• woww97

Rädd för att berätta för pojkvännen

Hejhej! 
    Nu kommer det säkert bli ett väldans liv om vilken dålig människa jag är. 

Jag har velat ha barn ända sen jag var 13 år. Nu är jag 17, alltså i 4 år har jag velat ha barn. 

Det går verkligen inte en ända dag utan att jag tänker på bebisar, längtar efter att få kunna  va med om hur ett liv växer och utvecklas i magen på mig. Jag älskar bebisar o vill verkligen ha en bebis. 
    Men min pojkvän säger att han inte är redo för att bli pappa och jag har inte vågat berätta för han att jag har slutat med mina p-piller. jag hade ÄL den 5:e Nov  och hade oskyddat sex den 6:e och jag har laddat ner gravid appen och utgick från första dagen på senaste mensen och då står det att jag nu är i v.3 (v2+5). 
    Jag har haft sån värk i mina äggstockar i ca3 veckor , asså riktig ont så jag har inte ens kunnat ha jeans som sitter åt eller kunnat  gå utan har fått stannat till och bara vänta ut smärtorna. mörkare flytningar, sug efter salt. (lakrits, pommes, PISTASCHNÖTTER, En riktig favorit.) känsligare för saker. alltså t.ex om någon höjer rösten eller om min pojkvän inte vill mysa  framför tv:n osv.. Det låter jätte  mesigt men det är så det har blivit.. 

Och jag har tänkt att berätta för han dagen då jag har ett litet plus på stickan! 
    och just nu så kommer jag att vänta i ca1 månad innan jag gör ett gravtest för att de var så nyligen själva sexet hände. så ajg ska vänta med att testa o se om det är ett plus eller inte. 
    Men hur ska jag berätta för han att jag är gravid? ( när/om det blir så)
    att jag har slutat med p-pillrena? 
    HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-09 21:08
    Okejokej folket! ingen ide att kasta skit. Jag har berättat för min pojkvän att jag har slutat med p-pillrena. Han har sagt att vi väntar med att kolla om det är ett plus eller inte. Men om det inte är ett plus på stickan så ska jag börja med mina p-piller igen.
    Ingen idé att kasta skit. nu har jag inte lurat han utan han är fullt medveten om situationen.
  • Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen
  • Anonym (Väx upp först)
    woww97 skrev 2014-11-11 12:39:10 följande:
    Vi har både hund och katt.
    Håll er till det så länge.
  • woww97
    Volt skrev 2014-11-11 12:43:45 följande:

Tillsammans? Bor ni ihop?

Nej vi bor inte ihop, vi planerar att flytta ihop till sommaren. Och ja, hunden har vi tillsammans men katten är min
  • Anonym (Egoist)

Men snälla vad ska du med barn till, du är ju ett själv. Suck.

• Batmamba

För din och barnets skull vill jag verkligen råda dig med att vänta med barn till dess du och killen har bott ihop minst ett år och du försörjer dig helt själv med ett arbete. Du riskerar annars att hamna i situationen att du egentligen vill flytta ifrån killen men att det inte är möjligt pga ekonomin. Många har gjort det misstag du riskerar att göra. Ta lärdom av deras erfarenheter! Du säger att din kille håller vad han lovar. Det sa nog de flesta gravida tjejer, innan de blev lämnade.

Ni har vad jag har förstått varit ett par i ett år. Det känns som länge när man är i er ålder, men tro mig; det tar längre tid än så att avgöra om förhållandet är stabilt nog. I synnerhet när man är ung och har färre erfarenheter av relationer och att bedöma andra människor. Din pojkvän är säkert en jättefin person. Det betvivlar jag inte. Men ni har inte ens bott ihop och känner därför inte varandra så väl än.

Du säger att du är mogen men har vad jag förstått inte ens anvsvar för din egen ekonomi (din mamma betalar mat, bostad, försäkringar, el, sophämtning mm). Se till att du klarar allt det där själv innan du ger dig på något så otroligt mycket mer krävande - barn och familjeliv.

Du vet, förmodligen får ni en frisk liten bebis. Men om barnet har särskilda behov, livshotande sjukdomar etc. Kan ni hantera det? Har ni ekonomi som tål stora inkomstbortfall? Vad händer om din kille blir sjuk eller arbetslös? Om ni gör slut? Har ni planer för sånt?

• Anonym (usch)
    MEE83 skrev 2014-11-10 19:43:35 följande:
    Ett jävla misstag, hon tog ett rationellt beslut att sluta använda preventivmedel för att på så sätt bli gravid, killen som har planerade att ha som fader till barnet hade upplyst henne om han inte var redo. Detta ignorerade hon och sket fullständigt i hans uttalade åsikt, hon använde honom som en sperma donator i praktiken, en ofrivillig sådan då hon ej upplyste honom om det faktum att hon slutat använda preventivmedel.

Herre jävlar, det låter som att vissa här tror att det är en småsak att bli PAPPA. Det är för sjutton en av, om inte det största ansvaret man kan få som en man och detta viftas bort som om det inte betyder ett skit.

Vilket jävla planet bor du på?
    Varför är det bara kvinnans ansvar att skydd sig då? Killen kan faktiskt använda kondom om han vill ha koll på sina spermier.
  • Anonym (94:a)
    Anonym (usch) skrev 2014-11-11 13:38:49 följande:

Varför är det bara kvinnans ansvar att skydd sig då? Killen kan faktiskt använda kondom om han vill ha koll på sina spermier.

Är du fkn dum. Hon slutade med ppiller utan att berätta för killen. Inte killens fel. Alla jävla extremfeminister som tycker att allt är mannens fel, ingen gillar et
  • ingeborg34

Vad har du för andra planer eller drömmar för utbildning, jobb etc? Hur tänker du göra dem verkliga med ett litet barn att ta hand om? Och om du blir ensamstående-hur löser du försörjningen?

• Anonym (usch)
    Rixa skrev 2014-11-10 20:09:40 följande:
    Är glad att jag ständigt föreläste/predikade för mina söner att skydda sig själva så länge de inte ville ha barn och att absolut inte tro på tjejer de är ihop med. Detta var alltså innan de skaffat stadiga förhållanden och blivit sambos eller gifta.

Sorgligt nog är världen full av brudar som TS som medvetet väljer att köra över grabbarna. TS har ju tydligen lämnat tråden men jag tycker synd om hennes kille. Vad blir nästa sak hon tänker lura sig till? 

Läs och lär av tråden, alla föräldrar av söner! Glöm inte tala om för era söner hur lätt det är att de blir lurade av tjejer!
    Är det något man ens måste påpeka för sina söner? Förstår man inte själv att man måste skydda sig vid sex är man inte mogen för att ha sex ens. Eller är killar dumma i huvudet att man måste predika för dem att skydda sig vid sex?
  • Anonym (usch)
    Anonym (94:a) skrev 2014-11-11 13:40:28 följande:
    Är du fkn dum. Hon slutade med ppiller utan att berätta för killen. Inte killens fel. Alla jävla extremfeminister som tycker att allt är mannens fel, ingen gillar et
    Men varför har inte ´killen tagit sitt ansvar och använt kondom? Oavsett om tjejen skyddar sig med p-piller eller inte bör killar trä på en kondom om dem nu så gärna vill ha vaginalt sex OCH spruta i kvinnan.
  • Anonym (94:a)
    Anonym (usch) skrev 2014-11-11 13:46:06 följande:

Men varför har inte ´killen tagit sitt ansvar och använt kondom? Oavsett om tjejen skyddar sig med p-piller eller inte bör killar trä på en kondom om dem nu så gärna vill ha vaginalt sex OCH spruta i kvinnan.

Är du dum? Har tjejen ppiller och killen inte kondom så ska hon inte plötsligt dluta. Om hon skulle råka bli gravid även skulle de va en sak men att sluta o inte säga nåt är bara elakt och själviskt, en sån ska inte ha barn.
Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen