Inlägg från: Psychopath |Visa alla inlägg
  • Psychopath

Rädd för att berätta för pojkvännen

Mimosa86 skrev 2014-11-10 15:56:12 följande:

TS, du verkar mogen för en bebis rent kroppsligt. Din klocka tickar för fullt. Men det är så mycket mer som ska klaffa. Du ska kunna försörja ditt barn och kunna ge ett hem åt det. Det bör också finnas en pappa med i bilden som inte känner sig förrådd utan kan älska barnet oavsett om ni är tillsammans eller inte.

Detta är ett livslångt åtagande och du har ju inte långt kvar till studenten. Det är du som ska kunna försörja barnet. Inte vi andra med våra skattepengar för vi vill hellst kunna lägga slantarna på våra egna barn.

Skatten betalar varenda medborgare oavsett och det är då inte "våra" pengar längre utan statens och det är dom som bestämmer vad pengarna ska bekosta. Inte du eller jag. Så att dra upp det där med skattepengar finner jag fjantigt...
  • Psychopath

Ts, de flesta på FL gillar att kasta skit. Ingen kommer sluta bara för att du ber dem. Så är det med denna sidan. 

Jag fick min son någon månad innan jag fyllde 17, och min dotter vid 19, det har gått jättebra. Jag trodde också att jag visste allt och var så mogen (det var jag väl också jämfört med jämnåriga, men inte riktigt så mycket som jag trodde), men nu i efterhand ser jag att jag var lite väl naiv. Det ÄR jobbigt med barn och ni kommer ha många sömnlösa nätter i början där ni båda kanske kommer känna att ni hellre hoppar ut genom fönstret än tar hand om ungen, men det ger sig till slut och det är så värt det. 

Lycka till hur det än blir, men kom ihåg att det aldrig blir precis som du föreställt dig. 

Svar på tråden Rädd för att berätta för pojkvännen