• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 01:43:52 följande:

Ska jag verkligen behöva leta upp ett exempel för att läxa upp dig?

Tror vi lägger det därhän och fäktar vidare istället. Har du något relevant att komma med, eller ska det mest kräkas lite på SD i allmänhet? 

Det är klart att du ska ha belägg för dina påståenden! Även det får man väl lära sig i grundskolan?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:11:40 följande:

Berätta gärna. När skänkte du en månadslön till de utsatta? När gav du bort din platt-TV till en Rom?

Inte?

Nu tror jag iofs inte att en platt-TV är vad de behöver... Det är ganska onödigt om man inte har ett hus att ställa den i (och inget eluttag att koppla in den i).

Vet du om att skattepengar går till flyktingar? Jag betalar skatt. Jag tror att personen du frågar också gör det...
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:27:13 följande:

När man vill verka solidarisk, så behöver man inte leva som man lär. Det vet vi.

Det är väl därför som SD hävdar att de hjälper människor, men att de inte riktigt gör det. En SD-politiker startade en hjälporganisation i Mellanöstern för att hjälpa till - men de tog absolut inte emot muslimer.

Vi vet redan att SD:are tror att ni kan verka solidariska. Synd för er att annat lyser igenom...
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:48:28 följande:
    Klart jag förstod. Men det vet du redan. Tänkte mest sänka mig till er intellektuella nivå. Men jag tror du har rätt, det är nog dags att sova, börjar bli mosig i huvudet.

Ska ju vakna vid runt 11 och klia mig i naveln.
    Apropå intellektuell nivå - jag väntar fortfarande på en länk till den undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade vad gäller brottsdomar.

Jag har väntat i två veckor nu - är det så attn undersökningen är svårfunnen, månne.

Jaq kopierar in ditt inlägg:
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-17 15:12:56 följande:
    Apropå intellektuell nivå - jag väntar fortfarande på en länk till den undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade vad gäller brottsdomar.

Jag har väntat i två veckor nu - är det så attn undersökningen är svårfunnen, månne.

Jaq kopierar in ditt inlägg:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men hur svårt ska det vara att förstå? Det går inte att länka till någon undersökning eftersom det inte finns någon undersökning som täcker upp 7-klövern ännu!!
    Fattar du nu??
  • nihka
    Elake skrev 2014-11-19 11:41:12 följande:
    Men hur svårt ska det vara att förstå? Det går inte att länka till någon undersökning eftersom det inte finns någon undersökning som täcker upp 7-klövern ännu!!
    Fattar du nu??
    Men någon annan i tråden har påstått att det finns en undersökning som visar läget för SDs representanter. Det är om detta och till denna person som frågan vänder sig. Fattar du nu??
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 11:41:12 följande:
    Fattar du nu??
    Tja, inte vet jag varför sverigedemokrater nästan undantagslöst har svårt att ens ta till sig de enklaste fakta - men på goda grunder antar jag att det är en viss typ av person som lockas av partiets budskap, en typ med vissa egenskaper.

Varför "Fia" påstod att det fanns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade avseende brottsdomar får du lämpligen fråga hen om.

För min egen del så trodde jag självklart aldrig på Fia utan vi kan alltså konstatera en enorm överrepresentation avseende brottsdomar hos SD - mitt bidrag i diskussionen var bara att peka på Fias påstående att SD-riksdagsmän inte är överrepresenterade.

Så nej, jag tror inte att hen kommer att kunna länka till någon undersökning. Hen är ju sverigedemokrat!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-19 14:20:49 följande:
    Men någon annan i tråden har påstått att det finns en undersökning som visar läget för SDs representanter. Det är om detta och till denna person som frågan vänder sig. Fattar du nu??
    Hm, såg inte att du redan hade försökt förklara för signaturen.

Nåja, det skadar väl inte med två förklaringar, inte säkert att det når fram ändå.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-19 14:29:41 följande:
    Tja, inte vet jag varför sverigedemokrater nästan undantagslöst har svårt att ens ta till sig de enklaste fakta - men på goda grunder antar jag att det är en viss typ av person som lockas av partiets budskap, en typ med vissa egenskaper.

Varför "Fia" påstod att det fanns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade avseende brottsdomar får du lämpligen fråga hen om.

För min egen del så trodde jag självklart aldrig på Fia utan vi kan alltså konstatera en enorm överrepresentation avseende brottsdomar hos SD - mitt bidrag i diskussionen var bara att peka på Fias påstående att SD-riksdagsmän inte är överrepresenterade.

Så nej, jag tror inte att hen kommer att kunna länka till någon undersökning. Hen är ju sverigedemokrat!

"Någon annan har..." Ja så var det med eran såkallade dyrbara källkritik.
    Slår det er aldrig att de som "granskar" SD fullkomligen hatar SD? Det råder således en extrem partiskhet som gör att dessa undersökningarna blir helt skeva och kraftigt vinklade. Så enkelt är det.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 16:04:53 följande:

"Någon annan har..." Ja så var det med eran såkallade dyrbara källkritik.
    Slår det er aldrig att de som "granskar" SD fullkomligen hatar SD? Det råder således en extrem partiskhet som gör att dessa undersökningarna blir helt skeva och kraftigt vinklade. Så enkelt är det.
    Nja, du förstår nog inte riktigt.

En av forumets sverigedemokrater påstod att det finns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamoterna inte alls är överrepresenterade avseende brottsdomar.

För den som inte är sverigedemokrat blir det då självklart att hen ska kunna belägga sitt påstående.

För min egen del ansåg jag redan från början att det bara var SD-kackel utan relevans och mycket tyder ju på att jag har rätt.

Så här skrev sverigedemokraten som en replik på ett inlägg från mig där jag påpekade det skrämmande faktum att SD tycks vara ett näste för vålds- och brottskultur.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!