• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA

Det var en märklig vändning. 

Klipper in några inlägg från Sufferings tråd om dem som hatar SD. Det framgår med all önskvärd tydlighet att "Fia" frågade efter inlägget där det redogörs för den våldsamma överrepresentationen av brottsdömda sverigedemokrater i riksdagen och att hen får dessa uppgifter av mig. 

Mycket pseudo blir det onekligen när det gäller att slingra sig undan brottsstatistiken och det har alltså gått två veckor sen jag förklarade visade var inlägget finns. I det första citatet nedan skriver "Fia" att det är en lögn att SD är överrepresenterat avseende brottsdomar mot riksdagsledamöter och att det finns en undersökning som visar detta.

Tja, tomma tunnor har ju en tendens att skramla, så den undersökningen lär vi aldrig få någon länk till!

Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.

Ons 5 nov 21:53#18937 +1CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater. 

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?

Tor 6 nov 07:57#18945CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 22:06:03 följande:
    Länka gärna till tråd samt inläggsnummer.
    Inlägg 140

gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m74034344-2.html&searchRange=5&searchField=3

Tor 6 nov 21:07#18953CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 17:57:09 följande:
    Fungerar icke. Vet att FL har svårt med länkning, så skriv titeln på TS.
    Länken funkar för mig, men att FL kan vara segt är förmodligen en av de få frågor där det råder total samstämmighet bland användarna.

Tråden heter Smutsiga sanningar om SD, numret på inlägget har jag glömt, men det står ju i mitt förra inlägg.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:30:19 följande:

När kommer bokstavskombinationen med sitt fördömande? De måste ju vara rasister?

Och där kom det! "Mina argument tog slut så jag lägger påstådda åsikter i munnen på mina meningsmotståndare".

Tragiskt ju...
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:32:03 följande:

Nej, nu tog du allt i? Inte får man lära sig att länka och granska källor i grundskolan?

Gymnasiet kanske.

Jo då, det får man visst. Missat att det finns något som heter inlämningsuppgifter som man stöter på i årskurs 8 och 9 och tidigare?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 01:20:48 följande:
    Och där kom det! "Mina argument tog slut så jag lägger påstådda åsikter i munnen på mina meningsmotståndare".

Tragiskt ju...
    Jo, för det har ju du aldrig gjort...Foten i munnen
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-17 01:00:43 följande:
    Jag säger att när kriget bara fortsätter och fortsätter att eskalera och nu när grannländerna en efter en tvingas stänga sina gränser för syriska flyktingar blir trycket så hårt på de som fortsätter att ta emot, att man tvingas backa. Detta har inget att göra med SD. Att grannländerna skulle bågna har ju förutspåtts av bl a FN. Sverige har varit i en liknande situation flera gånger tidigare långt före SD fanns och vi kommer, tyvärr, troligtvis att befinna oss där igen i framtiden.

Hur kan du skratta? Det är ju så sorgligt. Mina sympatier går ut till de miljontals människor som inte kommer att ha någonstans att fly.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/dorrar-stangs-for-syriska-flyktingar_4096713.svd
    Inte för att du väljer att hjälpa dem. Men det är fint att du finns med i tanken.
  • Elake
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 01:31:27 följande:
    Inte för att du väljer att hjälpa dem. Men det är fint att du finns med i tanken.
    Där har vi det klockrena hyckleriet!
    Nihka är väldigt bra på att tala om hur hon vill att det ska se ut. Men jag är enormt säker på att hon är den sista som kommer ställa upp som en "god man" nu när flyktingbarnen behöver henne som mest!
    http://hd.se/inrikes/2014/11/16/gode-man-racker-inte-till/
    Förklara gärna varför du inte ställe upp som god man Nihka. Nu har du din stora chans att visa var du VERKLIGEN står!
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 01:29:11 följande:

Jo, för det har ju du aldrig gjort...

Mycket sällan, om inte aldrig. Jag använder mig helt enkelt inte av självförsvarsmekanismer när jag debatterar, till skillnad från dig.
  • nihka
    Och vad vet du om det? Just det. Absolut inget. Som vanligt.
  • Sensitiveguy
    Elake skrev 2014-11-17 01:38:05 följande:

Där har vi det klockrena hyckleriet!

Nihka är väldigt bra på att tala om hur hon vill att det ska se ut. Men jag är enormt säker på att hon är den sista som kommer ställa upp som en "god man" nu när flyktingbarnen behöver henne som mest!

hd.se/inrikes/2014/11/16/gode-man-racker-inte-till/

Förklara gärna varför du inte ställe upp som god man Nihka. Nu har du din stora chans att visa var du VERKLIGEN står!

Så du, Elake, är alltså en god man? Något annat går det ju knappast att tolka av inlägget.
  • nihka
    Och vad vet du om det? Just det. Absolut inget. Som vanligt.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!