• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • Cissi2801

Hur hade du tänkt att ni ska klara er ekonomiskt? Du går fortfarande i skolan eller hur? Går din pojkvän i skolan oxå??

Gå färdigt skolan, skaffa jobb och se till att få ordning på ekonomin... Barn är dyra

• Rixa
    Volt skrev 2014-11-11 14:11:47 följande:
    Så man ska inte kunna lita på varann i ett förhållande? 
    Jo, om det är ett förhållande med djup och där man funnit varandra ordentligt. Men usch har faktiskt en poäng. Killar har faktiskt ett eget ansvar att skydda sig själva om de inte vill ha barn och inte lita på alla tjejer i nya förhållanden. 1 år som TS och hennes kille varit tillsammans utan att bo ihop tycker jag är att anse som ett relativt nytt förhållande. 

Många tjejer är tyvärr som TS och ljuger om att de använder p-piller lr annat. 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    Anonym (usch) skrev 2014-11-11 13:41:40 följande:
    Är det något man ens måste påpeka för sina söner? Förstår man inte själv att man måste skydda sig vid sex är man inte mogen för att ha sex ens. Eller är killar dumma i huvudet att man måste predika för dem att skydda sig vid sex?
    Ja, i alla fall tycker jag det är lika självklart att göra för söner när de börjar bli tonåringar precis som man pratar med tjejer om mensskydd, preventivmedel mm.

Tycker du tjejer ska få handledning under uppväxten men att killar ska vara helt självlärda? 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Batmamba
    Rixa skrev 2014-11-11 18:55:36 följande:

Ja, i alla fall tycker jag det är lika självklart att göra för söner när de börjar bli tonåringar precis som man pratar med tjejer om mensskydd, preventivmedel mm.

Tycker du tjejer ska få handledning under uppväxten men att killar ska vara helt självlärda? 

• fkh
    Anonym (usch) skrev 2014-11-11 17:44:42 följande:
    Jo det finns det visst. Komplettera med kondom, då p-piller är långt ifrån 100 % säkra och dessutom skyddar kondom mot sjukdomar.
    Nu är du ju ute och cyklar. Det är ju skillnad på att råka vara en av de få kvinnor som blir gravida trots ppiller och att tuta i sin pojkvän att man tar dem när man egentligen inte gör det. Hon skriver ju att hon medvetet lurar honom. Vad finns det att diskutera egentligen
  • Decibel84

Det jag reagerar på är att du har en sån enorm barnlängtan när du själv är ett barn.
    Att du drömde om att ha barn redan när du var 13.

Visst kan man ju fundera och drömma sig iväg om att bli mamma, men det tolkar jag det inte som när du skriver.
    Utan jag tycker det låter som att du verkligen ville bli gravid.
    Jag tycker också att man kanske ska utesluta att det inte är något annat du saknar..varför denna enorma längtan efter barn redan när man är 13?

Men nu är du ju redan gravid
    Och nu vet din pojkvän, och om du är gravid så ska ni ha barn ihop fast han uttryckte att han inte ville.

So...what to say

• 6skabli7
    woww97 skrev 2014-11-11 13:11:32 följande:
    Nej vi bor inte ihop, vi planerar att flytta ihop till sommaren. Och ja, hunden har vi tillsammans men katten är min

Vänta, va!? Planerar du själv barn, lura killen och kanske vilja ha barn och ni bor inte ens ihop? Då blev det genast snäppet värre. Ni ska ju fortfarande veta att ni vill leva med varandra och klarar av det, det finns alltid något man inte vet om sin partner som man får reda på när man plötsligt bor ihop.

Jag tycker definitivt att ni ska bo ihop i minst ett år, och ta hand om hunden och katten tillsammans, lära er att fatta beslut tillsammans och som ett hushåll INNAN barn kommer på tal.

Och för att återkoppla till det som det handlade om från början; Ju mer du käftar kring det hela, desto värre kommer det bli här. Du kan inte ifrågasätta varför folk fortfarande skriver här, och sedan själv spä på med mer. I grund och botten har du gjort något oförlåtligt, det är bara ren tur att killen tog det så lugnt som han gjorde, men det garanterar absolut ingenting för framtiden.

Och det du anger för att du ska ha mognat snabbare är absolut ingen garanti för att du faktiskt är mogen på det sättet som krävs. Dessutom är ni två i det här, glöm för allt i världen inte det. Ett förhållande handlar om att kunna respektera, lyssna och förstå sin partner, liksom du vill att han ska göra för dig.

• Anonym (Men sluta)

Men sluta traggla om att män också har ett ansvar. Ja, det har de men de har ALL rätt i världen att lita på den de är tillsammans med, om det inte är helt nytt, om denne säger att denne äter p piller.

En kvinna som luras är värre än värst. Så korkat och vidrigt gjort för att inte säga ego!

Jag hoppas innerligt att TS inte är gravid så den stackars killen får vara med om beslutet istället för att tvingas agera spermadonator.

• Decibel84
    Anonym (Men sluta) skrev 2014-11-11 21:26:17 följande:

Men sluta traggla om att män också har ett ansvar. Ja, det har de men de har ALL rätt i världen att lita på den de är tillsammans med, om det inte är helt nytt, om denne säger att denne äter p piller.

En kvinna som luras är värre än värst. Så korkat och vidrigt gjort för att inte säga ego!

Jag hoppas innerligt att TS inte är gravid så den stackars killen får vara med om beslutet istället för att tvingas agera spermadonator.

+1
  • woww97
    Decibel84 skrev 2014-11-11 19:25:37 följande:

Det jag reagerar på är att du har en sån enorm barnlängtan när du själv är ett barn.
    Att du drömde om att ha barn redan när du var 13.

Visst kan man ju fundera och drömma sig iväg om att bli mamma, men det tolkar jag det inte som när du skriver.
    Utan jag tycker det låter som att du verkligen ville bli gravid.
    Jag tycker också att man kanske ska utesluta att det inte är något annat du saknar..varför denna enorma längtan efter barn redan när man är 13?

Men nu är du ju redan gravid
    Och nu vet din pojkvän, och om du är gravid så ska ni ha barn ihop fast han uttryckte att han inte ville.

So...what to say

Jag har alltid tyckt om barn, älskat att vara bland barn och hjälpa till med allt som går att hjälpta till med när de gäller barn. och jag vill ha en egen att ta hand om. 
  • Anonym (Anna)
    woww97 skrev 2014-11-11 22:46:34 följande:

Jag har alltid tyckt om barn, älskat att vara bland barn och hjälpa till med allt som går att hjälpta till med när de gäller barn. och jag vill ha en egen att ta hand om. 

Det har man nog me eller mindre hela sitt fertila liv som kvinna, men det är ju något som är bra att kunna kontrollera.

Tro mig, det blir tufft. Jag råder dig till att vänta några år, kanske köpa hund Först? Eller något...vänta tills du är klar med skolan och jobbat ett tag.
  • Decibel84
    woww97 skrev 2014-11-11 22:46:34 följande:
    jo fast att man alltid tyckt om barn innebär ju inte att man bör/är redo att ha ett?

jag gillar elefanter, men det betyder ju inte att jag bör ha en.

Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen