytterligare ett tecken på att du inte ska skaffa barn.

Stabilt förhållande? Ni hade varit ihop i ett år? Skojar du? 
  • fkh

Faltum att du försökt lura in din pojkvän i faderskap som han inte är redo för tycker jag är bevis på att du inte är 20+ i huvudet.

Det är ju nästan lika med att förstöra hans liv. Är han i din ålder också?

• jagärjagvemärdu
    fkh skrev 2014-11-11 12:09:06 följande:

Faltum att du försökt lura in din pojkvän i faderskap som han inte är redo för tycker jag är bevis på att du inte är 20+ i huvudet.

Det är ju nästan lika med att förstöra hans liv. Är han i din ålder också?

Hon skrev i ett tidigare inlägg att han är 19 år.. suck
  • Anonym (94:a)

Ts innan du tänker på att skaffa barn kanske du birde mogna lite och bli lite mer osjälvisk. Man slutar inte med ppiller utan att snacka med sin partner. hoppas du får minus o att din kille ser vilken självisk människa du är o lämnar dig

• woww97
    jagärjagvemärdu skrev 2014-11-11 12:22:55 följande:

varför köper ni inte en hund eller katt?

Vi har både hund och katt.
  • Volt
    woww97 skrev 2014-11-11 12:39:10 följande:
    Vi har både hund och katt.
    Tillsammans? Bor ni ihop?
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen