Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

oOOo oOOo skrev 2014-11-27 18:03:06 följande:
    Jag tror hen menar att på hens dagis brukar hen bli ignorerad och de andra barnen tycker att hen spammar.
    Hur går det med läsförståelsen? Drömmer
    Elake skrev 2014-11-27 18:20:01 följande:
    Sicket rent o skärt skitsnack. Jag blir på riktigt förbannad när du sitter o spottar ur dig såna vidskepligheter. Lägg ner för i h*lv*te nihka!
    Stark argumentation! *Applåder*
    Elake skrev 2014-11-27 18:52:24 följande:
    Att du inte skäms nihka!
    Inte en enda kotte sverigedemokrat som jag känner, och jag känner rejält många, hyser några agg mot judar.
    Så du kan bara lägga ner ditt skitsnack rätt i papperskorgen. Du har kommit med tillräckligt mycket lögner nu. Ge dig!
    Erik T Johansson har skickat antisemitiska mail. Där fick du en kotte. Tog mindre än två sekunder att hitta det...
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 19:56:07 följande:
    Läs inläggen tidigare i tråden. Du vet det där om socialdemokratins rasism, Erlanders register över tattare, statens institut för rasbiologi. Eftersom du redan fått detta berättat för dig antar jag att det är slöseri med tid att förklara det igen men se det som en trevlig vink om att du inte är ignorerad så behöver du inte lipa över det.
    Jag hittar inga belägg för att det bygger på rasism. Jag ser att det har förekommit rasism, men du måste ge belägg för att det bygger på rasism. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:01:56 följande:
    Du menar folkhemmet? Ja inte var det ämnat för alla eller hur Det var ju bara svenskar som fick del av det.
    Det är inte nödvändigtvis rasism. Ge belägg för att folkhemmet var uppbyggt på rasism. Det är ditt påstående, så det är du som har bevisbördan. 
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-27 20:03:20 följande:
    Det enda med den nyheten som var felaktig var att de inte gick i samma klass. Det var fortfarande lika många små flickor som blivit könsstympade. Du pustar ut eftersom flickorna gick i olika klasser!? Du tror inte de lider lika mycket för det?

Belägg för att det finns kvinnoförtryck bland icke sekulariserade muslimer? Eller belägg för att alla muslimer inte är sekulariserade? Jag rekommenderar dig åter igen ta dig ut från byhåla och se dig omkring lite. Sätt på nyheterna en kväll. Ta dig till en moské och se efter själv.
    Varför påstår ni saker om mig? Jag påpekade att nyheten som personen syftade på var falsk. Jag rättade ett fel, jag gav inte någon egen åsikt.

Det är du som påstod att de flesta muslimer är bokstavstroende. Det är du som har bevisbördan. Vet du vad ett bevis är? 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:05:53 följande:
    Enligt FNs definitionen av rasism är det det eftersom det innebär en inskränkning på grund av nationalitet. 

Ur Fn-konventionen

...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.
    Förklara hur Sverige inskränkte på de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:15:32 följande:
    Skojar du? Fattar du inte det.

Utländska medborgare har inte samma ekonomiska rättigheter i folkhemmet, du vet hela bidragsköret tex.
    Jag är seriös. Sverige inskränker inte bara pga att inte ge det till alla. Det hade varit en inskränkning att neka människor asyl trots att de kommer från länder där deras mänskliga rättigheter kränks. 

Du måste ge belägg för dina påståenden. "Fattar du inte det"...
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:24:13 följande:
    Så brukar det låta ja när socialdemokratins rasism kommer på tal
    Du gräver ner dig själv i en djup när du hävdar att något som S gjorde för 100 år sedan har betydelse, när SD bjöd in nazister för att tala för ca 10 år sedan... 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:21:53 följande:
    Nu är det ju så Biffus att bara för att du påstår något blir det inte så
    Att inte ge till alla är en inskränkning givetvis.

Du låter inte riktigt seriös, du låter lite som någon som vägrar inse fakta.
    Det är en inskränkning men det är ingen inskränkning av de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:31:02 följande:
    Vad syftet var är inte allenarådande. Enligt FN-konventionen räcker det med att verkar är inskränkande. Något du lätt hade kunnat läsa dig till nu när jag klippte in text och allt
    Det står att det ska vara en inskränkning av de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet - vilket det inte är.
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:37:31 följande:
    Jag har inte sagt det har betydelse. Försöker du lägga till dina egna argumentationsfel här, tyckte du strawman saknades?

Har du glömt bort att du skrev inlägg #827?

"Det rasbioligiska institutet grundades för ca 100 år sedan men var aktivt tills slutet på 50 talet som ett eget institut innan det uppgick i Uppsala universitet. Vi hade även minst en professor(Böök) i rasbiologi in på 60 talet som bland annat skrev följande i Svensk uppslagsbok 1965

<"korsningar mellan negroida och europeiska raser" inte är "önskvärda" ur den sistnämnda rasens synvinkel>

allt med socialdomokratins goda minne. Lite märkligt kan tyckas om man nu gillar svensk socialdemokrati och ogillar rasism. "
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!